*HELP* Irritante oma

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gitster, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mijn schoonmoeder drijft me nu al tot waanzin, en ons zoontje is nog niet eens geboren.

Één vd vele voorbeelden; Ik heb een lakentje en deken in het ledikantje liggen. Volgens haar véééélste dun. Waarop mijn antwoord was dat ik het intake-gesprek van kraamzorg wel zou afwachten; wat die ervan zou zeggen.
    Volgende dag komt manlief thuis, met een ledikantdeken :$ 'van oma'
    Uit fatsoen maar met een :x stuur ik schoonma een bedank-berichtje. En haar antwoord was; 'ik kan dat menneke toch geen kou laten lijden'

Uiteraard 'flipte' ik...Maar dit is maar één van de vele voorbeelden. Volgens mijn man kan ik beter maar een keer diep zuchten. Als de baby strax geboren is kan ik er volgens hem wel wat over zeggen.

Ze moet mij, en mijn keuzes respecteren, en ik ben bang dat ze strax ook zo gaat doen na de geboorte...
    Iemand ervaring? En hoe aangepakt?

Alvast bedankt dames!

2. Suus84

Suus84 Niet meer actief

heeel herkenbaar:)

Stond laatst voor aap bij een babywinkel met haar:x
    Wil graag zo een Stokke kinderwagen. Vind deze mooi en handig omdat het lig/zit deel omhoog kan zodat je niet hoeft te bukken. Kan door rugtrauma moeilijk bukken.
    Maar ze stonden daar dus een demo te geven van hoe die wagen in elkaar moet en uit elkaar en wat je ermee kan. Op een gegeven moment deed de medewerkster het zitje omhoog en naar beneden. Zegt me schoonma: Dat is nooit stevig dat zitje. Dan rij je daar straks met de kinderwagen en dan rolt je jong over straat. Hoe durven jullie zoiets te verkopen zei ze tegen de medewerkster. grrrrrrr:x Moest echt op me kiezen bijten.
    Toen liepen we langs andere kinderwagens en geen ene deugt volgens haar. Allemaal levensgevaarlijk zei ze. We moesten zo een ding nemen als dat zij had vroeger.
    Ze vertelt ons ook wat we wel en niet moeten doen. En moet haar dingen beloven etc. Ze probeert echt een vinger in de pap te krijgen.
    Ik zei toen we thuis waren dat het ons kindje is en dat wij bepalen wat goed is. Advies is welkom, maar wij bepalen. En dan met name de nadruk op advies. Mijn man heeft haar daarna nog is apart gesproken hierover want ze begon toen weer raar te doen en toen flink rustig geworden. Hij heeft erg veel invloed op haar. Dus dat scheelt weer :). Je moet gewoon heel duidelijk zijn naar haar. En je man moet uiteraard achter je staan. Ik weet niet of zij veel invloed heeft op hem.

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Laat ik je geruststellen, het slijt met de jaren ;)

4. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Met hoeveel jaren?? Heb ook zo'n bemoeial van een schoonmoeder. Kan ook alleen mijn man wat van zeggen, want naar mij luistert ze niet. Letterlijk want als ik praat, praat ze door me heen ....

5. tulip

tulip Niet meer actief

met het voorbeeld van die deken zou ik het in de kast leggen, als oma vraagt waar de deken is of waarom je het niet gebruikt zeg je: ik kan dat manneke zn bed niet uit laten zweten:)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    En met die deken kan je ook altijd nog zeggen: De kraamzorg vond de deken niet goed. ( niet meer van deze tijd/niet verantwoord/te dik/verkeerd materiaal etc.)

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ;) Hey wij hebben dezelfde schoonmoeder :p

Hier ook zo'n oma.. pfft ik doe het nooit goed. Overal heeft ze iets op aan te merken. Ik probeer het maar het ene oor in andere oor uit te laten gaan ;)

Eerlijk gezegd denk ik niet dat haar gedrag erg gaat veranderen zodra je kindje er is. Bij mijn schoonmoeder werd het alleen maar erger. Wat wel zo is is dat je er een soort van aan went. Op het begin kon ik zo boos worden, maar het heeft gewoon geen nut.

sterkte, en als je het allemaal zat ben hier je hart uit storten :D

8. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha ja dat is een goeie! Die onthou ik...

Ow wat genant dat ze je voor schut zet zo in de winkel pfff bibbers....

Maar ik ben overduidelijk niet de enige...Mijn man zei al dat ik er gewoon iets over moet zeggen als de baby is geboren...Hij is alleen meer van het type; laat gewoon zitten en 'ze bedoelt het gewoon goed', al begrijpt ie me wel....Denk dat ie niet met haar zal praten, maar net als ik de emmer te vol laat lopen en uiteindelijk ook zijn gal spuwt tegen d'r....

