bij 2x trouwen, trouwjurk van 1e bruiloft aantrekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door NathalieH, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nja waarom niet tis maar een jurk...En oke je hebt hem aangehad toen je ging trouwen met je ex..

Maar moet je dan al je kleding die je aanhad bij je ex ook maar weggooien?!

Ik zou zeggen doe waar jij je goed bij voelt

2. Alita

Alita Niet meer actief

vindt je een trouwjurk nu niet wat anders dan een kledingstuk..:(

Stel je voor jij ging nu trouwen in de jurk die je eigenlijk voor de bruiloft met je ex hebt uitgekozen...

3. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou het zelf niet doen. Maar als jullie er beide geen probleem mee hebben waarom niet!?

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Neuh ik vind het niet byzonder daarom heb ik ook geen jurk van ik weet niet hoe veel geld..

Ik hecht meer waarde aan de dag dan aan de jurk ;)

5. danip

danip Niet meer actief

Zelf zou ik het niet doen, maar dat is meer een gevoel wat ik er dan bij zou hebben.

Kun je niet een paar aanpassingen aan de jurk maken zodat hij voor vrienden en bekenden toch niet helemaal hetzelfde is?

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ook ik ben voor een 2de keer getrouwd, de jurk die ik bij mijn eerste huwelijk aan had heb ik na de scheiding aan het "leger des heils" gegeven.
    Ik heb een andere prachtige jurk gekocht. Deze was ook veel mooier dan mijn eerste jurk :D
    Deze jurk heb ik nog steeds en staat op een paspop bij ons in de slaapkamer.
    Ik vond het zelf niets om mijn oude jurk weer aan te trekken, dit ook uit respect naar mijn man toe. Het was voor hem de eerste keer.

Maar als TS zich er goed bij voelt, ach waarom niet.
    TS moet het helemaal zelf weten, maar het idee dat je speciaal een jurk uitzoekt met in je achterhoofd "wat zou mijn aanstaande er van vinden?" vandaar ook dat ik een nieuwe heb gekocht:)

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou het echt niet doen.
    Die jurk hoort bij die ene trouwdag, bij die ene trouwring en bij die ene man....
    Persoonlijk zou ik dus zeggen: Nee

8. Ik zou het ook echt niet doen.. De enige reden waarom ik een jurk aan zou trekken is om er mooi uit te zien voor mn vriend, en ik zou het niet echt tof vinden als ik die jurk al voor een ander gedragen zou hebben..

Ik zou het trouwens ook niet zo leuk vinden als mijn vriend een pak aan zou trekken waar hij eerder in is getrouwd (als ie dat was dan) :)

Maar hee, als jullie er beiden geen problemen mee hebben, wat let je dan? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor!

9. Alita

Alita Niet meer actief

oh ik dus wel:D

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb niet alle pagina's gelezen. maar mss zou je hem een beetje bij kunnen schroeven... bv een andere sluier, of ipv een sluier nu zonder sluier alleen met een mooie haardspeld of diadeem ofzo... of bv kanten mouwen aanzetten (als hij mouwloos was) of net mouwen eraf laten halen (als er al mouwen aan zaten) zo lijkt hij voor je vrienden en familie gelijk een andere jurk... :D

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    een trouwjurk is toch wel wat anders als je dagelijkse kleding lijkt me...
    en dan ook nog dat je ex die avond je jurk heeft uitgetrokken enuh..... de rest... ;) en dan mag je nieuwe man het nog eens over doen.... beetje vreemd vind ik dat...

12. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Mijn ex heeft die avond mijn jurk niet uitgetrokken en de rest ook niet, dus misschien dat het dan met mijn vriend nu wel een leuke ervaring kan gaan worden met die jurk :D.
    Thuiskomst na het trouwen van mijn ex is namelijk niet zo romantisch verlopen zoals het normaal gesproken zou gaan :x.

Heb na de reactie er toch eens goed over na zitten te denken en vind het wel dat de meeste toch wel gelijk hebben. Het zou gewoon raar zijn. Ik vind het wel zonde om de jurk weg te doen en zal het als het zo zou komen anders gaan oplossen. Ik zal voor een andere jurk op pad gaan en laat mijn oude trouwjurk vermaken voor onze dochter die dan het bruidmeisje zou zijn. Zo heeft zij ook een mooie jurk en heb ik toch mijn "droomjurk" nuttig kunnen hergebruiken.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee zou het niet doen, dan zou ik er eerder voor kiezen om de jurk aan te passen, paar kleine veranderingen oid.

14. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou ik niet doen... beetje vreemd idee dat je dan in dezelfde jurk staat als dat je stond bij je ex.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat lijkt me een mooie oplossing Nathalie. Nu hopen dat t daadwerkelijk zover gaat komen :)

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken dezelfde jurk te dragen ... Je hebt immers ook weer een excuus om een nieuwe, prachtige jurk te kopen :D
    Maar sowieso, walk down to memory lane, nee voor mij not done, maar de oplossing die jij er nu voor hebt gevonden is wel mooi toch?

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik vind het erg raar als je hem nog een keer aantrekt. Hem laten vermaken voor je dochter vind ik een erg goed plan!

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als jij hem mooi vind en je vriend ook waarom niet
    lekker doen en dragen waar jij je fijn bij voelt
    en als het jou droomjurk is gewoon doen;)
    het is immers jou en je vriends dag niet van een ander:)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou dolblij zijn met een goed excuus om mijn trouwjurk nog een keer aan te kunnen. Zo'n mooie jurk en dan 'mag' je hem maar één dag dragen. Nou ja, voorlopig pas ik er toch niet in. ;)
    Maar hoe graag ik hem nog een keer aan zou willen bij één of andere gelegenheid, ik geloof toch niet dat ik hem bij een volgend huwelijk nog eens zou dragen.
    Bovendien vond ik het shoppen voor dè jurk ook erg leuk, dus dat zou ik ook best graag nog eens doen!

Normaal ben ik ook wel van "Doe waar jij je goed bij voelt." maar ik denk dat jij je hier uiteindelijk toch ook niet prettig bij had gevoeld. Niet om de jurk, maar omdat je toch zou letten op de reacties van je omgeving. Ik denk dat de zorg dat zij het raar vinden, je toch bezig had gehouden. En op je trouwdag wil je helemaal niet aan dat soort dingen denken.

Ik vind de oplossing die je nu kies wel mooi. Wat je eventueel nog zou kunnen doen voordat je hem laat vermaken, is een keer een mooie fotosessie van jezelf in die jurk. (D'r zullen vast wel foto's van zijn van de dag zelf, maar blijkbaar heb je daar geen goede herinneringen aan.)

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hierin ga ik mee. ik zou het persoonlijk ook niet doen. die jurk hoorde bij je andere trouwdag. als je opnieuw gaat trouwen vind ik dat daar een nieuwe jurk bij hoort

Deel Deze Pagina