11 maanden en slééécht (avond)eten

Discussie in 'Voeding' gestart door valhalla, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Vraagje.. :D

Lena at altijd goed. 's Ochtends een flesje, daarna fruit, soms een biscuitje of stukje krentenbol, 's middags een halve tot een hele boterham, beetje (zelfgemaakte) drinkyoghurt, 's middags nog wat fruit of groenten en 's avonds pasta, aardappels, groentenprakje of iets dergelijks.
    En dan als ze naar bed ging, kreeg ze een half flesje mee, slaapt ze lekker op. 's Avonds vlak voor ze naar bed ging kreeg ze ook altijd nog een flesje.

Dat is dan heel globaal, maar even voor het beeld...

En sinds een week of twee, eet ze amper! 's Ochtends flesje, daarna halve kiwi, paar stukjes brood, 's middags een stukje groenten of kwart mandarijntje en twee happen avondeten... Ze is normaal dol op olijven en dat soort gekke dingen, maar daar eet ze nu ook max. een van op, de andere spuugt ze weer uit. Had bedacht dat misschien haar smaak veranderd zou kunnen zijn, maar zoete dingen vindt ze nog steeds niet lekker dus dat is het ook niet... :-s

Weet dat kindjes na een tijdje minder gaan eten, maar dit is wel heel weinig naar mijn idee? Ze valt niet af, is gewoon nog net zo druk, alles werkt prima en is nooit ziek, maar toch vraag ik me af... Is het gewoon dat ze zo weinig eet? Tips om haar wat meer te laten eten? ("Daaaar komt oma met het vliegtuig"-gedoe heeft overigens (nog) totaal geen zin ;)

Hoor het graag & alvast bedankt :D

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    waarschijnlijk een fase, niet druk om maken
    Ze hongeren zich zelf niet uit.
    Gewoon iedere keer aanbieden komt vanzelf wel weer terug

We hebben het hier ook al een paar keer gehad en we hebben het nu ook weer zo'n fase

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft dit ook maanden gehad. Begon ongeveer met 11 maanden en duurde tot na 15 maanden. Ze viel niet af, was altijd vrolijk en druk.... en zomaar ineens ging ze eten als een bootwerker :) .

Veel kindjes hebben zo'n periode. Ik heb gemerkt dat je er geen drama van moet maken (want die aandacht is dan weer leuk) en gewoon aanbieden. Wat er op gaat is mooi meegenomen, zo niet....jammer dan.

Geen tips om meer naar binnen te krijgen. Wij hebben alles geprobeerd, maar het beste was gewoon laten.... ze krijgen vanzelf weer honger.

Het is ook sprongetjes tijd met 11 maanden.....gaat ook vaak gepaard met weinig eten.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Aaah, dat is mooi om te horen, thanx daarvoor.

Dan hou ik het er gewoon zo bij en wacht ik tot ze weer lekker gaat eten.

Wel mazzel voor onze kip, die heeft nu elke avond een lekker prakkie :D

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    :) , zal die kip lekker groeien....

6. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Daimy heeft ook zon periode gehad, duurde eigenlijk best lang, en net toen ik me echt zorgen ging maken...ging ze weer eten! en hoe! het is opeens een klein vuilnisbakje geworden :)
    dus het hoort echt bij de leeftijd volgens mij.

OFFTOPIC: ik zie dat je ook weer zwanger bent, wat leuk! gefeliciteerd! :whistle:

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier hetzelfde. Tijn is bijna elf maanden en eet sinds een paar weken ook bar slecht. Goed om te lezen dat meer kindjes dit hebben en dat het over gaat !

Deel Deze Pagina