Ben gewoon bang dat ik strax zo gigantisch uit mijn slof zal schieten dat het ruzie is....(misschien ben ik er dan wel in één keer vanaf hihi)

Maar het het zal uiteindelijk wel slijten jaaa :) ooit.....Dames jullie gaan hier nog veel van horen ben ik bang.

9. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ook zo'n dooddoener: ze bedoelt het allemaal goed......en daarmee is dus alles geoorloofd?? Gelukkig gaat ml tegenwoordig wel tegen zijn moeder in. Maar ze weet het altijd zo te timen dat hij het jiet hoort ofzo.....en ik maak me al druk over na de bevalling als ik zie hoe ze is tegen de kinderen van mijn schoonzus. Ze laat ze geen moment met rust en gaat zich overal mee lopen bemoeien..........ik heb al aangegeven dat ze dat bij mij niet moet flikken. En dan woont ze heel gezellig letterlijk 2 straten verderop......maar ze heeftt inmiddels een leeftijd van 66 bereikt dus veranderen zal ze niet meer. Gelukkig heb ik een schoonzus die door hetzelfde heen gegaan is en nu regelmatig voor me opkomt omdat ze weet hoe opdringerig oma kan zijn....

10. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Sorry voor de typefouten. Ik zit via mijn mobiel te typen...

11. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar!
    Ik heb geluk dat mijn vriend tegenwoordig dit ook door heeft. Eerst zei hij altijd negeer het nou maar gewoon. Maar nu is hij het ook zat.
    Het is zelfs zo erg dat ik de babykamer voor haar verborgen had gehouden met de smoes dat niemand het mocht zien tot het af was. Uiteindelijk heb ik het haar laten zien. JAAA HOOr de volgende dag krijg ik een telefoontje: Ik ben in de winkel hoeveel kleding hangertjes zal ik mee nemen? Zit ze dus gewoon te zoeken naar iets wat nog niet volgens mevrouws wens is om het vervolgens te kunnen kopen!! Ik heb gezegd dat ik specefiek houten wilde hebben en dat het niet nodig was. Maar wel super frustrerend dat ik van te voren al weet dat ze het niet kan laten om zich ermee te bemoeien.
    En owja: Neem jij geen wieg?? Ik had een wieg bij beide kinderen je kan zon mannetje tog niet in zon groot ledikant leggen. :mad:
    En wat nog het ergst is ik vind het echt vreselijk dat ik straks de baby aan haar moet gaan geven na de geboorte dat ze hem vast wil houden enz. Mijn vriend zegt dat als ik dat echt niet wil dat het dan ook niet hoeft. Maar denk dat je dat bijna niet kunt maken. Ze noemt mijn kind ook telkens bij de voornaam van mijn vriend. Ze maakt ook een kamertje bij zichzelf thuis terwijl ze niet gaat oppassen. Had ze tegen de dokter gezegd: Ik ga nu stoppen met roken voordat de kleine komt. Net of ze zelf een kind krijgt.
    Weet heelaaas ook geen oplossing hiervoor was er maar een handboek voor vervelende schoonmoeders!

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

hahaha

13. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha ook wel erg grappig om te lezen allemaal.

Mijn schoonzus is in augustus bevallen, en ik zie dat mijn schoonmoeder de baby ook de hele tijd uit de armen van mijn schoonzus wil halen. Elk smoesje word gebruikt. En mijn schoonzus maar zuchten. Maar ze zegt er niks van.

Aan de andere kant schept ze wel op tegen mij over de dochter van mijn schoonzus....Die kan dit al die kan dat al oohh en ze lacht zo mooi....
    Ze lacht mooi????? Het meisje heeft de afgelopen maanden alleen maar gehuild :)
    Dus daar bereid ik me ook maar vast op voor. Dat vergelijken.

Ik denk dat mijn man uieindelijk ook uit z'n vel zal springen, maar hij maakt ze gewoon nog niet zo mee als ik....Daar komt bij dat hij het opkropt....Dat ben ik dus niet van plan

Maar leuk om te lezen, gedeelde smart is halve smart toch?? Hihi

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Goh dit is precies mijn schoonmoeder!!!
    Thuis kamertje maken, dingen kopen (ik had met 6 weken al een box hier met 8 weken een verschrikkelijk gifgroen badje van mp, begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen mp maar een badje kom op die heb je voor een 10tje nieuw en dat zijn juist leuke dingetjes om zelf te kopen...) en dan heeft ze vooral een neus voor de net niet dingen te kopen, ik wilde graag uggs slofjes voor onze man nee waar komt zij mee aan met hele goedkope zweet dingen van de action, wij wilde dat stoere hobbelpaard van de babydump, zij komt met een of ander goor ding een oranje hobbelpaard met paarse vlekken en nog meer vlekken wat ik niet eens wil weten aan!! Stoer dik gebreid vest, syntetisch ding van de zeeman krijgen we:s
    Begrijp me niet verkeerd dames maar als we iets willen kopen we het graag zelf! En bij de bovenstaande winkels koop ik ook echt vaak en veel maar dan wel de dingen die ik daar wil kopen/hebben.

