Ik word hier ook blij van vandaag 40+3 en nog niks te merken. De 1e kwam met 40+4, totaal 9 uur met bijna 1,5u persen. Dus ik hoop dat het bij mij ook zo mag gaan!
Bij mij is het juist andersom, maar bij beide bevallingen ging het razendsnel. Bij de 1e bevalling 2 minuten geperst en bij de 2e bevalling 3 minuten geperst. Voor mijn gevoel duurde het persen bij de tweede ook echt een stuk langer...
bij de eerste had ik ongeveer 3 persweeen en bij de tweede had ik perweeen, braken ze vliezen en heb ik nog uit alle macht 1 perswee kunnen ophouden en daarna vloog hij eruit, bij de derde had ik geen tijd om nieuwe persweeen te krijgenm ze hebben hem eruit getrokken omdat de navelstreng meezakte(tweelingbevalling).
zo dit is goed om te lezen! bij mijn eerste meer dan n uur geperst zonder weeen en uiteindelijk met vacuumpomp geboren... zijn er ook die vacuumbevalling gehad hebben bij de eerste en waar dit dus bij de 2e niet nodig was en die dus toen wel persdrang hadden? ik moet nog een week of 10 voor ik jullie kan vertellen hoe t bij nummer 2 was...
1e bevalling: 1 uur en 58 minuten zonder persweeën (en uiteindelijk zonder ingrijpen toch netjes geboren: 1 binnen- en 1 buitenhechting) 3800 gram (vliezen gebroken om 6:00 en bevallen om 00:14 eigenlijk zonder voelbare weeën: totale duur ruim 18 uur) 2e bevalling: 28 minuten persen sterrekijkertje. Als ze 'goed' gelegen had dan waarschijnlijk veel sneller. Geen hechtingen. Eerste weeën rond 8:00 en geboren om 12:13 (totale duur: ruim 4 uur)
1e bevalling eerst zelf anderhalf uur geperst, maar kindje wilde niet "komen", toen mbv vacuum en knip. UIteindelijk was het een uur en drie kwartier van eerste keer persen tot aan geboorte met vacuum. Bij de 2e uiteindelijk minder dan een half uur geperst. En die was 4.120 gram, terwijl de eerste 3.696 gram was.
Hier word ik vrolijk van! Bij mijn 1e heb ik 1,5 uur geperst dus heb goede hoop dat het nu korter is..
Dit zijn fijne verhalen om te lezen, mijn eerste bevalling samengevat: 12 uur voorweeen (tot ~2 cm) 7,5 uur "echte" weeen (2-10 cm) 30 min persen Vond bij de eerste het persen al reuze meevallen, hoop dat nu op alle fronten, maar vooral die voorweeen, alles wat sneller gaat, we will see, nog een paar weekjes......
Bij m'n eerste ruim 1,5 uur geperst (met flinke persweeën, maar blijkbaar duurde het gewoon lang). Zoonlief is er met 3800 gram perfect uitgekomen, 10/10/10 APGAR scores en ik had alleen 2 schaafwondjes. Bij de tweede heb ik ongeveer 3 persweeën gehad, duur ongeveer 10 minuten. Ik had zelf nog nauwelijks meegeperst, en daar was ze al. Nu iets groter scheurtje omdat het zo snel ging, maar nog steeds minimaal. Zij was ook perfect, 9/10/10 en 3720 gram. 't Is misschien gek, maar ik vond de eerste fijner. Had veel meer het gevoel dat ik het zelf gedaan had, de tweede keer overkwam het me. Maar voordeel was wel dat ik minder bloed verloor en veel sneller herstelde dan van de eerste keer.
Bij de eerste heb ik hier 75 min. geperst en bij de 2e maar 3 minuten! Was toen helemaal verbaasd! Eerste was trouwens 3230 en de 4140 gram.
Eerste bevalling duurde 80 uur van breken van de vliezen tot de daadwerkelijke geboorte,ik her 75 minuten moeten persen en pffft wat vond ik dat verschrikkelijk lang...net of er geen eind aan wou komen. Ik hoop dat de 2de makkelijker zal gaan maar mijn moeder steld me gerust die heeft namelijk bij de eerste ook een hele lange bevalling gehad en bij mij ging het al een heeeeeel stuk sneller,mijn zusje is in 5 uur totaal geboren met 2 persweeën dus ik hoop dat ik een beetje naar mijn moeder aard
O, ja dat zijn inderdaad goede verhalen. Ik ben inmiddels overtijd en hoop echt dat de bevalling snel gaat beginnen. Enige waar ik me inderdaad beetje zorgen om maakte was de persfase, wat duurde die lang bij de eerste. Was ook wel een sterrenkijkertje. Hopelijk gaat het bij mijn zoon wat sneller (persfase dan).
Bij de 1ste 1,5uur moeten persen en duurde de bevalling bij elkaar 10uur. En bij de 2e ongeveer 12 minuten moeten persen en duurde de bevalling bij elkaar 3,5uur. Ik zag er ook tegenop maar toen ik een week overtijd liep was ik er echt klaar mee en dan maakt het niet meer uit en ben je blij als het begint. Hoop voor je dat het nu snel gaat beginnen, succes.
de bevalling van de eerste was een inleiding en uurtje moeten persen, ja ik dacht dat dat normaal was dus vond het niet zo erg, en de tweede was nog geen 3minuten ofzo persen, die viel er gewoon uit LOL
1e bevalling 8 minuten persen (3 x persen) 2e bevalling 11 minuten (4x persen ) << was kilootje zwaarder
Bij de eerste een half uur geperst.Bij de tweede met 3x persen en hij was er.Heb ook nog beetje tegengehouden,omdat ik veels te bang was dat te snel ging en niets heel zou houden.Maar het is gelukkig op paar hechtingen na goed gekomen!
Hier bij de oudste 40 minuten geperst (en een subtotaalrubtuur opgelopen), bij de tweede 20 minuten geperst en geen schrammetje. De tweede had veel sneller kunnen komen, maar ik durfde niet goed te persen, omdat ik bang was dat ik weer zo zou scheuren...