Oefff wat een pijn wie heeft raad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door faith and hope, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hallo Allemaal

Ben nu bijna 23 weken zwanger van mijn tweede en heb sinds 20 weken pijn in mijn onderrug (flanken)net boven mijn billen en tussen mijn benen en in onderbuik.
    Gister een wandeling gemaakt om de boel maar soepel te houden. Was goed bezig dacht ik...
    Maar gisteravond en vandaag is het alleen maar erger geworden. Kan ik amper meer normaal bewegen:( Wat heb ik een last van mijn onderrug en tja eigenlijk het hele gedeelte wat bij babietjes onder de luier valt.

Komt iemand dit bekent voor? Zal ik juist bewegen of juist meer rust nemen:(

ps bij de 1e had ik tot het eind nergens last van.. en ben echt geen zeurpiet qua pijn maar dit is niet fijn..

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Klinkt als bekkenklachten, misschien even naar de huisarts? Wie weet kan fysiotherapie je helpen.

3. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Volgens mij zijn dat inderdaad je bekken. Ik denk dat het juist beter is om wat rustiger aan te doen. Maar misschien even langs een fysio?

En je bent echt geen zeurpiet hoor! Met een tweede verweekt het allemaal veel sneller. Ik kreeg er met week 16 al last van. Nu is het gelukkig maar af en toe maar dat komt echt doordat ik m'n rust probeer te pakken zodra het kan.

Sterkte!

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dit is waarschijnijk idd bekkenklachten.
    Had dit voor een paar weken terug ook ben toen na de ha geweest.
    Die vertelde me dat de bekken weker aan het worden zijn voor de bevalling,en dat bij bepaalde bewegingen behoorlijk last kan geven.
    het enigste wat ik kon doen is blijven bewegen maar niet te snel en als het erger werd na fisio toe gaan.
    Sterkte ermee.

5. Meara

Meara Niet meer actief

Dat is bijna zeker je bekken. Kan vreselijk zeer doen. Hier helpt blijven bewegen niet. Heb nu een bekkenband en dat gaat bijna altijd goed

6. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    gatzie daar was ik al bang voor....
    Wel tegenstrijdige berichten de een helpt bewegen en de ander is gebaat bij rust.
    pfff ik weet het niet meer.
    Ik heb net een heerlijk warme douche genomen maar kon niet eens m`n sokken aan doen.
    Morgen heb ik controle eens kijken wat ze er over te zeggen heeft.
    Iemand anders nog reacties? Vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb dit precies zo (gehad!!).
    Erge bekkenklachten, kon me in bed niet meer omdraaien en uit bed komen was al helemaal een drama.
    Op aanraden van mn moeder een voetreflextherapeut laten komen.
    Ik ben hier nooit zo van, daarvoor ben ik te nuchter. Maarja, proberen kan geen kwaad.
    En jawel, 2 dagen opvolgend ergere last gekregen. En daarna was het WEG!!
    Ik ben nu al 2 weken bekkenklachten vrij. Ik raad het echt iedereen aan.
    Ik laat me nu 1x per maand behandelen, volgende week komt hij voor de 2e x. Het is nog lekker ook:)

8. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Da`s toch ook nog het proberen waard dus!!

9. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik had het vanaf 18 weken dat ik echt niet meer kon lopen na 4 uur. Gewoon van de pijn. Ik heb toen elke week fysio gehad en nu nog om de week. Ook doe ik elke week zwangerschapspilates en ik heb een hele tijd nergens last meer van gehad alleen bij ernstige inspanning. Helaas merk ik nu dat het wel weer komt. Maar ja, ik heb nu natuurlijk al wel een grotere buik!
    Ik zou naar de fysio gaan. Het heeft mij enorm geholpen!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Meestal zeggen ze bij dit soort klachten dat je rust nodig hebt en milde beweging. En dan zijn specifieke oefeningen het beste. Ik zou even een fysiotherapeut of mensendiecktherapeut bellen voor een afspraak. Die kunnen het probleemgebied snel achterhalen en je helpen met oefeningen en hoe je moet bewegen. Heeft mij erg geholpen in de zwangerschap.

Succes meis!

11. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ben nu 31 weken in verw van een tweelibg en draaien in bed is een ramp. Heb het gevoel alsof ik 3 weken aan een stuk heb paardgereden of gefietst op een houten zadel. Draag al sinds een tijd de Anita steunband die erg verlichtend helpt. Kan sinds een dag of twee ook niet meer zonder thuis.
    Lang staan of lopen zit er helaas niet meer in.
    Logisch ook want alle botten worden weker voor de bevalling.
    Maar zo' n bekkenband kan ik je zeker adviseren!

12. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    thanx allemaal

13. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik zou naar een bekkenfysio gaan, of zelf het boek van Cecile Rost aanschaffen, daar staan oefeningen in om je bekken weer recht e krijgen. Je kunt er heel makkelijk en snel klachen mee verminderen of erger voorkomen. Bij mij helpt het super!!

14. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Blijk t dus inderdaad bekkenklachten te zijn.
    Advies was; zo snel mogelijk aan de fysiotherapie en bewegen.
    Zwemmen fietsen ed. Lopen/wandelen was minder geschikt...

15. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    faith,

ben jij dat? Zo ja, wat fijn te lezen dat je al zo ver zwanger bent! Heb je de 20w echo al gehad?
    Minder leuk om je klachten te lezen, in het schaapjestopic hebben we af en toe nog wel wat berichtjes geplaatst.

Veel succes nog!!!

16. faith and hope

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai Schaapje

Ja its me!! heb de 20 weken echo gehad en alles op en top goed!
    Alles gaat goed behalve dus idd deze klachten.
    Jij schiet ook al lekker op met je 30 weken!!

xx

17. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    fijn om te lezen!!!! De beste wensen voor 2011 en een gezond beebje...

Morgen zal ik eens de geboortekaartjes tekst gaan bestellen... beetje laat deze keer. Bijna 30 weken, het schiet echt op.... heb afgesproken met de beeb dat hij met 38 weken gaat komen..;););)
    Ben nu alles aan het opruimen en helemaal klaar aan het maken.... mn nestel/koopdrang is in volle gang.

Leuk je weer tegen te komen, eigenlijk zouden we nu een topic moeten openen met alle schaapjes die dichter bij de einddatum komen, er hebben zich er toch wat verzameld, collo is het dichtste bij....

Deel Deze Pagina