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Over de baby vasthouden na de geboorte heb ik al een ding afgesproken met manlief. Niemand buiten ons 2 houd de baby vast.PUNT.

Dat arme ventje heeft er de reis van ze leven opzitten en dan zal zij hem ff vasthouden en boven dat koppie gaan staan bleren, gaan we hier niet doen!

16. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Volgens mij vat je hier het hele probleem in één zin mee samen, haha.

Ik herken het hier ook hoor... Man is ook nog eens enigskind, dus onze dochter (enigste kleinkind) is alles voor ze. Ik weet nog zo goed toen we vertelden dat ik in verwachting was; 'Dan heb ik er eindelijk één van mezelf!!' (haar zussen hadden wel al kleinkinderen)... Uhm, pardon??

Moet zeggen dat het wel redelijk gaat, waarmee ik bedoel dat ze het accepteerd als we aangeven dat ze even een stapje terug moet doen, maar dat ene zinnetje zal ik nooit vergeten. Alsof wij kleinkinderen voor hun krijgen, ipv kinderen voor onszelf...

Ben nu al benieuwd naar de reactie op onze tweede zwangerschap ;)

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Wij hebben dezelfde schoonmoeder, hier ook kamertje met kleertje in de kast (jahjah, die blijven bij oma). Ze las zwangerschapsboeken, bemoeide zich overal mee. En het ergste van alles: kreeg eenlijstje met tien namen om uit te kiezen voor de baby. Pffft.

Wat een bult heeft die verkloot aan mijn zwangerschap en bevallng en kraamweek.
    Tegen alle meiden met zo'n schoonmoeder zeg ik: stel je grenzen jij bent zwanger.

Deze zwangerschap hou ik haar uit mijn buurt. Vriendlief zorgt daar ook voor, heeft in de gaten dat mijn humeur dan beter is ;)

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Een schoonmoeder topic, leuk, dan weet ik dat ik niet de enige ben :D.

Tja, mijn schoonmoeder ;).

Ze koopt troep, geeft slecht advies en presteert het altijd weer om over onze grenzen heen te denderen. 'Onze grenzen' want mijn vriend is het roerend met me eens.

Maar toch, als mijn zoon straks een leuke vrouw ontmoet, waarmee hij kinderen krijgt, dan hoop ik toch ook wel daarbij betrokken te worden. Het lijkt me heel moeilijk om je in te houden als je zo enthousiast bent over de komst van je kleinkind.

Neemt niet weg dat ik de gekregen deken van TS als uiterste reservedeken zou gebruiken. Als de eerste deken en eerste reserve deken zijn ondergepuugd, ja dan, dan, dan als het echt echt moet, dan zou je die deken kunnen gebruiken. (Had ik al vermeld dat mijn kleine spugertje het nooit voor elkaar heeft gekregen om ook zijn deken onder te spugen ;), we hebben nooit een reservedeken nodig gehad.)

19. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ze koopt inderdaad ook veel spulletjes voor de baby, en dan ook dingen die het nét niet zijn.
    Ze houden er nogal van om rommelmarkten af te lopen. :$ Prima Ieder z'n hobby, en wat lijd dat nu met een baby??? Maar ik wilde bijv graag een maxicosy voetenzak van Koeka. Zo'n mooie chique met wafeltjesstof. Maar nee.....schoonmoeder-lief komt met een lelijke witachtige dikke ouderwetse voetenzak-achtig ding aan VD ROMMELMARKT......
    Gelukkig heb ik een moeder die redelijk meedenkt en zij zegt dus ook, leg het in de kast en kijk er niet naar om....Net als met dat dekentje.
    Tis wel zo dat die voetenzakken een lieve duit kosten, en deze maar tot 3 maanden is....dus je begrijpt het al...Hij ligt klaar voor de start in de maxicosi (heb van manlief wel een mooi dekentje gekregen om eroverheen te leggen haha)

*zuchtkreunpufsteunpffff*
    Heerlijk om die verhalen te lezen en m'n gal te kun spugen.

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    :$ dit spant de kroon.
    Oke alle verhalen hier zijn niet leuk, maar nog een klein beetje te begrijpen. (spanning aankomende grootmoeder te worden).
    Sterkte dames, ik heb geen sm, dus ook de daarbij behorende ergernissen niet.

Deel Deze Pagina