Bijvoeding 5,5 maand. Drama ;)

Discussie in 'Voeding' gestart door Luvv, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik probeer m'n dochter wat groente bij te geven om vast te wennen, maar de helft duwt ze weer naar buiten met de tong. Is dit een kwestie van wennen aan het eten van de lepel? En dus even doorgaan/blijven oefenen of kan ik beter later nog eens proberen?

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Is echt een kwestie van wennen, sommige kindjes doen daar nou eenmaal langer over als andere. Ga niet pushen maar bied gewoon vaker op een dag dezelfde smaak aan, zo kan ze ook wennen aan een smaak. Zo heb ik het gedaan en dat ging prima! Moet er wel bij zeggen dat ons mannetje een kleine vreetbeer is ;)

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wat lolliebol al zegt: echt een kwestie van wennen. Wennen aan de lepel inderdaad, maar ook aan de smaak en structuur. Een paar hapjes proeven is voor zo'n kleintje al heel wat. Elke dag een paar hapjes proberen, het liefst een paar dagen hetzelfde.
    Tip: vries bv gepureerde wortels in in ijsblokbakje, kan je elke dag een blokje pakken.

4. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat verschilt per kind. Mijn oudste zoon heeft stelselmatig gedurende ruim 2 maanden elke hap die je hem wilde geven uitgespuugd. Uiteindelijk ging hij het doorslikken en at gelijk behoorlijke hoeveelheden en is daar niet meer mee gestopt.

Mijn jongste zoon is gelijk lekker gaan smikkelen. En heeft nu bedacht ermee te stoppen en wil alleen nog melk. Ook prima, vanzelf gaat dat mondje wel weer open.

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Eten van een lepel is ook gewoon lastig en die papjes smaken heel raar, en het word ook nog eens zomaar onverwacht in de mond geduwd. Probeer misschien eens om haar gewoon een gekookte wortel te geven in zijn geheel, dan kan ze het zelf doen op haar eigen tempo. Misschien vind ze dat fijner, dat ze de tijd kan nemen om te ontdekken en voelen en proeven voordat ze het ook echt gaat eten.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Inderdaad,laat haar zelf ontdekken wat eten is.Hoe het voelt inhaar handjes.
    In deze fase willen ze toch graag dingen in hun mond stoppen dus dat zou
    geen probleem moeten zijn :)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Lepel moet je zo insteken dat het boven tong komt zeg maar.
    Probeer wat lekkers: gestoomde pruimen bijvoorbeeld of bloemkool
    In principe is gewoon proberen aanbieden ze went zelf aan.
    Zeg ook Haaaaap als je lepel geef en open zelf mond groot.
    Je kan ook lepel zelf eten overdreven met open en hap en dan ze

Ook stukjes geven kan

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 'problemen' met het wennen aan groente. Daarom zijn wij begonnen met fruit. Nu gaat het allebei erg goed. Wel eten ze makkelijker uit een potje (groente) dan als ik het zelf maak.... ;)

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    je kindje is nog jong, moet nog leren. Mijn oudste deed het binnen week na start prima (6 mnd). Mijn middelste is pas met 8 maanden begonnen met eten en mijn jongste krijgt het nu via Rapley (stukjes), is ook ook eigenlijk bij 8 maanden pas echt dingen gaan doorslikken.

Geduld is een schone zaak, het kwartje gaat vanzelf een keer vallen en tot die tijd is het kokhalzen, weer uit spugen, weigeren e.d. :p

10. meelezer

meelezer Niet meer actief

stukjes wordt aangeraden vanaf 6 maanden. En met zachte, milde groente beginnen ipv alles 'uitproberen'. En hou het echt even 3 dagen aan hetzelfde geven. Dan weet je waarvoor ze allergisch is.

Deel Deze Pagina