Goedenavond, Ik ben 6 januari uitgerekend, dus dat is snel!heel spannend Alleen ik voel me best wel heel erg beroerd sinds de afgelopen paar dagen.. heel erg last van m'n buik. misselijkheid.. overgeven.. en gisteravond had ik echt even een paniek aanval. m'n hele lichaam was aan het shaken.. ik wist echt even niet wat te doen.. voelde me echt super beroerd! Ik weet dat ziek zijn tijdens zwangerschap heel normaal is. Dit is dan ook m'n eerste zwangerschap, en heb tijdens mijn hele zwangerschap me totaal niet ziek gevoeld of iets dergelijks. dus had dit eigelijk niet verwacht. ik ben verder sowieso eigelijk ook nooit ziek! meestal lees ik alleen in topics over mensen die zich beroerd voelen rond de eerste weken van hun zwangerschap, maar bij mij dus juist aan het einde van m'n zwangerschap sinds de afgelopen paar dagen. dus vroeg mij af of dit ook gewoon normaal is?
Hallo Gweeennn, Wat vervelend dat je een beroerd gevoel hebt. Zeker omdat je totaal niet ziek bent geweest tijdens de zwangerschap. Het kunnen verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je de griep te pakken hebt. Het heerst op dit moment zeker en voornamelijk met overgeven. Dit duurt vaak een paar dagen en is dan weer over. Daarnaast kan het ook komen omdat de hormoonconcentraties aan het eind van de zwangerschap gaan veranderen. Ook hierdoor kan je misselijk worden en overgeven. Tenslotte kan het ook komen door een zwangerschapsvergiftiging. Je voelt je dan vaak niet lekker en je bloeddruk gaat stijgen. Belangrijk is om te weten wat de reden is. Dus ik zou je toch adviseren contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog om te onderzoeken wat de oorzaak is. Daarnaast is het belangrijk dat, indien je veel moet overgeven, je wel wat eten en drinken binnenhoudt. Anders bestaat er ook nog gevaar voor uitdroging. Dus ik zou toch even gaan bellen voor de zekerheid. Succes! Groetjes Monique