bij 15 weken zwangerschap babyspullen kopen raar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey meiden ik ben vorige week begonnen met wat uitzetspulletjes te kopen en heb de kinderwagen+ maxi cosi en aerosleep gister binnengekregen ( eerder dan verwacht ). Maar sommige mensen vinden dat heel raar in mijn omgeving ze vinden dat heel vroeg:(:(:( Ben ik echt te vroeg of is het nu wel juiste tijd om alvast babyspulletjes te kopen/?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hoor waarom ? Ik had bij Levi al spullen in huis ( ja ook een kinderwagen ;) ) al voor ik zwanger was haha. Kon dingen krijgen of voor een leuk prijsje kopen dus waarom niet. Mocht het toch fout gaat of weet ik veel wat kan je het altijd weer door verkopen of bewaren. Gewoon lekker genieten en shoppen !

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

als jij je er goed bij voelt dan lekker doen!
    Niemand bepaalt voor jou wanneer je spullen mag kopen.

Wij hadden de kinderwagen ook al met 13 weken in huis. Was een aanbieding die we gewoon niet konden laten lopen.

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou me echt niet druk maken om wat anderen zeggen hoor. ;)

Bij ons is de babykamer al zo goed als af (zo'n 2 weken terug al), en ik moet me zelfs even inhouden om niet alle kleding, lakentjes enz te gaan wassen. Zaterdag gaan we kijken voor een kinderwagen, dus dan zijn we zo goed als compleet. Ik ben zelf gewoon iemand die niet alles op het 'laatste' moment wil regelen, dan ga ik alleen maar lopen stressen. :)

5. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Nee, vind ik niet erg vroeg. En daarbij, moet je toch lekker zelf weten. Ikzelf durfde pas na 12 weken wat spulletjes te kopen en na 20 weken pas de 'grote' dingen (wagen, kamertje etc.), maar dat kwam door eerdere miskramen.
    Dat mensen al een hele uitzet bij elkaar hebben voordat ze überhaupt zwanger zijn, snap ik nooit zo goed (zonder mensen hiermee voor t hoofd te willen stoten, want nogmaals moet iedereen zelf weten). Ik hoor dan vaak, als t niet lukt verkoop ik t toch weer. Maar hoe pijn doet t als blije mensen waarbij t wel lukt die spulletjes op komen halen. Of t duurt effe en je zit dan met oude modellen of je vindt t niet meer mooi. Maargoed, da's eigenlijk een andere discussie.
    Maar 15 weken vind ik gemiddeld. Ik was zelf laat en zat daardoor te stressen of t wel op tijd was allemaal.
    X dawnie

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nee hoor! Met 16 weken hadden wij de hele babykamer al binnen!We liepen er tegen aan en dachtje tja waarom niet!:D

Gewoon doen wat je zelf wil meid, laat anderen maar denken/zeggen/lullen wat ze willen moet je gewoon dikke sch**t aan hebben!

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja laat ze praten.....
    doe wat je goed voelt, jullie kindje en zwangerschap!
    Ken ook een stel die hoop stress heeft gehad omdat ze te laat bestelde, vertraging had enz.
    nou zou mijn ding helemaal niet zijn.

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, helemaal niet raar. Wij hebben het ledikantje opgehaald met 12 weken en de kinderwagen met 14 weken. Allebei via marktplaats gekocht voor een mooi prijsje. Ik zou juist niet te lang wachten, straks is winkelen niet zo leuk meer en ben je snel moe, nu kun je er nog volop van genieten!

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik wilde ook zo vroeg al vanalles gaan regelen, maar heb me van de wijs laten brengen door mensen die riepen 'ik zou wachten tot de 20 weken echo, hoor! Je weet maar nooit....'
    Was ik overigens erg door van slag en prompt nerveus voor die echo, haha! Achteraf had ik gewoon lekker mijn eigen gang moeten gaan en op mijn gevoel vertrouwen dat het inderdaad allemaal wel goed zat.

Dus, meid, groot gelijk! Lekker shoppen! Je kan het maar vast hebben, nietwaar..? :) Veel plezier!

