Ze zijn tegenwoordig steeds meer van de "andere" houdingen. Die schijnen zelfs beter te werken dus jij mag helemaal zelf aangeven wat jou het prettigst lijkt. Ik vond het idd ook erg zwaar om op dat moment mijn benen op te trekken. Je kunt kiezen uit de baarkruk, op je zij, half hangend over de zijkant van t bed. Je kunt het zo gek niet bedenken. Zelf ga ik op dat moment wel bekijken wat voor mij werkt. bij mijn zoon kon ik de weeën het best opvangen op handen en knieën in het zh bed hihi, misschien wordt t dit x net zo
Ik vond persen op bed ook vreselijk. Benen naar me toe trekken, blehhh, niet mijn ding. Ook maakte ik vaak een holle rug, dat moet nou juist net niet. Was blij toen ik op de baarkruk zat, voelde veel beter waar ik naartoe moest persen en kon met meer kracht persen. Was wel wat uitgescheurd maar het viel reuze mee allemaal, 3 hechtingen. Vk heeft er nog een warme natte doek tegenaan gehouden. 3x persen op 1 wee lukte mij ook niet hoor. Ik nam een flinke hap lucht en probeerde daarna zo hard persen als ik kon en zo lang mogelijk. Ik moest tijdens elke wee echt naar het hele harde persen toewerken. Daarna moest ik even paar keer ademhalen en nog een keer persen maar die 2e keer lukte me dan zo hard en lang niet meer. Daarna was de wee over. Pers zoals je zelf wil. Ik perste dan niet netjes 3 keer maar ik was wel hard aan het werk en de vk zag duidelijk dat ik flink aan het persen was en dan is het goed. Ik heb uiteindelijk dik een uur geperst (eerst dus op bed en daarna baarkruk).
Hier ging het bij de tweede ook heel veel sneller dan bij de eerste. Bij de eerste 3 kwartier persen, die kroop echt millimeter voor millimeter naar buiten. De tweede kwam in 1 enorme perswee. Inderdaad op de baarkruk, dat hielp dus wel. Nadeel: de nageboorte moet toch op het (verhoogde!) bed, en daarop klimmen met een navelstreng die uit je onderkant bungelt, terwijl je net een baby eruit geperst hebt is niet echt een pretje. Bij de derde hoefde ik alleen maar te stoppen met hem tegenhouden en toen floepte hij er zo uit. Dat was wel weer liggend op bed. Als ik ooit nog een vierde krijg, mag ik wel uitkijken dat ik hem niet per ongeluk achterlaat in de supermarkt, vrees ik, haha. Die trillende benen had ik overigens wel elke keer achteraf, denk dat dat toch ook een beetje door de spanning kwam, hoor.
Denk dat men daar niet meteen vanuit moet gaan maar bij mn eerste duurde de bevalling vanaf begin tot geboorte 12 uur met 15 min persen. 2e maar 1.5 uur met 1 minuut persen
Bij mijn zoontje een uur persen. Ik had niet echt pers weeën. Maar bij mij dochter had ik gigantische pers weeën dus die was er met een kwartier persen uit haha
Bij mij niet, helaas! Bij de tweede heb ik er een uur over gedaan en is hij uiteindelijk met de vaccuum ter wereld gekomen. Hij was, voor mijn lichaam, echt aan de te grote kant (4060gr - 53cm). Mijn dochter daarentegen kwam er binnen 40 minuten uit en zonder kleerscheuren. Ben heel benieuwd hoe het bij de derde zal gaan!
Wel iets sneller, niet veel makkelijker.. Bij de eerste had ik ruggeprik gehad waardoor ik de persweeen niet voelde en echt op commando moest persen. Duurde uiteindelijk 2 uur en dochter is met de vaccuumpomp en een knip geboren. Bij de tweede duurde het persen bijna drie kwartier, hij lag een beetje scheef met zn hoofdje waardoor hij 'de bocht' niet goed doorkwam. Daarbij was het een erg snelle bevalling en weeen kwamen erg snel op elkaar, hij had hier last van en zn hartslag daalde na elke perswee. Met extra druk op mn buik en een knip kwam hij er toch op tijd en gezond uit.
Ja, veel makkelijker en sneller. Bij de 1e: 1 uur en 20 minuten mezelf een breuk geperst zonder persweeën. Bij de 2e: 8 minuutjes geperst, mijn lichaam deed het persen zowat zelf, ik hoefde alleen maar mee te doen.
Tweede bevalling was makkelijker en veel sneller, maar de persfase was langer. Bij de eerste heb ik 20 uur weeen gehad, en maar 5 minuten hoeven persen, ik was bijgestimuleerd en dat werkte wel mee, ik had het gevoel amper kracht te hoeven zetten, zulke sterke persweeen had ik. Bij de tweede liep alles in 5 uurtjes op rolletjes (wel heel heftig ook qua pijn op het laatst), maar heb ik iets van 15 minuten geperst in totaal. Maar dat was een hands-off bevalling, ik teken er zo weer voor en hoop dat het nu ook zo zal gaan (sneller bij persen mag, maar 15 minuten is net zo goed niet lang, de vk schreef ook achteraf bij beide bevallingen op dat ik een ster in persen was, hahahah).
Ja hier zeker. Eerste bevalling van 7 uur waarvan 50 minuten geperst. Tweede bevalling 2,5 uur waarvan 15 minuten geperst. Dus ja, duidelijk verschil hier!
Bij de eerste 20 minuten geperst en bij de tweede 12 minuten. De tweede was ook een stuk groter dan de eerste. Wel vond ik het heftiger.
Eerste duurde hier 9 uur, persen 3 persweeën en hij was er. Tweede duurde 13 uur, persen 2 persweeën en ze was er. Dus het laatste stuk was korter . bij de eerste overigens veel ingescheurd, bij de tweede niet. Dus misschien iets makkelijker, omdat er al een keertje 1 is uitgekomen
Bij de eerste een uur geperst (zonder persweeen) en uiteindelijk een flinke knip aangezien de kleine het te moeilijk kreeg. Bij de tweede bijna een half uur geperst (met persweeen) en een heel klein scheurtje.
Hihi die trillende benen had ik al tijdens m'n weeën Vreselijk ik kon niet meer stoppen.... Hier helaas andersom de eerste was er met 20min persen, Bij de 1ste pers bij de 2de zei de vlos dat het heel goed ging dat de baby er zo was... Maar ze was een sterrenkijker.... Dus het duurde veel langer, met een knip en een fikse duw van de kraamhulp kwam ze. Als ze "gewoon" had gelegen was ze er in ieder geval sneller uit geweest dan de eerste.....
Bij mijn eerste 20 minuten. Bij de tweede 13 minuten. Hopelijk deze keer nog korter,want ik vind persen het meest verschrikkelijke wat er is Brrr!
Dochter 7 min geperst, totaal 3x en toen was ze er al. Ben benieuwd hoe het over een week of 35 zal gaan