Wie heeft er een heerlijk recept voor soep? Meerdere recepten zijn welkom! Ik wil zaterdagmiddag weer eens lekkere soep maken, vandaar! Alvast bedankt! Juffie
Deze staat hier voor vrijdag op de planning: http://everydaygourmet.tv/recipes/thai-sweet-potato-soup-with-coriander-pesto/
Mijn favoriet is de rode linzensoep van de AH (verspakket). Ik vind die zo ontzettend lekker, en vooral als ie niet gepureerd wordt.
Ik maak regelmatig kippensoep op mijn eigen manier: Ingrediënten voor een grote pan (6 koppen) 300g kipdijfilet Bakje bacon reepjes Zak fijne soepgroenten (400g) Puntpaprika (kleingesneden) Grote ui 200 g kastanje champignons (in plakjes gesneden) Enkele tomaten (in stukken gesneden) Olijfolie Scheut witte wijn 1 liter kippenbouillon Kip marineren in sambal en soyasaus Bacon reepjes uitbakken Uitje fruiten in olijfolie plus vet bacon reepjes Kip toevoegen en roerbakken Als kip rondom aangebakken is de puntpaprika en champignons toevoegen Even doorbakken Tomaten erbij en dan afblussen met wijn Fijne soepgroenten erbij en even roerbakken Bouillon erbij Alles aan de kook brengen en op een zacht vuurtje de rest van de middag laten pruttelen.
Deze vond ik echt heel erg lekker Flespompoen 3 Tomaten 1 Ui Snufje kaneel Snuf gerookte paprika poeder Groentebouillon
Zoete aardappel paprika-soep. Heerlijk! https://www.puursuzanne.nl/recepten/zoete-aardappel-paprikasoep
Wortel- gembersoep Nodig: Een kilo wortel 1 ui 2 bouillonblokjes Komijnzaad, 2 theelepels of zo Theelepel gemalen kurkuma Stuk gember, 4 cm ongeveer Pakje kokosmelk (200-250 ml) Olijfolie of kokosolie Schil de wortels (klein klusje met dunschiller) en snij ze in plakjes van ongeveer 12 mm. Schil de gember en snijd fijn, snipper de ui (hoeft niet heel fijn). Rooster de komijnzaadjes even droog in de soeppan, tot de eerste gaan springen. Voeg de olie toe, laat een momentje warm worden, fruit de ui met de gember aan tot hij een mooi kleurtje krijgt. Voeg de kurkuma en een klein beetje water toe, even doorroeren. Voeg dan de wortel toe, weer 1-2 min laten bakken. Voeg zoveel kokend water toe dat alle wortel onder staat, en voeg bouillonblokjes toe. Laat een minuut of 15-20 koken tot de wortel goed zacht is. Pureer met de kokosmelk. Smakelijk! Voor een pittig soepje kan je nog een gedroogd chilipepertje mee koken.
Wat een leuke en lekkere recepten! Ik ben er nog niet overuit welke soep het wordt. Maar alle ideeën zijn nog steeds welkom!
1 grote ui/2 kleintjes 3 teentjes knoflook 3 cm gember 1 bouillonblokje 1 pompoen in blokjes 2 zoete aardappelen 3 wortels 1 eetlepel kurkuma 2 kleine pakjes kokosmelk Water Aan het einde de soep glad pureren Het leuke van soep is dat je zo eindeloos kunt variëren. Ik gooi er graag nog een kopje rode linzen doorheen, maar de kinderen vinden het zo het lekkerst. Ik ben overigens ook fan van de Thaise Tom Kha en Tom Yum soepen. Met limoen en veel koriander en tabasco erdoor. The spicier the better. Maar dat is weer heeeel wat anders en niet echt kids-proof.
Het familie recept hier: 1kg spliterwten 1kg prei 3 stuks winterpeen 1kg speklap (of 500gr hamlap en 500gr spek) 1/2 knolselderij Selderij blad 1 grote aardappel Laurierblad Mergpijpje Rookworst Spliterwten nacht laten weken. Volgende dag prei, wortel, speklap snijden,knolselderij raspen. Prei (klein beetje achterhouden voor beetje bite aan het einde), speklap, knolselderij, wortel, mergpijp, laurierblad en selderij toevoegen en water totdat alles net onder staat. Aan de kook brengen. Daarna op sudderplaatje onder regelmatig roeren (elke 15min) paar uur laten pruttelen. Als de soep wat dikker wordt voor extra binding de aardappel raspen en erbij doen, rookworst toevoegen en nog even half uur laten door koken. Aan het einde mergpijp en laurier verwijderen en de achtergehouden prei toevoegen. Tussendoor op smaak brengen met peper en zout.