Ik kom net van de kliniek. Ik had gebeld, omdat mijn testen best licht blijven. Een half jaar geleden was dit ook zo en heb ik een missed abortion gehad. Nu drukte ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard op mijn buik (totdat ik krampen kreeg, toen heb ik er wat van gezegd) omdat ze mijn baarmoeder niet goed in beeld kon krijgen. Dit kwam omdat ze gestrekt lag volgens haar, en niet naar voren of achter gekanteld. Ze dacht hartactie te zien knipperen, en ik ook. Maar inzoomen kon ook niet, want dan werd het beeld nog onduidelijker werd mij verteld. En opmeten kon ook niet, omdat ze geen goed beeld had. Nu ben ik zeven weken exact of 6 weken en 5 dagen. Ze zei dat het wat kleiner was, ongeveer zes en een halve week (zonder opmeten dus). (ik weet de eisprong exact dmv pregnyl) Willen de ervaringsdeskundigen onder jullie misschien naar mijn echo kijken en jullie eerlijke mening geven over hoe het eruit ziet (als dat mogelijk is van zo'n afstand). En wat zijn nou die twee streepjes? Volgens de doc zat er een vruchtzak en een dooierzak. Maar ik zie alleen twee streepjes?
maar ik zie twee streepjes onder elkaar of iets het ene iets anders dan het andere? Bedankt voor je eerlijke reactie.
loe bedoel je bij zij dr kuijpers????? ik heb er ook nare ervaringen mee en wij zijn niet de enigste...
Het lijkt wel wat op mijn eerste echo van 7w1d. Maar.....was er wel iets van hartactie zichtbaar? En is deze echo in het ziekenhuisgemaakt door een arts? Ik duim voor je dat alles goed is!
hoi ja hij is gemaakt door de fert.kliniek waar ik onder behandeling ben, maar er is dus nauwelijks ingezoomd. Deze doc had ik nog niet eerder gehad. Volgens haar werd het beeld dan nog onduidelijker. Ik dacht dat ik wat zag knipperen (hartactie) en zei zij ook dat ze het zo goed als zeker gezien had. Maar mijn baarmoeder was heeeeel moeilijk te vinden zei ze en het beeld bleef warrig. Ik ben er mooi klaar mee, ben behoorlijk onzeker nu omdati k al een missed abortion gehad heb.
hope ja t was die dokter ja. ik zit hier echt te janken, want ze heeft heeel echt heel hard op mijn buik gedrukt, ik kreeg echt krampen.
He bah Loe wat een onzekerheid zo. Konden ze geen inwendige echo maken? Daarop kun je het met deze termijn vaak wel veel beter zien. Je ziet wel duidelijk "iets" zitten in je vruchtzak. Ik heb een MA gehad met een lege vruchtzak en daar zag je echt helemaal niets. Dus in vergelijking daarmee is jou echo wel heel anders. De dooierzak zie je meestal als een klein rondje in je vruchtzak, maar door de doorsnede zou je m kunnen zien als twee streepjes. Ook zou het kunnen zijn dat het ene streepje het beebje is en het andere streepje de dooierzak. Het lijkt me idd erg lastig om op deze echo hartaktie te kunnen onderscheiden, maar hoop dat jullie dat goed hebben gezien Wanneer mag je weer voor een echo, kun je niet proberen op korte termijn een inwendige echo te regelen? (evt via de huisarts). Die onzekerheid is echt killing Dit is ook echt het nadeel van vroege echo's. Als het goed is, is het mooi, maar als je het niet duidelijk kunt zien, wil dat nog niet zoveel zeggen. Maar het geeft wel een boel onzekerheid
loe ik had gister een posi test heb 3 februarie de eerste iui gehad,en gister middag in een keer bloedverlies.. vanochtend een nega test terwijl die van gister echt super posi was kv 2v5 ik heb net naar geertgen gebeld en kreeg te horen dat ik maar even moest afwachten,terwijl ik vroeg of ik mocht komen voor een bloedtest?? dat had geen nut zei het vrouwtje aan de tel... nu weet ik nog niks ik probeerde net weer te bellen maar het was weer hetzelfde vrouwtje dus heb maar opgehangen want ik wil eigenlijk dr ruis zelf spreken... ik neem aan dat het dr kuijpers was die je had vandaag, je zit ook bij geertgen toch??
