Hoi, Door vette pech-zo is mij verteld- ben ik vlak na de keizersnee zwaar ziek geworden door een levensgevaarlijke bacterie.DAMES, DIT KOMT MAAR HEEL ZELDEN VOOR! Ik ben een week in een kunstmatige coma gehouden en ben nu sinds een paar dagen thuis na 7 weken in een academisch ziekenhuis in Leuven. Nu kan ik terecht bij alle doktoren voor vragen, maar ik wilde zelf eens kijken op internet of er meer dames dit hebben meegemaakt..alleen weet ik niet over welke bacterie ik nu spreek. Kunnen jullie mij hierbij helpen?
hoi Marbo, ik weet ook niet welke bacterie het was! Dat moet je echt even aan je arts vragen. Waarschijnlijk een groep B streptokok maar dat is raden.... Wel heftig hoor! Mirjam
het volgende kreeg ik van de dokter gestuurd: er is ten tijde van de keizersnede een bacterie via de baarmoeder in je lichaam geraakt; dit is normaal een banale bacterie in 9/10 gevallen de pech die jij gehad hebt is dat de bacterie in jouw geval een schadelijke stof produceerde, wat wij een toxine noemen. Deze heeft ervoor gezorgd dat in jouw bloed een zware ontstekingsreactie ontstond die schade toegebracht heeft aan hart, nieren, hersenen. Dit was in het begin levensbedreigend; gelukkig is alles omkeerbaar en zul je er met verloop van tijd geen schade meer van overhouden Het gaat dus niet om het type bacterie, maar over de schade die het bij MIJ had aangericht..