Lieve mama's Ongerust maak ik me niet, want een navelstrengverstrengeling (zoals het duur heet) is niet echt een risico tijdens de zwangerschap zelf. Maar ben wel nieuwsgierig haha, tijdens de 20weken echo vrijdag bleek dus dat onze 3e spruit de navelstreng maar liefst 3x om het nekje heeft zitten. Ik krijg hierdoor een extra echo met 27 weken om te kijken hoe het dan ervoor staat (zodat er eventueel rekening mee kan worden gehouden tijdens de bevalling) Wie heeft zoiets ook meegemaakt en hoe was het dan bij de vervolg echo? Liefs xx
Geen ervaring (tot nu toe) gelukkig.. maar schrik er wel even van.. Hoop dat het goed komt straks. Sowieso fijn dat ze er alvast van af weten..
Ik zou mij hier wel ongerust over maken, en heb hier dan ook alle goede redenen voor ! Hopelijk valt het mee en komt het goed.
Ik vind dit echt zo'n reactie die je net zo goed niet kan plaatsen, of meer informatie en niet alleen ongerust maken zonder onderbouwing.
Beide jongens waren meerdere keer omstrengeld rond de nek. Bij persen stoppen wanneer ze dat zeggen. Ze halen het los en niks aan de hand verder
Fijn dat ze het nu al zien, dan kunnen ze er met de bevalling rekening mee houden. Mijn zoontje had de navelstreng ook stevig om zijn nekje gedraaid zitten maar dat was op de echo's niet gezien (of is pas tijdens de bevalling gebeurd). Godzijdank is hij in 1 perswee geboren want er was echt even paniek omdat de navelstreng zo kort was dat hij als het ware zichzelf ophing.
Mijn zoontje had de navelstreng ook 3x om zijn nek. (En uiteindelijk ook z'n arm langs z'n gezicht en z'n handje op z'n hoofd) De VK zag dit op tijd en dan halen ze de navelstreng los van het nekje voor de rest van het lijfje geboren wordt Komt goed 😄
Dankjewel voor al jullie reacties dames! Komt zeker wel goed hihi daar ben ik ook echt niet bang voor. Jullie kindjes ook al ontdekt tijdens de 20 weken echo of pas tijdens de bevalling? En gewone 'normale' geboorte gewichten enzo? Want dat is het voornamelijk, dat er omdat het nu al zo vroeg al 3x is omwikkeld er later misschien niet meer genoeg voedingsstoffen doorheen kunnen of de afvalstoffen slechter weg kunnen. Najaa, nog 5 weken en 1 dag en dan alweer echo, gaat zo snel met nog 2 rondrennende kindjes die hun aandacht nodig hebben en huishouden/werk erbij liefs xxxx