mag je dit eten tijdens zwnagerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meyou, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meyou

meyou Lid

21 aug 2006
    39
    0
    0
    hallo misshcien gekke vraag maar heb 3 smaken kruidencreme gekocht bij hema
    nu zag ik dat er gluten in zaten heb hier wels iets over gelezen maar weet niet meer of datw el of niet mag

en weet u wat dit is
    ik ben n u 21weken zwnager maar had al snel een gevoelige plek in mn odnerrug zijkant trekken naar mn bil
    nu heb ik wel s dat ik er gewoon door heen zak net zoals je door je enkel gaat wat kan dit zijn?
    alvast heel erg ebdankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Meyou,

Gluten mag je gewoon eten. Er zijn wel mensen die niet tegen gluten kunnen en die eten een gluten vrij dieet. Maar in de zwangerschap mag je het gewoon hebben.
    Verder heeft de pijn die je beschrijft te maken met je bekken en de afknelling van zenuwen. Je baarmoeder wordt zwaarder en je bekken weker. Hierdoor kan er sneller en zenuw of een spiertje knel komen te zitten. Wanneer je die schok naar je been krijgt, kun je echt even het gevoel hebben dat je been uitvalt. Dat heeft ook daarmee te maken. Het kan niet direct kwaad, maar je moet er voor jezelf goed op letten. Zorg dat je meteen even gaat zitten of blijft staan. Misschien kun je ontdekken wanneer je het krijgt; het kan soms wanneer je bijvoorbeeld driftig hebt gestofzuigd of iets dergelijks. Het trekt vanzelf weer weg. De huisarts moet je informeren wanneer het een aanhoudende uitval is, maar dat gebeurt zelden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina