Combinatietest 2 echo's?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Gelukkig11, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Aankomende donderdag ga ik op voor het eerste deel van de combinatietest en een kleine 2 weken later ga ik op voor het tweede deel. Nu wordt er blijkbaar bij beide afspraken een echo gemaakt (vind ik uiteraard heel erg leuk), maar ik vraag mij af of dit iets is van de laatste tijd? Ik dacht dat er maar 1 echo werd gemaakt en 1x bloedafname. En wie weet of ik de foto's meekrijg bij een combinatietest?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik had 1 echo en kreeg de foto's mee, was toen 10 weken zwanger.

Twee weken later kreeg ik wel weer een echo maar dat was dus gewoon de 12 weken echo.

3. Gelukkig11

Oooh, maar ik krijg nog gewoon een 12 weken echo tussendoor (bij mijn eigen verloskundige), de combinatietest wordt bij een apart prenataalcentrum gedaan. Hummm ik ga maar even bellen, dat ik niet misschien met extra kosten opgezadeld ga worden.

4. Damyar

Damyar Niet meer actief

Ben vandaag bij de vk geweest en wij hebben ook gekozen voor een combinatie test. Ik krijg nu een oproep vanuit het ziekenhuis voor een uitleggesprek dan gelijk de echo en bloedprikken. Is hier 1 echo en omdat ik onder de 36 jaar ben kost het me € 170,-

5. Bri

Bri Niet meer actief

De combinatietest zelf bevat één echo (nekplooimeting) en een bloedtest.
    Je moet wel eerst een termijnecho krijgen, zodat ze 'precies' weten hoe ver je bent tijdens die twee onderdelen van de combinatietest, anders is het minder betrouwbaar. Dus misschien is die eerste echo de termijnecho?

Ik kreeg gewoon een paar afdrukjes mee van de echo.

6. Gelukkig11

@Bri, dat kopt de eerste echo is een termijnecho. Heb net gebeld en ze doen het standaard. De termijnecho die bij mijn eigen verloskundige ingepland staat, kan ik gewoon door laten gaan. Deze echo's lopen gewoon parallel.

7. Gelukkig11

@damyar, 170 euro? Ik geloof dat ik iets van 150 euro moet betalen, de prijs lijkt mij landelijk bepaald. Of hebben ze het verhoogd? Maar dat lijkt mij stug.

Heb net op de site gekeken van het centrum waar ik ga, daar wordt 149 euro genoemd...

8. Damyar

Damyar Niet meer actief

gelukkig11@ ik kreeg te horen van de vk dat het € 170 gaat kosten.
    Ik zie wel wat het bedrag uiteindelijk wordt. Als het minder is dan valt het allemaal maar mee.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh ik wist niet eens dat je ervoor moest betalen?

Hier ook termijn echo gehad om zeker te weten wat de duur van de zwangerschap was. en nu morgen de nekplooimeting.

10. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    het ligt eraan heo je verzekerd bent, ik hoef er neit zelf voor te betalen. ligt overigens ook aan je leeftijd, voor ieder boven de 36 wordt de nekplooi standaard aangeboden

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ah oke.
    Wij krijgen hem sinds Tygo* aangeboden omdat hij via ivf gekomen is en dat vinden ze dan medisch ofzo..

Maar aan de andere kant vind ik het wel een beetje onzin dat je ervoor moet betalen, vind dat het eigenlijk standaard in elk pakket moet zitten. Mochten de mensen graag een nekplooimeting laten doen.
    Maar goed.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb hem over 2 weken, deze week bloedprikken en over 2 weken de meting, krijg dan ook gelijk de uitslag.
    Ik moet 150 euro betalen, net als 3 jaar geleden toen ik zwanger was van mn dochter. Vind het wel veel geld, maar heb het er graag voor over :)

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

wij hebben donderdag de nekplooimeting, ben dan precies 12 weken. wij krijgen hem ook vergoed omdat we medisch zijn door het ICSI traject.

moet je daar trouwens ook met een (half) volle blaas heen ??

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Engeltje: Ik hoefde niet te komen met een volle blaas.
    Heel veel succes!.

Heb de mijne al achter de rug ;)

15. Engeltje1

Caruli, gelukkig maar, want het is tegenwoordig zo moeilijk om het op te houden! haha dank je wel!!

was/is bij jou alles goed?

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Haha das waar, ik plas mijn eigen ook een ongeluk nu ;)
    Hier is alles goed, nekplooi was 1.3mm en kindje mooi op schema.
    De kansberekening voor alle 3 de syndromen waren 1:5000 en hoger, dus eigenlijk best goed he ;)

17. Engeltje1

Caruli, dat is indd mooi! en dat is heel goed. is toch een hele geruststelling he :)

bij ons was het 1.1mm.. en de kansberekeningen waren ook goed.
    1:3300 , 1:14000 , 1:112000

nu weer lekker genieten :D

Deel Deze Pagina