Moet mijn verbazing even kwijt. Gisteren waren vrienden op bezoek bij ons met hun kinderen. Hun jongste is net 8 maanden. Krijgt al een tijd geen melk meer, want dat "wil hij niet". Krijgt 1x per dag pap (hopelijk van opvolgmelk), voor de rest water en 's avonds na het eten een toetje. Eet al compleet met de pot mee, dus inclusief zout en kruiderij. Heeft al zoute haring gehad en eet patat. Mijn vriend en ik vielen zowat van onze stoelen van verbazing. Finley krijgt namelijk naast gewone melk nog 1x opvolgmelk en krijgt nog zoutloos/aangepast avondeten. Zijn niet met hun in discussie gegaan hierover, want hun kind groeit klaarblijkelijk wel goed en het is hun manier van opvoeden, maar vinden het wel hoogst apart. Had ook niet verwacht dat ze dit zouden doen. Het is niet hun eerste kind en bij de oudste deden ze het heel anders. Moest het even kwijt, omdat ik nog steeds verbaasd ben over wat sommige mensen hun baby's te eten geven. Jullie ook zoiets meegemaakt in kennissen- of vriendenkring?
Whaha jeetje!! Ja ik herken dat wel en zwijg dan maar. Behalve wanneer men dingen roept als dat mijn kind zielig is oid dan wil ik nog wel eens wat terug zeggen als ik in een pesthumeur ben
Ja hoor doen ze bij mij in de familie ook wel . Ik ben volgens mij de enige die nog zoutloos kookt en diksap geeft
Jaa hier ook, docherlief kan echt nog genieten van een glas melk. Ook let ik erop dat t eten niet te pittig of te zout is nog steeds haha. Maar als ik af en toe hoor wat andere baby's en dreumessen krijgen...... hou ik wijselijk mn mond
Onze oudste kreeg vanaf drie maanden geen melk meer. Niks... hij lust het niet. De artsen stonden voor een raadsel. Hij blieft het nu nog niet. Uiteraard wel zoutloos. Maar voor zijn eerste jaar heeft hij ook patat gehad hoor. En hij heeft zijn eten het liefst zo pittig mogelijk. Tis een apart kind Ook wij werden veroordeeld. Je kind moet toch de fles of als hij echt honger heeft drinkt hij wel. Nee dus... Bij ons was het dus wel een uitgebalanceerd dieet voorgeschreven door de kinderarts en diëtiste
Ik dnek dat iedere ouder het beste met zijn kind voor heeft. Hij krijgt pap en savonds een toetje. Als hij volledig met de pot mee eet zal hij de overige behoeften uit dat eten halen. Waarschijnlijk is dit een makkelijke eter en vindt hij gewoon alles lekker. (Diksap is trouwens ook geen topper hoor als we het hebben over perfect eten..) Wat ik niet snap is dat een ander hier een compleet topic over opent Wil je een schouderklopje over hoe je het zelf doet? bij deze Wat een ander doet moet ie toch lekker zelf weten? Tenzij je merkt dat een kind mishandelt of verwaarloosd wordt vind ik dat je aan de bel moet trekken (maar dan wel aan de juiste en niet de bel van zp) maar voor de overige dingen komt dit een beetje over als roddelen.
Wat ik niet snap is, waarom jij zo aanvallend reageert. Zit jou iets dwars ofzo, want wwarom reageer jij zo raar? Mag ik geen topic openen om mijn verbazing te uiten? Ik hoef echt geen schouderklopje, want ik ben geen perfecte moeder. Bij deze geef ik jou een schouderklopje, omdat jij blijkbaar de perfecte topic-opener bent.
Ukkie verwoord het niet op mijn manier, maar ik ben het eigenlijk wel met haar eens dat ik dit gewoon roddelen vindt.
Ik snap je verbazing wel hoor! Laatst deelde ik in het vliegtuig snackjes uit, kreeg een baby (ook 8 maanden, dat was al ter sprake gekomen) ook lekker een zakje zoutjes...... Wij stonden ook wel echt te kijken. Dat is toch superslecht voor zo'n kleintje? Maar ja, mensen moeten het zelf maar weten...
Als je mijn zoontje alleen op verjaardagen ziet denk je er waarschijnlijk ook het jouwe van maar thuis gaat het er heel anders aan toe dan op zo'n verjaardag...maar mensen oordelen nou eenmaal graag en snel over een ander. Tuurlijk denk ik ook wel eens het mijne van situaties maar iedereen doet het anders, accepteer gewoon dat jou manier niet de enige manier is!
