Gebroken vliezen! 2 uur later weëen. En 6 uur later zoontje geboren. Ben ook heel benieuwd hoe het dit x zal gaan!
bij de 1e braken de vliezen eerst en begonnen anderhalf uur later de weeen. enbij de 2e eerste weeen en heeft de vk mijn vlieze gebroken bij 5cm ontluiting...half uur later was ze er. De 2e bevalling duurde korter maar was stuk heftiger, vooral na het breken van de vliezen.
Bij beiden eerst weeen. Mijn oudste werkte als een soort stop Dus die vliezen braken terwijl zij eruit kwam. Bij mijn tweede braken de vliezen pas bij 9 cm (toen mijn ruggenprik werd gezet en ik moest spugen door de meds).
Hier ook eerst gebroken vliezen, kwartier later eerste wee en na 17u baby in mijn armen. Bij deze moest ik eerst weeën krijgen van de vk weeën zijn veel feller na gebroken vliezen zei ze. Had ook wel een zware pijnlijke bevalling. Hoe het deze keer gaat dat weten we over een goeie 2 maanden!
Eerst braken de vliezen, 2 uurtjes later begonnen de weeën. Na 20 lange uren werd onze dochter geboren.
Eerst vliezen gebroken. Na ongeveer 4 - 5 uurtjes was mijn kindje er. Bleek vlak na de start van de weeën ook al 8 cm ontsluiting te hebben.
Bij mij braken ook eerst de vliezen en ik kreeg daarna geen weeën. Onze dochter had in het vruchtwater gepoept dus ik heb de volgende ochtend een infuus met weeën opwekkers gekregen.
Bij eerste weeën, bij de tweede weeën en bij de derde... braken opeens uit het niets de vliezen . Ik was nogal in shock, had ik helemaal geen rekening mee gehouden ha ha. Moest helaas ook nog meteen plat omdat baby niet ingedaald was. Gelukkig kwamen de weeën een 2-tal uurtjes later. Bij mij was het dus niet iedere bevalling hetzelfde.
Bij de eerste al een ruime week veel harde buiken en bloederige afscheiding dus er was waarschijnlijk al langer wat gaande. Maar het begon met het breken van de vliezen en na een half uur begon ik lichtjes wat pijn in mn rug te krijgen. 2 uur later was ze er al (niet echt handig als je pas 29.6 weken zwanger bent). Tweede begon met een hoge vliesscheur want ik lekte wat wat rook naar vruchtwater maar niet alles kwam er meteen uit. Zo wist ik dat ik aan het bevallen was. Uurtje later in het ziekenhuis de eerste krampjes. Nadat ze na toucheren vaststelde dat ik al 4 cm ontsluiting had begon het pas echt pijn te doen en was ze er na een half uur al. Geloof dat officieel mijn vliezen net voor het persen braken/doorgeprikt werden.
Hier ook begonnen met gebroken vliezen. Ongeveer 1,5 uur daarna de eerste wee. Ben benieuwd hoe het ditmaal zal gaan! Wat ik wel interessant vind is dat ik veel lees dat bij degene waarbij het begon met weeën, dr vliezen door de vk/gyn zijn gebroken. Komt dat dan niet spontaan op gang?
Hier werden mijn vliezen geprikt door de dokter toen ik al bijna volledige ontsluiting had; daarna begonnen gelijk de persweeën en nog geen vijf minuten later was ons kind er.
Bij beiden begon de bevalling met spontaan breken van vliezen. Daarna kwamen snel de weeën opgang. Bij de eerste duurde de bevalling 2,5 uur. Bij de tweede duur die 1,5 (gerekend vanaf breken vliezen)
Jawel hoor. Bij mij braken ze bij de eerste bij 8 cm, bij tweede bij 10 cm, spontaan. In theorie is het niet nodig om vliezen te breken, tijdens het persen zullen ze vanzelf wel openscheuren (zoals eigenlijk bij mijn tweede. Ik perste en opeens 'pats' een enorm waterballet en baby stroomde zo ongeveer met vruchtwater naar buiten ). Je kunt ook met vliezen deels om je heen ter wereld komen. Dan kun je met 'helm' op geboren worden. In uitzonderlijke gevallen wordt een baby wel eens met complete vruchtzak geboren. VK/gyn hebben vaak specifieke redenen om vliezen te breken, meestal om bevalling een extra duwtje te geven, breken van vliezen stimuleert erg de weeenactiviteit.
Bij mij ook! Om 17.00 uur liep ik de Intratuin uit en drie uur later braken m'n vliezen spontaan. Gelukkig zat ik toen thuis op de bank
Eerste bevalling begon met gebroken vliezen, daarna gelijk weeenstorm. 2,5 uur later was mijn dochter er al. Tweede bevalling begon met weeën, in t ziekenhuis zijn de vliezen gebroken en daarna gelijk persweeën. (Duurde in totaal 3 uur )
Bij de eerste braken mijn vliezen eerst. Ik ging in bed liggen, draaide me om en meteen *knap*. En toen meteen startte de weeën. Ideaal vond ik dat, wist meteen dat het begonnen was. Bij de tweede begonnen de weeën eerst en zijn in het zh door de vk mijn vliezen gebroken.
Bij mij braken eerst mijn vliezen. Ik kreeg wel direct erna heel onregelmatige weeën. Iets van 16 uur later bevallen.