Hallo, Wie weet hoe je (oude) vlekken uit een bankstel kunt krijgen? Het is een stoffen bankstel, lijkt wel suede en heeft een crème-lichte kleur. De hoezen van de kussen heb ik net uit de wasmachine gehaald, maar echt helemaal schoon zijn ze niet geworden... De achterkant en de leuningen van de bank, die stof kan niet eraf gehaald worden voor de wasmachine. Dus wat voor schoonmaakmiddel moet ik gebruiken voor de vlekken die daarop zitten? Wie heeft een goeie tip? O ja, en als ik dan een vlek behandel, krijg je dan niet opgedroogde kringen van de behandelde vlek? Zodat misschien de vlek wel weg is, maar dat je dan een kring krijgt? Groetjes, Hanna
Mijn broertje heeft jaren in een woonwinkel gewerkt en adviseerde om stoffen meubels schoon te maken met wat water en azijn (schoonmaakazijn). Ik gebruik dat ook regelmatig en inderdaad de vlekken gaan er uit. Wel eerst even op een plekje doen wat nauwelijks zichtbaar is. Voor hetzelfde geldt zie je enorm kleur verschil of gaan de vlekken er niet uit.
idd water en schoonmaakazijn, heb die tip hier ook op het forum gehad en werkt goed en zonder achterblijvende kringen.
Ik heb laatst een rib stoffen stoel behandeld met vlekkenspul van HG (speciaal voor stoffen bekledingen en meubels). De vlekken zijn er helemaal uit! En het is een cremekleurige stoel dus ik was erg verbaasd dat alles erui was, waren ook oude vlekken.