big fat gypsy wedding!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MHMW, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Waar zag je trouwens dat de kinderen haar deden uitlachen, ik heb dezelfde show gekeken maar niet gezien, ik zag ze alleen vol bewondering kijken eigenlijk, de priester vond het een beetje apart allemaal maar de kinderen zelf vonden het een mooie sprookjesjurk.

Hier in NL kennen we dat hele concept niet (meer) zo dat meisjes echt meisjes mogen zijn en doen we ze een alledaags jurkje aan naar een communie, ik vind het wel leuk als iemand wat moeite doet om er speciaal uit te zien voor een voor hun speciale dag.

Ik zie niets in communie doen e.d. omdat ik daar niet in geloof maar als ik daar wel in zou geloven is het een hele bijzondere gebeurtenis.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ohh dus ben je naast niet verder dan je neus kijkend, veroordelend, nu ook nog schijnheilig... lekker makkelijk praten als iemand je niet hoort natuurlijk dat klinkt ook echt volwassen ;)

Ik zeg niet dat iemand zo'n soort jurk moet kopen maar als iemand zijn dochter of mijn dochter zoiets wil aantrekken hoop ik toch dat mensen wat minder grof in hun mond zijn erover eigenlijk...

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het is idd heel bijzonder:) ik mocht toen met mijn moeder gaan shoppen voor een mooie jurk en er kwam een kapper om mijn haren te doen enzo! Voelde me zó speciaal:D
    Dus kan me indenken dat die meisjes zo'n jurk prachtig vinden, voor 1 dag een prinsesje zijn in een mooie jurk.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja dat is ook wat ik begrijp van de mensen om mij heen (al gaat het sommige alleen om de kado's die ze erna krijgen :D :p )

Ik zou niet zo'n giga jurk mijn kind aantrekken omdat het toch een beetje functioneel moet zijn maar zou iemand anders zijn kind ook nooit uitlachen hierom.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Haha,wat kun jij je druk maken zeg..lachwekkend gewoon!
    Ik geef gewoon m'n mening en jij gaat mij dan lopen beledigen?
    Wie is er hier dan onvolwassen? Laat me niet lachen zeg..tsss.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahaha klopt, ik vond de kado'tjes ook helemaal niet erg hoor:D
    Zo'n jurk had ik ook niet gewild hoor, maar als een ander dat wil prima.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh my... Die lichtjesjurk!

8. gimena

gimena Niet meer actief

en met bewegende vlinders :p

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hahaha inderdaad! En die sprietjes met lichtgevende puntjes.. Heel de jurk vol batterijen, hilarisch! :D

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden...

Wat ik niet helemaal begrijp...caravans zonder toiletten, niemand heeft daar een hoge functie oid geloof ik en toch wel veel geld voor glitter en glamour...

En idd...naast die foute outfits ook dat foute dansen, ik vind het zo tegenstrijdig allemaal..ik zal wel iets heel fouts zeggen nu maar zo'n soort "cultuur" moet haast wel bedacht zijn door mensen met een zeer laag iq....of komt dit nu gewoon doordat de moderne wereld erin gemengd wordt en was het origineel niet zo?

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kunnen ze die brandblusser niet inbouwen?

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    dat gebeurt ook in andere culteren wel hoor, heb al een aantal keren filmpjes gezien op mn facebook bijv. en dan ook door hele kleine kinderen (dat was toen dancehall geloof ik) vind ik ook niet kunnen..en dat waren dan meisjes van 6 of 7 die zo naar jongetjes van 6 of 7 dansten (dus dat dancehall)

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @buffy, dat vind ik ook not done hoor, mijn kinderen hun roots liggen ook in die hoek waar veel dancehall/reggaeton enz wordt geluisterd maar dat hoeven ze hier niet te flikken want ik sluit ze op.

Eigenlijk vind ik het een vorm van geestelijke "mishandeling" dat ze hun dochters zo beperken in hun ontwikkeling als mens, ik vind het echt zorgwekkend hoe inhoudsloos alles lijkt, zo leeg, het lijkt meer om uiterlijke schijn te draaien allemaal en binnen in die caravans zal vast veel verdriet onderdrukking en geweld? plaatsvinden...where the hell is de kinderbescherming...als wij als "normaal" volk zo zouden omgaan met onze kinderen krijgen we amk meldingen en zorgteams op ons dak maar omdat zij "travelers" heten kan dit? I dunno man...this is some wierd shit...vraag me ook af of die meisjes wel 1 Bijbelvers kennen.

14. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Apart allemaal.... Vind 't wel erg dat ze zo'n kamp helemaal ontruimen terwijl er veel gezinnen op zo'n terrein wonen en echt thuis voelen daar.. dat vindt ik echt sneu voor ze...

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Geen eerdere reactie gelezen, maar ik kijk nu voor het eerst en zit al een half uur met mijn mond open!
    Wat bizar! Ik moet mijn dochtertje echt niet zo zien dansen en er zo bij zien lopen hoor.
    Sorry dat ik het zeg, en ik vind het rot voor die meisejs, maar die weten niet beter: maar waarom kleden ze hun meisjes als kleine hoertjes?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    beetje bling bling LOL

wat een jurk

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach ja die ene vent was boomchirurg, mijn oom is dat ook en dat word je niet bepaald zomaar, hovenier wel maar boom chirurg niet hoor..

Ja het zou mijn keuze ook niet zijn om zo te leven.. ik houd wel van mijn leventje zoals ie nu is haha

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat maakt het uit of die meisjes nou wel of geen bijbelversje kennen,
    dat kan ik ook niet hoor!

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#79 MMarianne, 23 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2011
    Ik ook niet ;)

Het leven gaat een stuk sneller daar dan bij ons: ze dansen en kleden zich op hun 6-de zoals wij misschien pas op ons 17-de zouden doen, daar trouwen ze al op hun 17-de...in mijn ogen ook allemaal een beetje té, vooral de kleding en het dansen van die kinderen!

Maar die jongen die ging trouwen die werkte toch gewoon. En wij hebben de babykamer ook van een kamp af, hadden dat eerst niet eens door...zag er wel anders uit daar maar heel gezellig en netjes. En die mensen werken ook gewoon, alleen ze hebben veel te maken met de beroemde vooroordelen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind dat je die mensen gewoon lekker zo moeten laten leven, als ze zo gelukkig zijn.. why not. Wie zegt dat er geweld en verdriet plaatsvind achter de voordeur? En waarom de kinderbescherming? Worden ze geslagen? Komen ze wat tekort?

Volgens mij hebben deze mensen een enorm goede familieband, waarom moeten ze maar in een gewoon woonhuis gestopt worden waar ze zich totaal niet op hun gemak voelen en maar zo normaal mogelijk doen 'zoals iedereen doet'..

Deel Deze Pagina