Ik ben maandag voor de eerste controle bij de gyn geweest en heb meteen daar bloed laten prikken voor de gebruikelijke testjes. Maar ik moest ook urine inleveren. Bij mijn vorige zwangerschap bij een vk hoefde dat niet. Is dat standaard bij de gyn of ligt het misschien aan mijn gewicht (BMI=28.7) of aan mijn bloeddruk (was tijdens de bevalling te hoog, maar geen zw.vergiftiging)? En waar testen ze dan op? Alvast bedankt!
De ene vk doet het wel de andere niet. Bij mn vorige zwangerschap moest ik het ook inleveren en nu weer niet. volgens mij kijken ze dan naar de eiwitten ook in je urine. Wat ze nog meer testen weet ik niet.
Ik loop ook vanaf het begin bij de gyn en ook hier steeds urine controle. Bij mij controleren ze steeds op eiwitten aangezien mijn bloeddruk te hoog is en ze zo een zwvergiftiging uit willen sluiten.
Dan zal dat het wel zijn, maar op zich wel vreemd want mijn bloeddruk was nu keurig: 115-75. Ik zal het de volgende week wel eens vragen, als ik het niet vergeet.
Bij elke controle aan de verloskundige moet ik standaard urine mee nemen voor eiwitten en suiker te controleren. Fluffi
Heb tot op heden (dit is mijn 2de zwangerschap) nog nooit urine hoeven leveren, zowel bij de vk als de gyn niet.
Ik moest het bij beide zwangerschappen urine inleveren tijdens het 1ste bezoek aan de vk. Pas toen mijn bloeddruk te hoog werd (41w5d) moest ik weer urine inleveren om het na te kijken.
Jeetje wat een verschillende verhalen! Blijkbaar houdt elke vk en gyn er weer eens zijn/haar eigen normen op na. Nou ja, ik zie het de volgende keer wel of dit iets eenmaligs was of niet. Bedankt allemaal voor jullie reacties!
ik heb ook nog geen urine in hoeven te leveren,alleen een keer bij de huisarts omdat ik bang was voor een blaasontsteking.