HELP ff een vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muuske64, 7 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Wat is precies een poollichaam?
    Wat is de functie hiervan?
    Wat als deze ontbreekt?
    Is dat eenmalig of blijft dat dan zo?

Weet iemand hier meer van? :(

Voel me nog steeds vreselijk verdrietig! Kan het nog niet vatten!
    Bedankt voor jullie steun en lieve woorden! Jullie zijn kanjers! ;)

Liefs en FIJNE PAASDAGEN!
    Marjo

@ Damie....suc6 met je punctie! ;)

@ Lisette....suc6 met je tp! ;)

Wordt vervolgd....

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Marjo,

Op internet is er weinig over poollichamen te vinden. En wat er staat is bladiebla en echt voor artsen bestemd, kortom ik kom er geen wijs uit. Ik denk dat je je dinsdag beter even tot je arts kan richten.

Succes.

Groetjes,
    Elvira

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou heb ik mijn boek 'Zwanger worden' van Marielle Croon weggedaan, maar daar stond het zo mooi in. In de film 'Het wonder van leven' van Lennart Nilsson kan je dat proces ook daadwerkelijk zien.
    Ik dacht dat het de uitstoot was van het teveel aan chromosonen dat een eicel heeft na de bevruchting. Er komen natuurlijk 2 chromosonenpakketjes bij elkaar. Dat gebeurt na alle bevruchtingen, want anders heeft een kindje teveel chromosonen.
    En nadat het poollichaampje de eicel heeft verlaten, dan geeft het het embryo ook voeding totdat de placenta werkt.
    Correct me if I'm wrong...

Maar Muuske, denk je dat er bij jou iets mis is door het ontbreken van dit poollichaampje? Hoe kan je dit weten?

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    wat appeltje zegt klopt volgens mij
    poollichaampje; uitgestoten kern tijdens de meiotische delingen bij de vorming van de eicel
    meiose= reductiedeling; de celdeling bij de vorming van ei en zaadcellen waarbij het aantal chromosomen tot de helft wordt verminderd en welke leidt tot de vorming van de gameten met elk slechts 23 ongepaarde chromosomen
    een gameet is een voorplantingscel met de helft van het normale aantal chromosomen.

je ziet dat dit erg moeilijke materie is, die de dokter je het beste kan uitleggen denk ik. zeker omdat die weet wat er aan de hand is bij je.

groetjes en heel veel sterkte
    Brenda

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Appeltje....De arts zei iets over het ontbreken van dat poolichaam.
    Maar hoe kan hij dat weten als hij nog geen ICSI heeft toegepast?
    Ik snap er echt niks van!
    Had vanaf de FM al het gevoel dat het te vroeg was. Raar he! Had er een slecht gevoel bij!
    Is toch raar als er 6 eitjes zijn en 2 kregen ze er niet uit en de andere 4 waren niet rijp/verouderd. Vreemd toch!
    Hoop dat ik deze week opklaring krijg tijdens een evaluatiegesprek! Zit met een boel vragen!

Voel me nog steeds enorm verdrietig en heel erg emotioneel! Kan het nog steeds niet vatten!

Liefs Marjo

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat is zeker raar.... ik zou het hem inderdaad even vragen.
    Jammer dat deze punctie niet goed gelukt is. Had je niet een ander soort programma dan de vorige keer? Misschien dat dit programma niet voor jou werkt? (sorry, weet er zelf weinig vanaf, want ik heb niet in de mmm gezeten).
    Succes in ieder geval bij de volgende poging, dat er maar veel mooie eitjes mogen rijpen. Vorige keer is dat toch ook gebeurd? Dus houd moed!

Deel Deze Pagina