Ik vind dit niet zo schokkend als jij het beschrijft... Zo vreselijk is het nou ook weer niet vind ik. Ik bedoel, op die leeftijd al aanleren om met de pot mee te eten kan ook een voordeel zijn! Je moest eens weten waarmee kinderen uit een ander cultuur al mee groot worden, is voor ons soms bizar, maar niet schadelijk. (Mijn schoonouders zijn van een andere cultuur dus ik weet waar ik over praat ) Doen waar jij je goed bij voelt qua eten met je kind.. En maak je niet zo druk over zoiets bij een ander.
Nou volgens mij schreef ik het helemaal niet aanvallend, spijtig als jij het zo op vat. Ik zelf hoef helemaal geen schouderklopje, maar ik roddel/oordeel ook niet over hoe een andere ouder het doet. En als ik er iets op aan te merken heb zou ik het tegen desbetreffende persoon zeggen ipv er een topic over openen om daar eens lekker over te hebben. ik zeg dus gewoon wat ik van jouw verhaal vindt. Je vroeg toch om anders mans mening? Dan geef ik die, sorry als die niet helemaal naar jouw smaak is
dit dus... Live and let live. Ik hou me bezig met mijn eigen kinderen en wat een ander doet.. ze doen maar.
Tja, mijn kinderen drinken nog maar twee flessen en eten ook al lekker met de pot mee. Wel nog zoutloos, maar voor de rest, ik vind het ideaal! Hoef er niet meer zoveel bij na te denken. En wij proberen ook van alles uit, pannenkoeken, gebakken aardappels etc. Ze zijn 9 mnd. bijna. Ik snap je ergens wel, maar soms ontwikkelen kinderen zich zo. En een ander kindje krijgt een andere opvoeding. Is daar iets mis mee? Denk het niet. In mijn omgeving worden er ook keuzes mbt eten gemaakt, die ik zelf niet zo snel zou maken. Maar goed, feit is, beter gevoed dan niet gevoed.
Ik denk dat je met een tweede kind echt stukken makkelijker bent dan met de eerste. Weet je waarom? Omdat die tweede ziet wat de oudste mag en dat wil hij dan ook. En omdat je bij de tweede toch al wat minder voorzichtig bent met alles, ga je daar veel makkelijker in mee. Ik ken ook echt al die lijstjes niet meer uit mijn hoofd, terwijl ik bij de oudste tot op de minuut wist vanaf welke leeftijd hij bepaalde dingen wel en niet mocht hebben. En omdat wij door de andere kinderen over het algemeen nu toch al vrij bewust en gezond koken en eten, kan het meeste ook niet zoveel kwaad bij de derde. Wij hebben er inmiddels drie en als ik zie wat die derde allemaal eet, waar de oudste nog niet eens aan had gedacht op die leeftijd...... Het worden bij mij ook steeds makkelijkere eters, de jongste vreet echt alles wat los en vast zit, terwijl de oudste een ontzettende miezemuizer was en is. Jongste durft ook alles te proeven, omdat hij ziet dat anderen het ook eten, terwijl de oudste veel voorzichtiger was en niets nieuws durfde. Ik probeer echt wel een beetje te letten op zout en suiker, maar ik doe er niet heel moeilijk over. En zijn eerste patatje kreeg hij met een maand of 9 geloof ik
Misschien wat vroeg...maar ach.... Word vaak gezegd: vanaf een jaar eten de kleintjes met de pot mee. Dan kun je als ouders natuurlijk al een poosje van te voren beginnen om je kind ander eten te geven. Mijn zoon is bijna een jaar en heeft af en toe ook minder verantwoorde dingen geproefd. Heeft ook al een paar keer patat op ( zonder zout of saus) en ach die vier patatjes die hii eet... Ik heb als kind waarschijnlijk ook ruim voor mn jaar dingen gegeten die nu absoluut niet kunnen. Volgens mij zijn de regels wat betreft bijvoeden ook al weer aan t veranderen, dat je een baby van vier maanden ook vanalles moet gaan laten proeven, ook dingen met pinda'enzo..
Kindje krijgt niet hele bakken snoep, koek en chips? Geen cola of andere rommel maar gewoon gezond voedsel? Lekker heen laten doen dan! Fijn voor je vrienden dat hun kindje zo makkelijk eet!
mijn jongste is ook geen fan van de fles. dus ze eet ook al gewoon avondeten wel zonder zout en kruiden) en soms ook een toetje. ze krijgt ook al brood soms..gewoon omdat het beter gaat als de fles. en ik zie niet echt een probleem daarin. we hoeven ook niet altijd perse onze mening klaar te hebben over anderen?