Bij 2e,3e etc kindje andere smaak kamertje als 1e.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door one of kind, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben (nog) niet zwanger, hoop het straks over een aantal maanden wel weer te zijn;).
    Maar ik merk dat ik nu naar heel andere dingetjes kijk van babykamer decoraties als bij de eerste.
    Nu was mijn zoontje zijn babykamer niet geheel mijn smaak, babykamertje op zich al niet ( heel gedoe geweest maar oke)
    Maar bv bij mijn zoontje wilde ik een lime klamboe en nu zou ik hem dus niet meer willen.

Hebben jullie dit ook eigenlijk:D
    Of hergebruiken jullie alles?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Je smaak veranderd elke keer denk ik. Kamertje nu lijkt niet op die van de eerste of tweede. Ik gebruik niet alles nog een keer. Vind het niet allemaal meer mooi.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik had het liefst alles anders gewild bij de tweede, maar vond dat tegelijkertijd toch wel erg zonde. Dus we hebben we wel alle dingen hergebruikt, maar voor een andere basis gekozen, waardoor het geheel toch anders is.

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier hetzelfde. Er zit zo meteen ruim 4 jaar tussen onze kindjes, en in die 4 jaar heb ik toch een heel andere smaak gekregen.

Toendertijd wisten we het geslacht van ons kindje niet, en hebben we gekozen voor eiken houten meubeltjes. Het kamertje was verder wit met lime groen ingericht. Toen onze dochter eenmaal was geboren, had ik echter al snel het gevoel dat het eigenlijk meer een 'jongens' kamer was, maar goed, met wat roze accessoires zag het er toch al anders uit.

Als ik nu moest kiezen had ik nooit meer voor dit kamertje gekozen. Het liefste had ik nu voor allebei een nieuw kamertje gekocht, maar ja, dat is eigenlijk ook zonde. Dus toen we eenmaal zeker wisten dat dit een zoon ging worden hebben we de knoop doorgehakt; onze dochter krijgt een nieuwe kamer, en onze zoon gaat de babykamer krijgen. Ook omdat daar al een ledikant en commode bijzitten. Zou ook eigenlijk te gek zijn om dat nieuw te gaan kopen, terwijl ze op zolder staan. Kamertje is nu wel héél anders aangekleed t.o.v. 4 jaar geleden! Heb inmiddels heel veel leuke ideëen opgedaan, o.a. door een forum als dit...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Meubels blijven hier hetzelfde (kleine aanpassingen gedaan) maar die zijn wit en tijdloos maar de overige inrichting (styling) is volledig anders.
    zoon 1: kleurrijk kamertje met oranje
    dochter: pip kamertje
    zoon 2: waarschijnlijk heel rustig met neutrale tinten gecombineerd met hemelsblauw

De kosten zijn niet extreem. Nieuw stukje behang, gordijnen, lamp en accessoires.

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Overigens, andere 'grote' aankopen zoals de kinderwagen, maxi cosi, wipstoel, badje, enz, hebben we toen ook neutraal gekocht (veelal zwart). Daar ben ik nu wel blij mee, alles ziet er nog heel net uit en gaat dus gewoon opnieuw gebruikt worden.

Beddengoed (en waskussenhoes, boxkleed, voetenzak, enz) en andere 'kleine' dingetjes heb ik wel nieuw gekocht, hierdoor ziet het kamertje er ook al heel anders uit.

7. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu ook een heel andere smaak als bij mijn dochtertje bijna 5 jaar geleden :)

De meubeltjes waren gewoon wit, dus die blijven hetzelfde. Maar bij mijn eerste dochtertje wou ik niks roze in het kamertje..terwijl dochter nr 2 juist een heel roze kamertje heeft.

grappig hoe dat kan veranderen he.

We hadden ook alles verkocht qua maxi cosi en kinderwagen enzo. Dus mocht nu weer opnieuw los ;)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De babykamer is hier neutraal ingericht, dus niet speciaal voor een meisje. De kamer blijft ook hetzelfde met het nieuwe kindje. Mijn dochter krijgt een grotere, nieuwe kamer met nieuwe meubels op zolder.

