Big mistake: gebruik van Dasty

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Probeer anders eerst bijenwas op je tafel. Ik heb ook zo'n zacht glanzende houten tafel waar doffe vlekken op kwamen (ik ben ook zo'n huishoudwonder namelijk). Pledge deed niks, maar bijenwas wel. En is niet agressief.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Is het al gelukt met de wasbenzine?

3. graag gedaan :D

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    handig zo'n topic !!!!!! Allemaal bruikbare tips !!

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    witte vlekken op tafel? boter erop.. 5 minuten wachten en afpoetsen..

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ja met dasty kan je gewoon verf van je kozijnen halen, beetje balen van je tafel :(

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ah werk, maar vanavond gaat er wasbenzine op hoor!! Bijenwas is ook nog een optie.

En gewoon zonnebloemolie kan ook op de grenen tafel? En wat is een pannensponsje? Gewoon zo eentje in allerlei kleuren met groene ruwe achterkant? Voordat ik weer iets geks ga doen, haha.

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    het schijnt dat meubeline een stuk beter is dan pledge.
    dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
    Ik heb het eens met dasty gehad op de afzuigkap.
    erop gespoten,deurbel ging en ja toen had ik lopers erop zijn er NOOIT weer af gegaan.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Oh gelukkig ben ik niet de enige...
    Hihihi ik had laatst onze natuurstenen vensterbanken in de keuken ingespoten met dettol. Even snel naar het toilet en dan afnemen. Nu heb ik allemaal vlekken op de vensterbanken die ik er niet meer afkrijg... Baal er enorm van...

10. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Deeltijdstudente Communicatie en Multimediadesign
    Lees ik het nu goed: je hebt op een gelakte tafel pledge gedaan na het gebruik van de dasty? Of heb je de plegde er nog niet op?

Een lak in combi met plegde olie / was of bijenwas is geen geweldige combi want de lak en de was zullen nooit goed samen gaan en altijd een vlekkerig en nooit meer mooi dekkend resultaat opleveren.

Mits je al pledge op de tafel hebt gedaan na de dasty dan is er, voor veel geld, tegenwoordig wel een middeltje op de markt die de pledge eruit zal proberen te trekken. Als dat niet werk blijft je maar 1 ding, nl de hele tafel schuren, schuren en schuren en dan niet nogmaals met lak maar met was of olie afwerken. (de pledge trekt er zo diep in dat schuren alleen niet zal werken om het eruit te krijgen)

Als er nog geen pledge opzit dan kun je de truc met de wasbenzine proberen, maar zal je waarschijnlijk weinig helpen omdat de lak gewoon is aangetast door de dasty en je de 'vlekken' dus zult blijven zien. Dus ook dan blijft je optie schuren en lakken.

Mocht je opnieuw lakken dan vraag na of ze watergedragen lak hebben gebruikt of een ander soort. Want het kan zijn dat je anders bij het lakken problemen krijgt met het hechten van de lak als ondanks het schuren nog ergens lakresten zitten en deze anders op elkaar reageren.

Mijn vriend is ambachtelijk meubelmaker en heeft ondertussen jaren ervaring met dit soort 'problemen', hij is de 3e generatie in de familie. Ik durf ook met niets anders dan droog of nat mijn meubels af te nemen ;)
    Zoiets als pledge komt er hier niet in, want het is in de meeste gevallen helemaal niet goed voor het hout / fineer en levert af en toe alleen maar grotere problemen op.

Succes ermee!

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeeeeee, Dasty zat er al op inderdaad. Tja, je probeert wat :$. Daarna vond ik het zo vettig aanvoelen dat ik het met gewone Andy, verdund dat wel, er het meeste weer afgehaald heb. Vanavond ga ik Wasbenzine proberen..............ohhhhhh ik hoop het toch zo. Het was een dure tafel. Lukt dat niet, dan moet ik meubelzaak bellen en dan komen ze de schade even bekijken en het misschien ter plekke verhelpen................wat een toestand. Houdt me nu al dagen bezig dit.

12. voor het opruwen, kun je idd dat pannesponsje nemen , met die ruwe achterkant, en dan met die kant even opruwen...

Ik heb het ook wel eens met zo,n ijzeren gedaan...maar neem jij die andere maar :p

inmiddels heb ik onderzettertjes ;)

13. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Succes met de wasbenzine, ik hoop dat het snel opgelost is.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    verloren zaak, dacht ik...ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt, heb hier ook een kring van iets (gelukkig niet mn hele tafel :)) en dat gaat niet meer weg!

idd niet slim nee haha :)

15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #35 sneeuw, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
    Helaas wasbenzine heeft niets geholpen, nog steeds doffe stukken........meubelzaak toch maar weer bellen. Baal er echt van

Pannensponsje op grenen tafel werkte super, wite vlek is weg, maar nu zou ik er wel weer iets meer glans op willen en voordat ik weer gekke dingen doe, hebben jullie nog glanstips? Zonnebloemolie oid trekt er in en opnieuw lakken bewaar ik tot het laatst

16. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Ohw balen zeg dat de wasbenzine niets meer deed.

Waarmee is de grenen tafel behandeld?

17. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je belangstelling en hulp! Iedereen trouwens........ Ik weet het niet precies, er zat een soort van glanslaagje over dus ik denk dat het gelakt was, alhoewel ik het met het pannensponsje heel makkelijk kon opruwen zonder dat het vreemd leek eigenlijk. Heb er net nog maar zonnebloemolie over gedaan en ik moet zeggen dat het best goed lijkt hoor, maar mis gewoon een beetje glans.

18. gewoon ouderwetse blanke boenwas, inwrijven even laten intrekken, en dan goed uitwrijven

19. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das wel een goeie denk ik, maar waar koop je zoiets dan?

20. #40 ninien, 18 jun 2012
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
    volgens mij gewoon bij de kruitvat of da drogist, denk dat blokker het ook heeft...zal ff plaatje zoeken;)

ik kan van degene die ik heb geen plaatje vinden, maar dat is ook een plat rond blik

Deel Deze Pagina