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb met de grote dingen wel gewacht tot na de 12w. maar toen redelijk vlot besteld, en de levertijd was enorm kort, dus ik geloof dat met 25w de kamer in elkaar stond! de wagen duurde wat langer, daar moest ik vent echt voor naar de BD sleuren, 'dat het nu echt wel eens tijd werd'.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik vind met 15 weken spullen kopen echt niet vreemd. Ik had me de grens van 12 weken voorgenomen. Helaas kreeg ik toen HG en dus nu daardoor nog niks gekocht, maar anders had ik zeker al spulletjes in huis.
    Ik ben het wel met een van voorgaande schrijfsters eens dat ik zelf nooit al zou gaan inslaan voordat ik uberhaupt zwanger zou zijn. Mijn schoonzusje geeft kapitalen uit en slikt nog de pil. Als het straks niet lukt of wat dan ook, dan is de teleurstelling zo groot. En alles is verouderd.

Maar met 15 weken, lekker shoppen als het kan!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als de 12 weken echo goed is - vind ik het niet raar hoor :) - en daarvoor kan ik me ook wel voorstellen dat je je niet in kunt houden ;) . Maar na de 12 weken beginnen veel meiden volgens mij wel hoor. Dan ben je al zó lang zwanger voor je idee :) tijd om te shoppen dan hoor!
    Tenzij je het geslacht wilt weten en op kleur wil shoppen dan moet je natuurlijk tot na de 18/20 weken wachten.

13. Hester

Hester Niet meer actief

Ik vind het zelf wel vroeg, maar als jij je er goed bij voelt: lekker doen toch?

14. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Niet druk om maken :) ik heb het kamertje ook zo goed als af! gewoon lekker van genieten :)

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het juist niet vroeg. Had bij de 1e ook het kamertje al met 15 weekjes en kon toen daarna de accesoires kopen enz.. Had alles lekker al vroeg af maar nu bij de 2e moet ik nog een hoop doen en kan je vertellen dat ik nu zelfs onrustiger ben dan bij de 1e!! Gewoon je gevoel achterna gaan. :)

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Nee joh! Dat hoort toch gewoon bij de voorpret? En je hoeft ook niet alles meteen te kopen maar het is gewoon zo leuk om al wat dingen te halen!

Ik moet zeggen dat ik bij ons zoontje wel wat later was met spullen kopen maar dat had ook meer met het wennen aan alles te maken. Het moment dat we hier te horen kregen dat het duidelijk een meisje was ben ik aardig los gegaan met roze spullen kopen. ;)

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh nee hoor, ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt.
    Wij hebben zelf ook wel dingen aangeschaft nog voor de 20weken echo was geweest, een kinderwagen+maxicosi aanbieding en af en toe een neutraal rompertje ofzo. Met het kamertje waren we ook al bezig, schilderen enzo.

Niet heel veel gekocht dus maar ik was zelf eigenlijk heel onzeker en hing veel op aan de 20weken echo. Daarna ben ik los gegaan en inmiddels schieten we dan ook aardig op.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eh nee...helemaal niet raar....!

Toen wij nog maar net zwanger waren, hebben wij al wat gekocht.

En rond de 8 weken stonden wij al bij de Babydump in verband met een aanbieding (kinderwagen + gratis maxicosi) die dezelfde week af zou lopen.

Voor de 20 weken hebben wij de babykamermeubels al in elkaar gezet.

Nu geven we geld uit als water....:) voor de kleine. Ben helemaal verslaafd aan shoppen voor de baby :D.

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik vind t niet raar maar ik heb een miskraam gehad waardoor ik erg onzeker was en nu nog steeds ben zelfs na de 20 weken echo ofdat we ons meisje echt wel in de armen mogen gaan sluiten....
    na de 12 weken echo heb ik heeeel voorzichig wat gekocht en met 17 weken geslachtsbepaling laten doen toen wel veel meiden kleding en spullen gekocht maar zeker tot na de 20 weken echo gewacht met behang en grote dingen kopen.

nu willen we los gaan maar heerst hier nog mn onzekerheid....

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik ben blij dat de meeste meiden het niet vroeg vinden hihi dan kan ik lekker door gaan met babyshoppen :):)

Deel Deze Pagina