Mijn smaak is niet veranderd. Ik ben nog steeds erg blij met de Stokke commode en het Stokke bedje. De gordijnen en muursticker vind ik ook nog steeds leuk, al zou ik eigenlijk wel nieuwe stickers willen omdat het een nieuw kindje is. Ik durf ze er echter niet af te halen, omdat ik dan denk dat we de kamer opnieuw moeten stuken en wit schilderen. En dat heb ik er toch niet voor over...:)

Het enige dat anders wordt, is het wiegje. Bij de oudste hadden we een familiewieg, maar die bleek niet geheel veilig (door een dubbele laag stof/polstering). Daarom kopen we nu waarschijnlijk een Bednest (co-sleeper annex wiegje) voor de eerste maanden.

9. Luja

Luja Niet meer actief

Whaha bekend! Bij onze eerste kindjes (tweelingmeiden) wilden we de kamer zo roze als maar kon! Super meisjesachtig en veel kleur.

Nu wilden we ongeacht het geslacht een metallic/zilver/wit kamertje, om hem vervolgens op te leuken met spulletjes in blauw/roze.
    Onze zoon heeft dus een superstoer kamertje :D

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben vrij basic meubeltjes gekocht met het idee dat je vervolgens met de aankleding echt de kamer 'maakt'. Nu is de kamer van mijn dochter niet enorm bijzonder ofzo, maar ik vind 'm wel heel leuk :p Voor een mogelijke tweede willen we de basis dus weer gebruiken (zelfde ledikant, zelfde commode, zelfde kast) en dan met andere dingetjes 'afmaken', dus andere kleuren accessoires. En sowieso zullen er dan spulletjes van mijn dochter uit de kamer verdwijnen en komen er bv andere knuffels voor in de plaats. Maar wij zijn sowieso niet echt van muren in andere kleuren verven of behangen, muren zijn prima zoals ze zijn (wit ) ;) :p

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bekend. Heb hier bij de 1e zelfs het kamertje nog na een paar maanden veranderd:)
    Ik wilde absoluut geen meisjeskamer. Absoluut geen roze en drukke behangetjes. Moest perse een commode met 2 diepe lades.
    Kamertje werd limegroen met aquablauw. Giraffenvlekken op de muur en op de andere muur 2 knuffelende giraffen. Ik was er blij mee.
    4 maanden na haar geboorte hebben we het veranderd. Ik vond het ineens niks meer. Saai, kaal....
    Wat is er voor in de plaats gekomen? Een hard roze muur en 1 muur met lief lifestyle vogeltjes behang;) felrose manden in de kast en op de commode. Ik krijg het nog regelmatig van mn familie te horen;)

En voor de volgende had ik de commode zo weer kunnen gebruiken. Maar nee, die vind ik nu niks meer....
    Nu dus een grote hemnes dressoir als commode. Stijl van de kamer wel redelijk hetzelfde. Donkergrijse muur, witte meubels en jawel, hard/fuchsia rose accecoires.:D

12. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier valt het nog mee. Ben nog erg tevreden over de babykamer. Onze dochter krijgt een andere kamer nu, die wat drukker is. Babykamer is rustig, heel zachtroze en taupe, bord met vlindertjesbehang van pip achter de commode. Offwhite meubels.
    Ze heeft nu een knalroze Bopitabedje, de Belle, mooi meidenbed. Er komt nog een antieke kast die ik nog moet schilderen. Druk behangetje van Pip, en waarschijnlijk fuchsia vouwgordijnen.

De baby krijgt de babymeubels, vind ik nog steeds mooi. Komt een rustig behangetje en alles wordt opnieuw geschilderd. Hoeft niet perse, maar wil toch alles fris voor de nieuwe baby.

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de oudste hadden we een heel strak kamertje. De jongste heeft een wat 'romantischer' kamertje. Andere dingen zoals box, kinderwagen, wipstoeltje, etc worden wel gewoon weer hergebruikt, net als de kleertjes.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben alle spullen hergebruikt, bij onze oudste 2 zit er net geen 2 jaar tussen, dus vond het zonde om alles te veranderen en ik vond het nog mooi.

Nu gebruiken we de meubels wel weer opnieuw, alleen moeten we een nieuw ledikant want de jongens hebben de oude gesloopt :S. Maar we willen wel ander behang op de muur, zijn het na 6 jaar wel zat :)

Deel Deze Pagina