ben ik weer, vanmiddag bij de dok langs geweest, ivm een doorverwijzing halen voor een echo van de heupjes. ik heb zelf vroeger kort in een spreidbroekje gezeten dus voor de zekerheid moest ik een echo laten maken bij mijn dochter. ze ging mijn dochter even bekijken, en zei: de billetjes zijn wel wat scheef he. verder ging ze er niet op in, en toen ik vroeg of dat erg is en verband houd met eventueel heupdysplasie antwoorde ze een beetje vaag, ze zei dat ze tegenwoordig al heel snel met spreidbroekjes beginnen. dus heb niet echt een duidelijk antwoord gehad. zit nu dus wel een beetje te piekeren, iemand ervaring met ongelijke billen?
Geen ervaring, maar ik weet wel dat het KAN duiden op een heupafwijking. Maar hoeft niet perse, dus wacht de echo gewoon af! Hopelijk valt het mee en heeft ze niet jouw heupen ge-erfd
Het kan inderdaad wijzen op heupdysplasie maar hoeft zeker niet. Mijn dochter had het ook en heeft inderdaad een spreidbroek gehad, maar het zegt vrij weinig. Niet te druk om maken en een spreidbroek is vervelebd maar meer dan dat is het ook niet
ons dochtertje heeft ook wat ongelijke billetjes en de rimpeltjes staan links en rechts niet hetzelfde. Ondertussen hebben ze bij de eerste echo een kleine afwijking gezien in de heupjes maar deze is niet groot genoeg om een spreidbroekje oid te gaan gebruiken. De tweede echo is ook al achter de rug en daar was de afwijking weer wat beter en moeten we over een paar maanden terug voor echo #3. Dus, geen paniek, ze zijn er beter vroeg bij dan laat
bedankt voor de reactie's! ben dan gelijk weer zo'n pieker doos als de dokter zo vaag antwoord. hopelijk is de echo goed!
Hier ook scheve billen geconstateerd, rimpels zaten niet symmetrisch. De uitleg van het cb was inderdaad dat dat kon wijzen op heupdysplasie, maar dat ze het in eerste instantie bij het volgende cb bezoek opnieuw zouden bekijken n daarna eventueel een echo. Arts heeft een maand later opnieuw gekeken en toen was het goed. Op zich hoeft er dus niks aan de hand te zijn, ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
Hier zelfde als bij Anke. Scheve bilplooien, maar niks aan de hand met de heupjes. Heb het idee dat die asymmetrie al in de baarmoeder is ontstaan, DL heeft volgens mij 20 weken in exact dezelfde houding gezeten (beentjes links over rechts gekruist), maar dat heeft geen invloed op de botten gehad.
hier zijn het wel echt scheve billetjes, niet alleen de plooitjes, heb gisteren zelf nog even gekeken en zie het best duidelijk, is ook omdat ik er nu echt naar gekeken heb natuurlijk. voorheen is het me niet opgevallen. morgen echo laten maken dus wacht het maar af.
Hier heeft de oudste ook ongelijke billetjes en een ongelijke bilplooi. Net als bij Anke hebben ze dat de hele tijd extra in de gaten gehouden bij het cb. Er bleek uiteindelijk gelukkig niks aan de hand te zijn.
Hier ook een echo gehad voor dr heupjes. Haar billetjes waren iets scheef en de bil plooien waren aardig ongelijk maar op de echo was niets te zien daarna nog 2 keer laten controleren door de ha maar die heeft alleen gezien dat haar ene beentje iets langer was dan de andere maar dit kon geen kwaad en was ook niet veel aan te doen. zou even afwachten. Ik zat ook goed in de stress maar bleek allemaal mee te vallen gelukkig.
hier ook een dubbele plooi bij haar billen. we zijn voor een echo geweest waar niks op te zien was. toch ben ik doorverwezen naar de kinderorthopeed van sophia kinderziekenhuis om haar na te laten kijken aangezien haar ene been korter is dan de andere. de wachtlijst daar was bijna vier maanden en nog steeds is haar ene been korter dan de andere. toevallig moeten we morgen naar sophia. gewoon omdat ik zeker wil weten dat het geen belemmering voor haar ontwikkeling gaat zijn. als ze daar ook zeggen dat alles ok is. dan ga ik er ook vanuit dat het goed komt met haar benen. en die plooi niks betekend.