bij 2x trouwen, trouwjurk van 1e bruiloft aantrekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door NathalieH, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb t ook overwogen. Ik ben weliswaar niet 2 keer getrouwd, de eerste keer is uiteindelijk niet doorgegaan, maar alles was al geregeld, inclusief de jurk. Die heb ik dus uiteindelijk niet gedragen, maar het was wel de jurk die ik voor díe bruiloft met díe man had uitgekozen. Toen was t mijn droomjurk. Een paar jaar later, toen ik dus nieuwe partner had en weer bruiloft plande, kwam ik die jurk weer ergens tegen en dacht er ook even aan. Maar ben blij dat ik het niet gedaan heb, echt helemaal alles opnieuw en anders.

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    De jurk laten vermaken idd. Of een heleboel aanpassingen laten maken. Of gewoon voor een goed bedrag verkopen en een andere jurk terug kopen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

Kijk, ik denk maar zo, voor wie kan het nu het vervelendst overkomen?? Ik denk voor je aanstaande man, als hij er geen problemen mee heeft, waarom dan niet. Als jullie beide het prima vinden, gewoon doen. Wat de rest van de fam. ervan vind, zal mij werkelijk aan mn reet roesten. Het is jullie dag.

4. 4days

4days Niet meer actief

Kun je hem niet een klein beetje laten veranderen inderdaad? Hoef je geen nieuwe jurk te kopen, maar is het toch 'nieuw'.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het persoonlijk nooit doen! Maar als jij en je man er geen problemen mee hebben waarom niet?

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zou het heel raar vinden om diezelfde jurk weer aan te doen.
    Dat was voor de speciale dag met je nu inmiddels ex...lijkt me een rare gedachte!
    Vind dat je een nieuwe jurk zou moeten kopen en je komt vast nog wel een veeeeeeeeeeeeel mooiere tegen.

En ergens kan ik me de reacties van familie ed ook wel verwachten is toch vreemd om diezelfde jurk aan te trekken. Dus ik zou het echt niet doen!!

En het is toch leuk om een hele nieuwe mooie uit te mogen zoeken?!

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik zou het not done vinden

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Al hoe wel ik een persoon bent van je moet doen wat je zelf wilt vind ik het indeze ook niet echt gepast.

Het verleden is het verleden en het heden is het heden.

Aanpassingen blijf je toch zien. maar dat is mijn bescheide mening.

Je vriend kan het wel goed vinden maar zou toch voor hem juist een andere nemen. Het blijft toch een belade jurk. En een paar gaven ook al aan iets van bij geloof. Dus nee.

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou hem dan misschien laten aanpassen als jullie er beide geen problemen mee hebben

Maar aan de andere kant zou ik misschien ook wel gewoon een nieuwe willen

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik vind het wel raar. En ik weet wel zeker dat mijn man het niet zou appreciëren...:D

Mààr JULLIE beiden moet je er goed bij voelen en idd...schijt hebben aan anderen!! ;)

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou hem zeker niet nog eens gaan dragen.. er zit toch wel een bepaalde lading aan en lijkt me ook niet echt prettig... je kan hem verkopen en er een nieuwe voor halen?

lekker een frisse start samen met een nieuwe jurk! dat is wat ik denk ik zou doen..

ben nog nooit getrouwd geweest, ik wacht nog steeds:D

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou dat zelf niet doen. Je hebt er toch een bepaalde herinnering aan van de dag met je vorige 'liefde'.
    Ik zou deze op Marktplaats zetten en een nieuwe kopen.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik zou 'm ook niet opnieuw dragen...
    Zou het wel overwegen om 'm te laten vermaken + kleuren...
    Dus bijvoorbeeld van een lange, witte jurk naar een kortere muntgroene ofzo...
    Alhoewel... misschien zou het me zelf dan nog niet lekker zitten.

In elk geval; doe gewoon wat jou/jullie het beste lijkt, het gaat tenslotte om jou en je jurk. Uiteindelijk hebben buitenstaanders daar geen zaken mee.

14. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet doen.
    Waarom ga je niet naar Anastasi dan, ze ontwerpt jurken tegen een redelijke prijs dan kan je m een beetje laten namaken en miss. nog met wat nieuwe dingen erin.
    Maar in dezelfde jurk? Nee dat vind ik persoonlijk not done.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik zou het niet doen. Probeer je jurk te verkopen voor een leuk prijsje en koop/huur zelf een nieuwe. Wie weet vind je er 2ehands wel 1 voor een prikkie :)

16. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik zou het ook niet doen, ten eerste omdat dat bij je eerste huwelijk hoorde, en ten tweede omdat het juist zo leuk is om te gissen wat de bruid aan heeft, zelfs je aanstaande man heeft hem al gezien!
    Ik vond het juist zo leuk om mijn man te verrassen. Wat je nog wel kunt doen, is zeggen tegen iedereen dat je met dezelfde jurk trouwt en vervolgens een hele andere jurk aantrekken, dan verras je iedereen, inclusief je aanstaande man.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Eigenlijk moet je niet luisteren naar de meningen van anderen maar gewoon doen waar jij je goed bijvoelt
    En als je vriend het ook goed vind, waarom niet?

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou het zelf niet willen en mijn vriend al helemaal niet hahahaa

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als jij het OK vind en je vriend ook, zou ik niet weten waarom niet :)
    Als je 'm eventueel een beetje laat vermaken of er met accessoires een beetje aan fröbelt, heeft misschien niemand door dat het dezelfde jurk is! (ik onthoud immers ook nooit precies wat de bruid aan had, haha)
    Maar als je bijv. vorige keer in de zomer trouwde en je zou nu gaan voor een winter-wonderland-bruiloft, kun je echt wel genoeg doen om er een (voor het oog) hele andere jurk van te maken.

Het gaat vooral om jouw gevoel erbij en als dat goed is: DOEN! :D

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou het echt wel raar vinden. Maar dat ben ik. Als jij het wel ok vindt, en je man ook..tja.

Deel Deze Pagina