Mag een baby van 8 maanden dat hebben ?

Discussion in 'Voeding' started by kleintje88, Nov 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Even een vraagje...

Mijn vader heeft vanavond pasta gemaakt met van alles erin wat de kleine ook mag hebben...
    Maar er is wat slagroom doorheen verwerkt (niet veel klein beetje maar ) kan dat kwaad ? Het kon ook niet apart want het wordt gewoon allemaal in de pan geknikkert en dan is het klaar dus die slagroom moest er van te voren al in...

Wel even handig om te weten anders maak ik een potje voor dr klaar!

2. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    volgens mij kan het geen kwaad hoor, onze meid at ook met 8mnd pasta, alleen met roomkaas er door heen.
    als je danoontje yochurt enz geeft, zit toch ook een beetje van dat soort spul in of niet.
    volgens mij mogen ze alles eten, behalve honing tot 1 jaar en er zijn wat producten waar je wel mee op moet letten, staan in het cb boekje.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Je kunt het gewoon proberen (als ze het lust!), maar wat wij ook wel deden was dan de groenten er uit vissen en even afspoelen. Lijkt een beetje goor, maar dan is de meeste pure saus er af en smaakt het niet meer zo heftig.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja kan wel hoor voor een keer

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik zou het gewoon proberen.
    Hier vind ze slagroom heerlijk!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik hoop dat je het geprobeerd hebt, vond ze het lekker?

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb haar voor de zekerheid maar gewoon een groente papje gegeven...
    Met af en toe een stukje pasta of ham tussendoor, maar als ze dan een stukje pasta op had wilde ze haar groente even niet :p haha ze vond de pasta dus lekker!
    Maar ze heeft maar een paar stukjes op om even te kijken hoe ze erop reageert...

Hoe zit het eigenlijk met pannenkoeken mogen ze die ook hebben aangemaakt met water of melk of moet dat echt met hun eigen opvolgmelk ?

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Mijn dochtertje is 8,5 maand en eet eigenlijk alles. Behalve honing en alles zonder toegevoegd zout.

Ze eet dus gewoon mee met ons, letten natuurlijk wel op dat ze niks pittigs krijgt.
    Dus ik zou zeggen, lekker doen! Bij mijn zoontje ook altijd zo gedaan, en die doet het prima!

kus miek

9. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Er staat op friso.nl geloof ik een recept voor pannenkoeken, maar dat is met opvolgmelk dacht ik.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    vanaf een maand of 8-9 ben ik gewoon room/melk gaan verwerken in dingen. Dus room door de saus, of gewone melk door de pannenkoeken. Voor dagelijks gebruik is het misschien wat teveel. Maar met matig gebruik moet het weleens kunnen.

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    onze zoon at al met 8 maanden mee hetzelfde wat wij ook kregen. doe het er nog goed op!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn dochter nu bijna negen maanden eet volledig met de pot mee. Wel veel minder zout dan normaal wij doen er wat zout op tijdens het eten. maar eet

Patat zonderzout. Slagroom taart enz hihih. En ze vind het heerlijk en doet het er goed op. Pannenkoeken ook gewoon mee eten met wat ik normaal met pannekoeken zou doen. Gewoon normale melk, je moet wel weten of je kind nu wel niet gevoelig is voor koemelk zo niet dan zou ik me met 8 maanden er niet meer zo druk over maken.

En dat doe ik dan ook dus niet. Ze smult overal van.
    Appelstroop opbrood vind ze bah gekookte worst op brood mmm heerlijk. ;)

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    inderdaad gewoon pannekoeken zoals normaal, dan kan iedereen lekker mee eten!

Share This Page