Bij 2e persen altijd easy en korter? Ervaring?

Discussion in 'De bevalling' started by bunchy, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ja hier wel hoor, de eerste kreeg ik er niet uit. Tijdens de persweeen naar t zh om daar vacuümverlossing te krijgen.
    De tweede (en derde en vierde) waren er in enkele persweeen. (nr 5 lag verkeerd dus die zat muurvast totdat hij inwendig gedraaid was met z'n hoofdje)

Benen hield 1 mijn vriend en de ander de kraamhulp vast.

Dat zuchten is nodig om de huid van het perineum de kans te geven op te rekken zodat het niet scheurt.

2. Sarah294

Sarah294 Actief lid

Mar 3, 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat belooft wat, hier is de eerste in 2 minuten zuchtend geboren. Mocht mee persen, maar toen ik wilde beginnen moest ik al stoppen.

Had wel hele heftige persweeen al twee uur lang die ik weg moest zuchten omdat ik pas 6cm ontsluiting had.

Als het bij de tweede weer zo gaat hoor je mij niet klagen!

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ben benieuwd! Had bij de eerst alleen heel lichte persweeen dus dat was hard werken, toch wel in een keurige drie kwartier nog gelukt. Benen hielden man en verpleegster voor me vast, kon ik echt niet zelf op een gegeven moment meer. Hoor wel vaak dat tweede vlotter gaat, dus we gaan het merken :).

4. cathymoon

cathymoon Actief lid

Apr 7, 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Beide keren evenveel persweeen nodig gehad... De tweede was wel 1 kg groter dan de eerste.

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Bij de eerste anderhalf uur geperst en bik de tweede 30 minuten. Ik vond het n hele verbetering!
    2x in het ziekenhuis bevallen en mijn benen hield ik tegen mijn man en de verpleegkundige aan. Dat zelf benen naar je toetrekken vond ik ook niks.

6. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Kwam in zkh mocht gelijk persen en het was wel pijnlijker maar vorige x gescheurd deze keer niet en ze floepte het laatste stukje eruit

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ruim 1,5 uur gepersf, werd een vacuumverlossing en ze bleek een sterrenkijkertje. Had vanaf 4cm al persdrang.

Bij de tweede werd ik ingeleid, na een aantal uur heftige weeen maar geen vorderende ontsluiting kreeg ik een ruggeprik. Half uurtje na het zetten van die prik kreeg ik persdrang, gyn dacht dat de ruggeprik niet goed zat. Ontsluiting gecheckt; 10cm en ik mocht meteen mee persen. Ik geloof dat ze met 4x persen en een knip geboren is, duurde max een kwartier.

8. rums

rums Niet meer actief

1e lang geperst maar die kwam niet verder vanwege navelstreng.
    2e heb ik 10 minuten geperst

9. chipje

chipje Bekend lid

Mar 11, 2013
    655
    10
    18
    Eerste bevalling totaal 3 uur waarvan 1,5 persen (persen was vreselijk)

2e bevalling 1 uur en 1 keer persen zo gepiept

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eerste 100min geperst, uiteindelijk knip en vacuumpomp.
    Ik had een ruggenprik dus ik had geen keus, moest plat op mijn rug en benen optrekken. Op het laatst was ik zo moe dat ik net deed als ik mijn knieeen optrok, in werkelijkheid bungelden mijn voeten maar wat in de lucht :p

11. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Zeker een verschil, gelukkig! 1e 2,5 uur persen (armpje zat langs hoofdje dwars) met een knip, 2e met 10 minuten eruit zonder scheuren of knip. Enige vervelende was wel dat ik bij de tweede zo heet en bezweet was dat mijn knieholtes erg glad waren van het zweet en ze daardoor wegglipte. Gelukkig schoot ik niet uit tegen de verloskundige ;)

12. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Eerste anderhalf uur geperst. Sterrenkijkertje met navelstreng om het lijfje gewikkeld waardoor ze niet lekker eruit kwam. Maar wel op eigen kracht gedaan...en een subtotaal ruptuur eraan overgehouden. Gelukkig goed genezen en de pijn daarvan vond ik echt wel meevallen.

De tweede moet ik nog gaan meemaken maar ik hoop op een kortere bevalling dan de in totaal 37 uur die ik bij de oudste bezig ben geweest.
    Ik krijg wel extra groeiecho's ivm de eerdere subtotaal ruptuur. Kindje mag niet te groot worden...(tja...en hoe we daarvoor moeten gaan zorgen???? Dochter was niet extreem groot (3845gr) maar ik schijnbaar ook niet haha)

13. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113

Nou, 3845 is toch best hl groot?
    Een totaal ruptuur, vreselijk... Sterkte!

14. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    3500 gram is gemiddeld he dus dan is 3845 echt niet heel groot.

Mijn 1e heb ik denk ik 45 min geperst, 2e 10 min en 3e 2 min of zo. Maar deed niet minder zeer ;)

15. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Bij de eerste 26 min geperst (Gyn wou al inknippen, was bang voor de schaar, toevallig kreeg ik ineens weer een perswee en werd onze dochter geboren)

Bij de tweede 4 min geperst. Om 4 uur had ik pas 3 cm ontsluiting.
    Om half 6 persweeën. Volgens de gyn was het onmogelijk dat ik in anderhalf uur volledige ontsluiting had. Ze hebben mij 3 kwartier laten creperen van de pijn! Toen mijn man om kwart over 6 de gyn riep omdat het hoofdje er al een stuk uit was kwam ze even kijken. Toen mocht ik mee persen. Waren ze 2 min later was ik al bevallen!

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Hier ging de tweede ook een stuk vlotter. Bij de eerste 20 minuten geperst, bij de tweede maar 2 persweeen. Zal niet meer dan 5 minuten zijn geweest. Ik kijk dan ook niet op tegen de 3e bevalling!

17. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Eerste ruim anderhalf uur (armpje zat naast zijn hoofdje_ met knip en pomp.
    De tweede was er na 7 minuutjes persen.

Trillende benen had ik bij allebei.....

18. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Eerste ook 1 uur en 15 min toen knip en vacuüm.
    2 de en 3 de krap 6 min. Op mijn zij bevallen.

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    bij de 1ste 30 min persen
    en bij de 2de 15 min, scheelt dus een kwartiertje, maar de tweede bevalling ging wel sneller, alleen voor mijn gevoel dus totaal niet.

20. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Meiden, en moesten Julie tijdens persen benen optrekken?
    Of mag je dan ook gewoon liggend persen of op zij etc?
    Vond dat optrekken echt horribel..

Share This Page