tja da googelen word ik ook nii wijzer van wanneer krijg je nu weer n echo ?? ja die streepjes ..je ziet er tussenin ookwel iets dus denk indd dat t dan de dooierzak is die je dan zo goed ziet... kweet ni.. succes meis , nii te druk maken x
Hoi Hoi, Vind het ook een beetje raar dat ze geen inwendige echo hebben gemaakt je kan via een buikecho amper goed erbij komen laat staan dat je een duidelijk beeld kan krijgen van hoe groot het is.....(met mijn eerste kreeg ik met 9 weken nog een inwendige echo omdat ze het niet goed kon zien! ) Verder geen idee van wat je op de echo zou moeten zien maar probeer je niet al te druk te maken....(kan ik lekker makkelijk zeggen maar zo bedoel ik het niet hoor) het is verschrikkelijk die onzekerheid. Krijg je binnenkort weer een nieuwe echo? zoniet dan zou ik er wel werk van gaan maken misschien een second opinion vragen of een vk zoeken die dat voor je wilt doen! Groetjes Lysanne
volgende week dinsdagavond weer een echo. als ze ging rond'roeren' met die echostaaf, zag je wat flikkeren als ze erlangs kwam. dat heb ik gezien, en zij heeft hartactie + neergezet in het dossier. Deze echo is trouwens inwendig maar dus bijna niet ingezoomd.
hmmz rare inwendige echo die niet ingezoomd kan worden maar als die niet ingezoomd is ziet het er wel goed uit vind ik zelf
Loe, als zij zegt dat er hartaktie is, dan is er hartaktie. En dus heb je vandaag naar je beebje met een knipperend hartje gekeken. Dat is alleen maar positief ! ! ! ! Gefeliciteerd! ! !
Ik vind het heel moeilijk om je echo te beoordelen. Er zitten duidelijk twee streepjes in, waarvan de één de dooierzak moet zijn en de ander de vruchtzak. De echo is alleen vanuit een hele rare hoek gemaakt, waardoor het nogal lastig te zien is. Het is wel afhankelijk van de kwaliteit van de echo-apparatuur of je wel of niet kan inzoomen. Bij ons in de privekliniek kon het ook niet, omdat het beeld dan wazig werd. In het ziekenhuis kon het wel en dan zag je zelfs heel scherp de twee hartbuisjes bewegen. Ik vond het daarom in de kliniek bij ons ook heel moeilijk om de hartactie te zien bij 6-7 weken. Eigenlijk zag ik vrij weinig, maar was ook nogal hysterisch aan het doen . Kun je misschien de gynaecoloog van het ziekenhuis waar je eerder liep bellen en vragen om een spoedecho? Misschien even wat overdrijven aan de telefoon en aangeven dat je ontzettend zorgen maakt? Ook vanwege de krampen die dat rare mens veroorzaakt heeft :x. Heel veel succes en ik blijf voor je duimen!
trees, het oude ziekenhuis zijn wij nooitmeer gekomen nadat ik daar de curettage en de asherman gehad heb en ze ons niet verder wilden helpen. dus die weten helemaal niet dat we bij de fert. kliniek zijn en dat we nu zwanger zijn. misschien dat ik een pretburo (hoe noem je zo'n buro) kan bellen? hopelijk is er dan wel wat prettigs aan. ze drukte zo hard joh, ik was echt bang het deed super veel pijn. pffffff..........ik heb nog niet zo'n rare echo gehad en ook niet zo'n raar mens. Maar op mijn follikels konden ze wel inzoomen, dan moet het nu toch ook kunnen zou ik denken? (qua apparatuur dan)
Loe, je hoeft toch ook niet te zeggen dat je al een echo hebt gehad. Gewoon bellen dat je krampen hebt en het niet vertrouwd en graag een spoedecho wilt. Het lijkt er idd op dat jou echo vanuit een ongewone hoek genomen is en er daarom twee streepjes te zien zijn.
Ik zou inderdaad doen wat Maranka zegt. Ik heb het zelf ook gedaan toen ik in de stress zat en mijn kliniek niet kon bereiken . Mijn ziekenhuis wist ook niet ik zwanger was en overgestapt was naar een privekliniek. Tja ik vond het mijn probleem niet dat ze gepikeerd waren, mits ik maar een echo kreeg en dat kreeg ik!