Hoi ladies! Het is nog enkele maanden weg, maar als dit kindje geboren is wil ik heel graag flink gaan afvallen en weer helemaal fit worden. Voordat ik zwanger was woog ik al 12 kg te veel en hoewel ik goed probeer op te letten ben ik inmiddels toch alweer bijna 6kg aangekomen. Er zullen straks dus ruim 20kg af moeten! Ik ben van plan borstvoeding te geven en gezond te blijven eten direct na de bevalling, dus hopelijk zullen de eerste 10kg 'snel' gaan, maar ik ben benieuwd naar hoe anderen dit hebben aangepakt? Zeker met 3 kindjes straks vraag ik me af waar ik de tijd e.d. Vandaan moet halen om bijv meerdere keren per week te sporten. Hoor heel graag jullie ervaringen en adviezen! Alvast bedankt!
Ik lees mee, ik ben nu 6kg aangekomen en was 4kg te zwaar toen ik zwanger raakte. Bij mijn eerste 22 kg aangekomen en was toen ook alles weer kwijt, maar wil straks weer terug naar mijn gewicht toen ik trouwde, zat toen echt top in mijn vel..!
Niks gedaan. Ik woog 48kg. Met 9 maanden zwangerschap 64/66kg. 2 weken na de zwangerschap was ik alweer 52kg en 2 maanden erna had ik ondergewicht wat ik dus ook niet wou
Ik was binnen twee weken weer automatisch op gewicht ondanks dat ik 13 kilo was aangekomen. Na 3 kwart jaar zelfs onder mijn gewicht (al had ik gewoon een normaal gewicht dus toen had ik ineens at ondergewicht) Op die manier kan ik je dus niet helpen maar ik ben wel ooit veel afgevallen door sporten twee keer per week en gezond eten en niet snoepen. Klinkt als een open deur naar nu 12 jaar later is het een way of life en kost het me geen moeite meer en blijf ik op gewicht. Ik snoep nooit tot zelden omdat ik het ook niet meer lekker vindt. Sporten geeft ook energie en ook al heb ik soms geen zin met ijzeren discipline dwing ik mijzelf. Discipline is bij mij dus het toverwoord. Ik zou niet gaan crashen dat is nooit goed maar langzaam de kilo's gaan weg werken. Ik hoor altijd wel goed verhalen over my fitness pal wie weet is st wat. Of via een sportschool/diëtiste?
Hier smolt alles (13 kg) weg door de BV. En nadat dochter 1 jaar was, ging het zelfs nog sneller en was ik lichter dan voor de zwangerschap. Eten heb ik nooit laten staan. Ik eet graag en veel, natuurlijk wel zoveel mogelijk gezond, maar ik kan daar echt van genieten. Voor de borstvoeding en de eerste hectische maanden heb je ook gewoon je calorieën nodig.
Hier was ik door de borstvoeding beide keren na 6 maanden 5 kilo onder startgewicht en dat met 25 kilo aankomen tijdens de zwangerschap .
Ik viel bij de eerste af door de bv. Toen ik stopte (na 9maanden) was ik weer op mijn eigen gewicht. Langzaamaan zijn er toch een paar kilo's bij aangekomen. Na de bevalling van de jongste ook wel afgevallen maar niet alle kilo's kwijtgeraakt. Ik wil heel graag nog 5kg kwijt. Sinds een maand let ik extra op mijn eten en ga ik elkaar week een uur naar de sportschool en verder elke dag zorgen dat ik genoeg beweeg. Het gaat nog niet hard maar heel langzaamaan gaat het nu de goede kant op.
