Bij 2e bevalling duur van persen korter?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Col82, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Bij de bevalling van mijn zoontje heb ik zo'n 2,5 uur over het persen gedaan (niet genoeg persdrang). We zijn dan ook op het laatste moment naar het ziekenhuis gegaan, omdat het te lang duurde. Uiteindelijk is hij met een knip geboren. Nu lees ik vaak dat bij een 2e bevalling het persen veel sneller gaat. Ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren hebben. Zie nu namelijk best wel een beetje op tegen het laatste stukje van de bevalling. Zou ook graag thuis willen bevallen dit keer.

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag er ook heeeeeel erg tegenop. Bij de eerste had ik nauwelijks perweeen en heb ik het op eigen kracht moeten doen, 75 minuten duurde dat. De 2e was er met 5 minuten persen uit! :D

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij de 1e heb ik 18 minuten geperst!
    bij de 2e heb ik maar 2 persweeën gehad en toen was ze er al! Duurde een minuutje of 3.

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dit is herkenbaar voor mij :)

Bij mij eerste heb ik ook ongeveer 2,5 uur over het persen gedaan. Uiteindelijk is met een knip en een scheur mijn dochter geboren, gelukkig wel thuis!
    Ik vond de ontsluitingsweeën eigenlijk heel erg meevallen en zie daardoor ook niet tegen komende bevalling op, maar wel een beetje tegen het persen.

Ik lees dus ook even mee, in de hoop veel positieve ervaringen te lezen :)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd. Bij Ties heb ik maar2x hoeven persen, volgens de vlos is het nu helemaal niet meer nodig. Het zal mij benieuwen..

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de 2e x... geweldig!!!
    9 pond kwam er uit met 1x persen, wow!!!

hopelijk gaat het nu weer zo snel

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Kijk, dit zijn de verhalen die we willen lezen :D ;)

8. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Inderdaad, dit zijn de reacties die ik wil lezen ;)! Tegen de ontsluiting zie ik ook niet echt op, ging vorige keer best snel. Hoewel dat natuurlijk niet zegt dat het nu weer vlot gaat.

Als er meiden zijn die de 2e bevalling anders (langer) ervaren hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb zelf bij de eerste een uur en 20 minuten geperst (zonder noemenswaardige persweeën) en uiteindelijk is ze met een knip en een duw op mijn buik van de kvz geboren. Ik hoop ook dat het bij deze 2e wat sneller gaat.

Maarrrr, het verhaal van mijn vriendin geeft me goede moed. Die heeft haar 1e van ruim 8 pond eruit geperst is een uur en ca. 10 minuten. De 2e van ruim 9,5 pond heeft ze gelanceerd in 3 persweeën en 10 minuten. Daar hoop ik nu dus ook op (niet op die 9,5 pond overigens :D).

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Zowel bij de 1e als de 2e bevalling 7 minuten geperst.

11. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Oeh, wat word ik blij van dit topic!
    Ik heb op de eerste ruim 1,5 uur geperst en vond dat het vervelendste van de hele bevalling, hoop op een snellere tweede. Als ik dit lees lijkt dat goed te komen.... :D

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste circa een half uur, maar dat kwam omdat het een sterrekijkertje was en de gyn de vacuumpomp niet kon hanteren ivm een blesure. Ze kon/mocht niet trekken en we hebben op een ander moeten wachten die een vrije dag had. De tweede keer makkie: 2 persweeen in 2 minuten, 1 voor koppie en 2e voor de rest.

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    bij mij wel.. ik heb over de eerste 10 min gedaan.. met behulp van pomp en knip.
    En bij nr 2 jawel.... 2 min. Ik was zo klaar. hahaha

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nr. 1 was hier binnen 15 minuten persen geboren, oeps. Dus als het straks nog sneller gaat... Ik vond dat trouwens juist het fijnste, dat er echt wat ging gebeuren eindelijk!

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, nou ik had echt het idee dat er helemaal niks gebeurde. Ik wist zeker dat ze er nooit uit zou komen ;). Ik heb zelfs nog geroepen "Ik vind het niet meer leuk hoor, ER GEBEURT NIKS!!!!!!!!!!!!". En dat terwijl de ontsluiting juist super ging.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    1e: 75 minuten persen
    2e: 4 minuten persen

extra: bij de 1e geen persdrang door ruggenprik
    bij de 2e geen ruggenprik gehad en wél persdrang

en natuurlijk is de weg al gebaant bij de 2e...

17. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hier nog even afwachten, maar wordt wel blij van jullie verhalen.

Mijn eerste bevalling duurde de ontsluiting van 2 cm naar 10 cm in 2 uurtjes en persen 13 minuten.
    Nog wel 45 minuten met persweeën gelegen, omdat ik dacht dat het hevige weeën waren, maar dat was het niet, hahaha.

Ik hoop snel nummer 2 te mogen begroeten. vandaag 40 weken, dus wordt ook wel tijd, haha :p

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kijk ik lees een hoop positieve verhalen !
    Bij Levi had ik 6 uur weeën, 7 min. persen. 8 pond schoon aan de haak zonder uitscheuren. Volgens de vk heb ik deze keer niet eens tijd om het ziekenhuis te redden ( hard duimen dus dat de kleine niet in het vruchtwater poept )

19. 4days

4days Niet meer actief

Hier duurde de eerste bevalling 28 uur met 45 minuten persen,
    De tweede bevalling 4,5 uur met 10 minuten persen.

20. sandra

sandra Fanatiek lid

Bij de eerste ruim een uur persen.
    Bij de tweede tijdens de eerste perswee meteen eruit!!:$
    De derde is met een keizersnee gekomen.

Deel Deze Pagina