Ik heb een vraag waar ik me eigenlijk wel voor schaam DAT ik em vraag Wij gaan binnenkort trouwen, en nu twijfel ik of ik een vriend en vriendin van ons uit moet nodigen op ons feest. Die vriend ken ik al heel lang die vriendin daar heeft hij een jaar iets mee. Nu is ze per ongeluk zwanger geraakt, ze hebben nu een huisje en willen gaan trouwen. Aan hun relatie heb ik af en toe mijn twijfels vanwege uitspraken e.d van haar kant. Het volgende: zij is totaal mijn type niet, al doe ik daar niet moeilijk over want je krijgt ze er bij(om het zo maar te zeggen) Ze stinkt heel erg, en heeft een heel goedkope(bijna ordinaire) smaak, poetst haar tanden volgens mij ook nooit en ze zijn erg oversekst waar gewoon iedereen bij is. Nu waren ze laatst op mijn verjaardag en kreeg ik later via via nogal wat opmerkingen over hun, zoals hierboven. nu gaan de uitnodigingen van onze bruiloft vandaag of morgen de deur uit...wat moet ik hier nu mee...want zo'n stel valt ten overstaande van al onze vriende, familie en kennissen buiten de boot qua alles zoals hieboven genoemd...ik wil ze ook niet kwetsen namelijk! kan iemand me hier advies in geven of ervaringen delen? zit er best mee
meisje .. het is vooral jouw dag ! het zou de mooiste dag van je leven moeten zijn die je deelt met geliefden als je je niet prettig voelt met haar aanwezigheid gaat het een domper zetten op heel het gebeuren je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt .. wat een ander er op dat moment van denkt .. trek je dat niet aan jouw dag, jouw keuzes .. jij moet haar niet en vind het niet prettig als ze erbij is, wel dan laat je het ook voor wat het is als ze later vragen steld dan zeg je gewoon dat het in gesloten kringen was en je haar eigenlijk niet zo heel erg goed kent of je antwoord niet want je hoeft je niet te verantwoorden over wie je al dan niet uitnodigd op een dag als deze geniet ervan! da's het enige dat jij moet doen
wat een moeilijke beslissing.. jij mag die vriendin totaal niet.. maar haar vriend is ook jou vriend die je al heel lang ken.. wat IK zou doen als IK in jou positie zat is hun toch uitnodigen, want ik zou mijn vriend niet willen kwetsen... Maar het is JOUW feest JOUW dag! JIJ moet doen waar JIJ je goed over voelt .. succes meid!
is graag gedaan meid .. je zou je echt goed moeten voelen die dag je trouwt immers maar 1 keertje toch .. en het moet onvergetelijk worden maar wel om de juister redenen m'n broer had het zelfde dillema hij heeft het opgelost met een paar dagen ervoor een soort van drink te geven voor de mensen die hij niet op de dag zelf zou uitnodigen niemand heeft geklaagt hoor as long as you are happy
ik zou ze denk ik wel uitnodigen maar van te voren even die vriend apart nemen en de situatie eerlijk uitleggen.. het gaat allemaal om jou! laat het niet verpesten doe wat je hart je ingeeft
Ik kan je één ding vertellen: als je die vriend niet uitnodigt, om wat voor reden dan ook, is de vriendschap voorbij. Dat soort dingen - dat je denkt vrienden te zijn en dan niet op de bruiloft uitgenodigd worden - nemen mensen elkaar vreselijk kwalijk. Dus de vraag is, heb je dat ervoor over?
krijg bij de beschrijving van je verhaal wel het beeld ma flodder voor m'n ogen .. maar zo erg zal het wel niet zijn
Hoe zijn jullie dan in eerst instantie ook vrienden geworden? Ze zullen toch vast ook wel leuke kanten hebben. Als ik goede vrienden heb die bijv. altijd voor mij klaar staan, zal ik me niet zo druk maken over hoe de rest over ze denkt. Maar als het toch al een beetje een verwaterde vriendschap is en je ergert je zelf ook alleen maar aan hun, zou ik ze niet uitnodigen. Maar dan kun je er inderdaad wel rekening mee houden dat je er nooit meer wat van hoort. Of even van tevoren vragen of ze zich een beetje in kan houden met vunzig gedoe of zeggen dat je het leuk zou vinden als ze zich leuk aankleedt voor die dag. Wat je ook nog kunt doen, is bijv. de plechtigheid zelf en een etentje houden voor een select gezelschap en verder iedereen uitnodigen voor een borrel. Zo hebben wij het ook gedaan, 2 verschillende uitnodigingen gestuurd. Kan niemand zeuren dat ze niet mochten komen, maar aan sommige mensen heb je toch wat minder behoefte om ze de hele dag om je heen te hebben draaien.
wij trouwen ook dit jaar! en wij doen ook 2 verschillende uitnodigingen! een voor trouwen bij de plechtigheid dus + diner die eraan vast zit en een voor trouwen en receptie! en anders 1 vor een naborrel
Op onze bruiloft hadden wij hetzelfde. Mijn man had een collega/vriendin die ik niet mocht en ik wilde haar er ook niet bij hebben. Ze heeft me dat altijd kwalijk genomen en zit volgens mij nog niet helemaal lekker. Hoewel we nu wel vrienden zijn. Ze is nu dan ook getrouwd met mijn man zijn neef. Maar het zijn altijd van die lastige dingen...
Dit is inderdaad een moeilijke keuze. Ik bedoel ik denk dat die vriend zich heel erg gekwetst kan voelen, wat ik me ook weer heel goed kan voorstellen. Misschien dat je er met hem over kunt praten en gewoon eerlijk de situatie uit leggen. Je kan hem in iedergeval duidelijk maken dat hun zich op jou bruiloft netjes moeten gedragen dat zal al een hele verlichting zijn. Want er is niks zo erg als een stel die de hele tijd op een feest van andere zitten te kleffen dat is verschrikkelijk. Als ze dat al niet meer doen zal het al heel veel schelen. Je kan eventueel ook regelmatig met pepermuntjes rond gaan en nu maar hopen dat ze die lust. Misschien dat ze dan iets frisser ruikt. Of perongelijk met je parfum fles naar haar kant toe spuiten hahahahhaa. Nee dit is een flauw grapje. Maar als jullie echte vrienden zijn kan je er vast met hem over hebben toch?
Moeilijk. Wij zijn klein getrouwd en daardoor vielen er mensen uit de boot. Twee mensen nemen ons dit kwalijk (vriend van mijn man en vriendin van mij). Ze laten dit nog altijd voelen, ook al zijn we al 2 jaar getrouwd, door ons nu ook voor niks meer uit te nodigen. Dus ook al begrijp ik je en zou ik zeggen 'niet uitnodigen', denk ook aan de gevolgen. Succes! Saartje
Jullie feestje jullie keus....maar doe je het niet voor die vriend? Laat je een vriendschap schieten omdat z'n vriendin je niet aanstaat/stinkt? Is die vriendschap dan ookwel echt? :-s
moeilijk..... je zou bijvoorbeeld met die vriend van je kunnen overleggen. gewoon eerlijk je mening en je gevoel zeggen. dat is belangrijk. het is een hele moeilijk keuze maar je trouwt maar 1x in je leven als het goed is. je moet er een van je mooiste dagen van je leven van maken.
ik heb besloten ze wel uit tenodigen... ik lijk wel gek om hun thuis te omdat anderen miss raar over mij gaan denken dat kan ik dus echt niet over mn hart verkrijgen. dus bij deze weten jullie dit, bedankt voor jullie tips!