die kilo's is hier geen probleem, maar om die buik weer summerproof te krijgen.... Ik weet het, ik mis discipline
Tja.... Je lichaam zal zich eerst moeten herstellen en jij zult ook eerst moeten wennen aan je kindje. De gebroken nachten, het nieuwe ritme. Dat helpt over het algemeen niet als je flink wilt afvallen. Mijn ervaring met borstvoeding is dat ik er gewoon enorm honger van kreeg (3 boterhammen met pindakaas als ontbijt vond ik in die tijd heel normaal) en dan val je dus niet spontaan 10 kilo af. Helaas voor mij dus Natuurlijk zijn er ook vrouwen bij wie het door de bv juist wel gemakkelijk ging. Maar dat weet je vooraf niet. Wat ik vooral heb gedaan is focussen op gezond eten en niet op hoeveelheid. Sporten met een babietje is best lastig. Je moet het kunnen plannen, en als je veel gebroken nachten hebt is soms een uurtje extra slaap fijner dan een uur in de sportschool. En als je wilt afvallen is voldoende slaap minstens zo belangrijk als voldoende beweging of gezond eten. Ik nam mijn beweging dan ook vooral door met de wandelwagen boodschappen te doen of oudste naar school brengen. En ik ben op mijn vrije ochtend een hardloopschema van Evy gaan volgen met de baby in de wandelwagen (pas na 4 maanden, hardlopen vlak na bevalling wordt afgeraden) Afvallen ging dan ook langzaam bij mij, maar wel op een prettige manier. Intussen (jongste is 3) sport ik vrij veel. Regelmatig spinning en hardlopen. En af en toe thuis met oudste samen Wii fit. En we gaan met het gezin weer trainen voor Alpe d'HuZes (wandelen).
Ik viel echt helemaal niet af van borstvoeding. Dus dat gaat niet voor iedereen op. Ik was nu voor deze zwangerschap afgevallen door gezond te eten en te trainen dus dat wil ik straks zo snel mogelijk weer gaan oppakken. Hoop ook dat het me lukt als ik slaaptekort etc heb. Makkelijk zal het niet zijn, ben ik bang.
Naast gezonde voeding let ik er op dat ik de tijd neem om te eten. Dus niet strijken en ondertussen een broodje wegwerken, maar even gaan zitten. En ik let erop dat ik voldoende (water) drink. Verder loop ik tig keer per dag de trap op en af om iets te pakken, ideaal Ik ben niet zo van een dieet. Ik eet wat ik lekker vind, maar dan niet heel veel. Dus bijv 1 koekje bij de thee ipv een half pak.
In shape? Wat is dat!? Alhoewel zeulen met een kind van tien kilo vind ik ook een sport. En door de bv ben ik superslank . T zou alleen wel wat strakker mogen maar een kind icm werk en geen opa's en opa's die kunnen helpen en een man die zes dagen werkt heb ik simpelweg geen tijd om te sporten. Mis het wel maar ik accepteer hoe het is. (Alhoewel ik wel vaak denk; mórgen ga ik buikspieroefeningen doen!)
Ik was bij beiden zwangerschappen 30 en 35 kilo aangekomen en borstvoeding bleek hier ook geen wondermiddel te zijn om af te vallen. Uiteindelijk was het toch een combinatie van sporten en op mijn eten letten. Ik sportte veel thuis, omdat ik dit beter te combineren vond met de kinderen. Qua sport heb ik veel gehad aan de programma's op Fitnessblender. Eerst de low impact filmpjes en later de meer intensieve. Daarnaast had ik een hardloopband en heb ik heel veel gewandeld. Mijn eten vulde ik in op MyFitnessPal. In verband met de borstvoeding wilde ik niet meer dan een halve kilo per week af afvallen. Ik ben beide keren de extra kilo's weer kwijtgeraakt. Het duurde wel een jaar. Begin in ieder geval niet te snel met sporten. Vier weken na mijn tweede bevalling was ik weer begonnen met hardlopen en dat heeft tot flinke blessures geleid. Geef je lijf ook voldoende rust om te herstellen. Begin eerst met low impact oefeningen en vermijdt het rennen en springen de eerste drie maanden nog even.
Haha dat denk ik ook altijd. Morgen ga ik buikspieroefeningen doen . Na de zwangerschap nog nooit gedaan. Wel probeer ik veel beweging te krijgen door veel te lopen. Naar de stad lopen ipv de auto. Trap ipv de lift of roltrap. Sporten is echt niet mijn ding. Niet snoepen en geen frisdrank en voldoende bewegen, werkt voor mij het best.