Bij 28 weken weinig leven voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pendrag, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vanaf 16 weken voel ik mijn kleine meid heel regelmatig bewegen. Meestal een aantal keren per dag, soms ook best lang achter elkaar.
    Ik ben nu 28 weken en voel vandaag bijna niets. Heel af en toe even zachtjes maar die beweging houdt meteen weer op.

Is dit normaal of maak ik me hier terecht zorgen over?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pendrag,

in principe moet je je kleine vanaf een week of 25 elke dag voelen. Soms voel je haar dan heel driftig, maar soms ook minder. Het kost een hoop energie om zo te bewegen en baby's hebben net als wij wel eens een rustdag. Waar je voor jezelf op moet letten is dat je haar wel wakker krijgt. Dus wanneer je er een uurtje echt voor gaat zitten en je speelt met haar, dan moet ze reageren. Verder is het goed als je haar 10x op een dag (24 uur)voelt (hard of zacht) En dan mag dat ook best 10x achter elkaar zijn in 5 minuten bijvoorbeeld.
    Maar jij bent degene die het voelt en wanneer je daarover twijfelt kun je altijd even je verloskundige bellen. Die kan dan voor de zekerheid en jouw geruststelling even het hartje komen luisteren.

Groetjes Brigitte

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dank voor je reactie. Ik heb toch voor de zekerheid even mijn eigen VK gebeld. Zij gaf aan dat de kleine vanaf nu gewoon meer gaat slapen en minder ruimte krijgt. Einde van de middag moet ik terug bellen. Als ik me dan nog zorgen maak, komt er een extra echo. En als ik krampen krijg of bloedverlies moet ik natuurlijk meteen bellen.
    De kleine is na het telefoontje heel even actief geweest en daarna weer helemaal stil. Ik ga nu even lekker op de bank zitten, proberen of ik weer contact kan krijgen en dan bel ik mijn VK weer.

Fijn dat jij in ieder geval een eerste antwoord hebt gegeven. Ik ben erg blij dat je voor al onze vragen tijd maakt!

Deel Deze Pagina