Doorverwijzing gynaecoloog , wat staat me te wachten ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisanne123, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hallo meiden ,

Ik heb een doorverwijzing van de ha gekregen omdat we graag een 2e kindje willen maar ik nog geen eisprong heb of ongesteld ben .
    Ik ben nog niet zolang gestopt met de pil , deze keuze is dan ook gemaakt ivbm het verleden . Lange cyclussen (tussen de 4 en 8 maanden) . In het verleden 3 jaar van de pil af geweest en steeds om de 8 maanden ongesteld . Vandaar dat ik nu al doorgestuurd ben naar de gynaecoloog .

Vind het allemaal erg spannend . Vind de mmm ook wel heel zwaar klinken eigenlijk , terwijl de medicijnen (clomid ) die ik waarschijnlijk krijg niet eens zo heel heftig is (zegt de ha) .

Nou vraag ik me af hoe dat in zijn werking gaat ?
    Ik ga dan morgen bellen voor een afspraak . En dan ... ?
    Hoe gaat zo een eerste afspraak ?
    Moeten er onderzoeken gedaan worden ? Aangezien we weten waar het aan ligt bij ons , geen eisprong . Moet mijn vriend ook zaad in leveren ? En zo ja mag dat dan ook gewoon thuis gebeuren en inleveren ?
    Wat voor onderzoeken willen ze nog meer doen .

En is het erg als ik in mijn eentje ga ? Mijn vriend heeft net een nieuwe baan en kan voorlopig echt even geen vrij krijgen. Ik vind het zelf totaal geen probleem om alleen te gaan , vind het juist zo zwaar beladen om gelijk met zijn 2e te gaan . Maar verwachten ze dat wel ? Of is mijn vriend niet noodzakelijk ?

Hoop dat iemand me dit kan vertellen. Ben nogal zenuwachtig en weet totaal niet wat me te wachten staat .

Alvast bedankt !!!

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik zal proberen onze ervaring op te schrijven, wij kregen eerst een intake bij de gyn. We moesten beide een lijst invullen met vragen.
    Ook kreeg ik een uitstrijkje en een echo om te kijken of ik misschien pcos zou hebben. Ook moest ik bloedprikken voor mn hormoonwaarden en vriendlief zn zaad inleveren. Gyn zei dat ze dat altijd voor de zekerheid onderzoeken, niet dat ik straks door zou gaan voor een behandeling en het zaad van mn partner ook niet goed zou zijn.
    Afspraak daarna kregen we alle uitslagen en werd er voor mij een afspraak gepland voor een Hsg. Omdat het bij waarschijnlijk geen pcos was.
    Wel goed dat de huisarts je serieus neemt en je gelijk doorstuurt, dat scheelt aan modderen met een onregelmatige cyclus.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Sterre01 ,

Bedankt voor je reactie !
    Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat
    Krijg ik daar dan gelijk een echo en uitstrijkje ? Of moet ik daarvoor terug komen ? En moet mijn man daar dan ter plekke zaad inleveren . Of krijgt hij een potje mee voor thuis ?

Wat heb jij uiteindelijk gekregen ?

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk dat je zelf wel meteen een echo krijgt. Dat had ik wel in ieder geval.
    Ik zou je vriend overigens wel mee nemen. Dit is iets wat jullie samen doen... En vaak willen ze inderdaad ook je vriend checken. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet precies.

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik kreeg wel gelijk een echo en een uitstrijkje, in het ziekenhuis waar ik kwam/kom was dat wel iig zo.
    Partner kreeg een potje mee hij mocht het thuis doen maar moest wel het potje binnen een half uur in het ziekenhuis brengen.

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bij ons werd ook aangegeven dat het handig was als we samen kwamen, ze zeiden er ook bij dat het iets is wat we samen voor gingen.

7. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Wij zijn ook samen gegaan. Ik vond dat wel prettig. Toch best spannend allemaal de eerste keer. En twee horen meer dan een.

Ik kreeg meteen een echo (werd ook doorgestuurd met vermoeden pco) bleek ook zo te zijn.

Ml heeft later zaad ingeleverd via de HA potje thuis gevuld en in het ziekenhuis in moeten leveren. (Ik zit bij een gynaecologisch centrum zonder mannen lab)

Succes meis!

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag geweest.

We moesten een vragenlijst invullen, en ik kreeg een echo omdat het vermoeden PCO er was. Dit is ook daadwerkelijk gesteld deze diagnose en ik moest bloedprikken.
    Volgende week bespreken hoe de behandeling zal gaan verlopen.

Ze zijn op de afdeling allemaal erg vriendelijk en meelevend, en heb geen moment een vervelend of onbehaaglijk gevoel gehad. En dat terwijl ik ongesteld ben tijdens het eerste onderzoek en gesprek:)

Mijn vriend heeft geen zaad hoeven in te leveren of bloed te prikken en heeft ook geen onderzoek gehad, het was duidelijk dat het probleem bij de cyclussen lag, bij mij dus.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

In de brief die ik kreeg stond dat we samen moesten komen. Logisch ook, dit gaat jullie beiden aan.
    Ik kreeg een echo, verwijzing voor bloedonderzoek en wat voorlichting. Mijn man had zijn zaad al ingeleverd via de huisarts, dit kan gewoon thuis. Je maakt een afspraak met het lab wanneer je het kan brengen en dan moet je vlak daarvoor een potje vullen.
    Succes! Het klinkt ook zwaarder dan het is.

Deel Deze Pagina