Bij 1e kindje, waren jullie getrouwd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waren jullie getrouwd bij het krijgen van jullie 1e kind?

1. Ja, getrouwd

2. Nee, niet getrouwd

3. Nee, wel verloofd/getrouwd tijdens de zwangerschap

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.070
    1.304
    113
    Nederland
    Ik vind het niet nodig.

Maar hier zijn we getrouwd toen ik 8 weken zwanger was, de bruiloft was al geplant, maar onze zoon wilde gezellig met ons mee trouwen:D

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

vroeger wilde ik wel graag eerste trouwen dan pas baby maar alles ging snel (gelukkig) en door mijn levenslange droom wilde mijn man me niet snel zwanger laten trouwen maar hebben we gewacht tot de kleine bijna een jaar was zodat ie gezellig mee kon trouwen (ook een leuk pakkie aan enzo) en is mijn droomdag geworden (jurk, in een kasteel, iedereen uitgenodigd die ik wilde, taart, feest e.d. goede fotograaf) dus ben heel blij dat mijn man zo wijs was om mij te laten wachten tot ik mijn droomdag uit kon laten komen in plaats van even snel, zwanger en dan heel mijn leven spijt dat ik geen mooie dag heb gehad zoals ik hem had gedroomd..

En zou dat ook iedereen aanraden, het is zo leuk met zo'n ukkepuk erbij!! heel erg bijzonder (alsof je met elkaar trouwt en met je kindje!)

Trouwen voor je kindje is zo achterhaald met 10 minuten op gemeentehuis is alles eigenlijk geregeld, behalve erfenis of iets kan je ook zo laten regelen is ook helemaal niet duur of moeilijk gedoe meer..

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier wel getrouwd, dat kwam zo uit toen. We zijn getrouwd voor het leuk en voor het feestje, niet voor de 'legaliteit' van onze kinderen :D

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    #64 Niboma, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
    Met m'n exman was ik anderhalf jaar getrouwd voor er kinderen kwamen.

Bij m'n huidige man kwam er eerst een kindje ( zijn 1e, mijn 3e) en zijn we een maand daarna getrouwd. We waren al van plan te trouwen, en hebben dit toen wat vervroegd, ook om alles goed voor de kinderen geregeld te hebben.

5. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Nee wij zijn niet getrouwd. We gaan ook niet trouwen. Vinden het beide geen meerwaarde hebben.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.189
    15.696
    113
    Nabij Utrecht
    In 1998 getrouwd en eerste (levende) kindje in 2004

7. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Niet getrouwd, onze families malen er ook niet om.

Mijn vriend was eigenlijk van plan om vorig jaar herfst me ten huwelijk te vragen maar toen kwam ons kindje tussen door dus huwelijksplannen zijn op een laag pitje gezet. Trouwen terwijl ik zwanger was wilde ik wel doen maar hij niet.

8. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Wij zijn getrouwd toen ik 26 weken zwanger was van de eerste.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij waren niet getrouwd/verloofd toen we gingen voor kinderen en toen ik voor het eerst zwanger werd. Deze zwangerschap ging fout met 3 maanden. Paar maanden later werd ik ten huwelijk gevraagd om me hoofd even ergens anders te zetten en het werkte want was die maand weer zwanger geworden. Er even niet mee bezig zijn heeft goed gewerkt. Na mijn dochter kochten we een huis en daarna kwam onze zoon :). Uiteindelijk gaan we nu volgend jaar trouwen in juni 2013 :). Wel hebben we momenteel alles geregeld oa samenlevingscontracten

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    voor de tijd. zijn getrouwd in 2003. hebben dat jaar ook ons eerste huis gekocht. toen hebben we heerlijk een paar jaar van elkaar genoten en in 2006 kwam onze eerste boef ter wereld.

wat dan wel ook weer heel appart was dat iedereen zodra je getrouwd bent begint te vragen wanneer de eerste baby komt. die vraag is ons zo vaak gesteld. maar jah ik was (nog maar) 19 en hoewel ik graag kids wilde ik was nog bezig met school ed dus we hadden het er nog helemaal niet over. vonde het wel fijn eerst nog ff saampjes.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    sterker nog wij zon nog steeds niet getrouwd en dit jaar 11 jaar gelukkig samen. We maken steeds grapjes dat we gaan trouwen als we 40 zijn maar beide zien we de meer waarde er niet zo van dus of het er ooit van komt weten we niet.
    Maar ik weet wel dat ik als we gaan trouwen eerst zeker weet dat er geen kinderen meer komen want wil wel al me kinderen er bij hebben mochten er meer bij komen.

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij zijn niet getrouwd, en gaan waarschijnlijk ook niet trouwen. Wij zijn nu bijna 8,5 jaar samen :D

In onze vriendengroep is ook niemand getrouwd, en wel bijna allemaal kinderen (op 3 stelletjes na)

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij zijn niet getrouwd en verwachten in januari ons eerste kindje. Of we ooit zullen trouwen weet ik niet... Dat hoeft van mij niet zo. Wellicht tzt een samenlevingscontract en dat dan 'vieren', maar nee zoals het er nu uitziet vind ik trouwen geen meerwaarde...
    ( maar wie weet denk ik daar dus over een paar jaar heel anders over ;) )

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    wij zijn wel getrouwd
    maar dat komt door ons geloof

15. knap

knap Niet meer actief

Nee was nog niet getrouwd maar stond zeer zeker in de planning. Twee weken voor de uit gerekende datum ben ik in ondertrouw gegaan en drie weken na de geboorte ben ik getrouwd. Het duurde zo lang omdat we op het geboorte wijs van mijn nu ex man moesten wachten;)

En nu met de tweede zijn we niet getrouwd en dat zal ook niet meer gebeuren. dus en en en en en... Snappen jullie het nog:D

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik wilde wel trouwen, maar man was er nog niet aan toe. Vond trouwen geen must, maar wel leuk. Toen kwam de tijd dat ik toe was aan kindjes. Man was er niet aan toe. Toen ik erg vaak de discussie aan ging over wanneer hij dan wel toe was aan kindjes besloot hij dan eerst maar te willen trouwen en daarna kindjes. Huwelijksaanzoek volgde. Wij huwelijk geregeld. Na het grote feest zijn we voor de kindjes gegaan. Op deze manier kon hij mijn 'gezeur' over kindjesuitstellen ;)

Huwelijk en kindjes staan wat mij betreft los van elkaar. Ik wilde trouwen voor onszelf en ons gevoel niet voor de kindjes die er evt. Zouden komen. Maar wilde liever niet zwanger trouwen om optimaal te kunnen genieten van de huwelijksfestiviteiten. Goede beslissing want mijn zw.schappen waren behoorlijk pittig.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee wij waren bij de eerste niet getrouwd, bij de tweede ook niet en nu nog steeds niet. Tenminste voor de Nederlandse wet niet.
    Wel zijn we voor de Moskee getrouwd :).

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Getrouwd toen ik 26 weken zwanger was. Waarom? Omdat het gelijk alle zaken voor manlief regelde. Niet omdat het moest want dan was ik 12 jaar geleden wel getrouwd!

19. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Moet hier toch echt even op reageren want wat vind ik dit mooi gezegd :)
    Zo voel ik het ook (ondanks dat ik toch graag wil trouwen) maar kon het niet goed onder woorden brengen.
    Je zegt het precies zoals ik het voel :)

20. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Wij zijn getrouwd toen ik 28 weken zwanger was..

Deel Deze Pagina