Bij 32 weken opnieuw in stuitligging.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder3, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Vandaag weer controlle gehad en ons eigenwijsje ligt weer terug in een stuit....
    is toch echt de voorkeur van ons ukkie denk ik....

Binnenkort de 34 weken echo en ben heel benieuwd hoe het dan ligt....

2. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Wat een klein eigenwijsje heb jij in je buik! Om op deze termijn nog allemaal te gaan draaien! Mijn kindje ligt ook nog in stuit (ben nu 33,2 weken) en ze geven het tot 36 weken om zelf nog te draaien. Daarna gaan ze bespreken of ze hem gaan draaien of dat het een geplande ks wordt. Overigens zijn ze bij mij niet heel optimistisch dat hij dat nog gaat doen, aangezien mijn moeder in stuit is geboren en ik in stuit lag en door de gyn ben gedraaid (waarschijnlijk is de vorm van mijn baarmoeder iets anders, wat erfelijk bepaald kan zijn).

In ieder geval is het volgens mijn gyn wel een goed teken dat je kindje als eens in hoofdligging heeft gelegen. Dit wil niet zeggen dat je kindje zich nog gaat draaien, maar wel dat het mogelijk is. Helaas heeft ons mannetje nog nooit in hoofdligging gelegen...

Bij mij is het trouwens zo dat ik juist bijna alle beweging boven voel. Ons kindje ligt namelijk bijna altijd in onvolkomen stuit (met zijn voetjes boven bij zijn gezichtje). Dus het hoeft niet zo te zijn dat je kindje goed ligt als je alleen maar boven beweging voelt.

Anyway wilde ik je succes wensen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de onzekerheid over de ligging erg vervelend vind... Ik ben er ook wel veel mee bezig (waar voel ik hem en zou hij toch gedraaid zijn).

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor je reactie.

Ik merk dat ik nu ook veel mee bezig ben, ook het denken over een poging tot uitwendig draaien enzo....
    Maar we blijven optimistisch en hopen dat het toch nog vanzelf zal draaien.

4. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

Ik heb precies hetzelfde als jij!
    Bij mij (3e kindje) ligt de baby ook al vanaf 29 weken
    in een stuit. Mijn verloskundige gaat er vanuit dat hij
    nog wel zal draaien, maar ik vrees zelf van niet...
    Mijn vorige 2 kindjes lagen met 30 weken al goed, en
    ik heb een smalle baarmoeder, dan lijkt omdraaien me
    best lastig. Jammer dat we niet veel kunnen doen, dan
    afwachten...

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi, bedankt voor je reactie :) Beetje late reactie van mij weer....
    Bij mij is het tussen week 29 en 30 (bij 30w groei-echo gehad) even goed gedraait maar in week 32 lag het weer in een stuit, vrijdag hebben we de 34 weken echo en ben heel benieuwd hoe het er dan bij ligt.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier gaven ze ook aan dat het tot 36 weken zelf kon en dan evt een draaipoging. Bij mij is uk niet meer gedraaid maar ik heb dan ook een hartvormige baarmoeder dus dat maakt het draaien een heel stuk moeilijker en dat was ook de rede dat er geen draaipoging gedaan mocht worden (zou ik overigens toch niet gewild hebben). Geplande KS dus!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties lag tot 35,5 week in stuit of dwars, toen draaide hij goed en daalde in. Kan echt nog goedkomen, ook als je baby altijd al in stuit heeft gelegen!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier afgelopen vrijdag een draaipoging gehad, omdat ons kleine eigenwijsje dus ook in een stuit is gaan liggen. Tot 3x toe geprobeerd te draaien, maar het is niet gelukt.

Nu vrijdag een geplande keizersnee. Voorafgaand daaraan krijg ik nog een echo en CTG.

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Balen dat de draaipogingen niet gelukt zijn Be Happy.

Heel veel succes vrijdag!

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik heb 2 beebs in stuit liggen en ze wachten af tot 36 weken ook gewoon!!Spannend he...hier alleen geen poging tot draaien helaas...

Succes!

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je :)

Soms heb ik zelfs het idee dat hij/zij dwars ligt.
    Dan voel ik rechts de billen, bovenin het ruggetje en links het hoofdje. Het rekt zich dan even helemaal uit en zet mijn buik flink strak.
    Het hoofdje voel ik altijd heel goed, vooral als het even naar voren komt.
    (Mijn vk heeft me de laatste keer ook laten voelen toen ze het hoofdje bovenin voelde zodat ik het zelf ook kon herkennen)

Tja vrijdag zal ik het zeker weten....dus kan nu niet meer doen dan wachten.

12. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hier 2 kindjes..beide in een stuit. Onze zoon is gehaald bij 38+2 omdat hij in een stuit lag en onze dochter zou gehaald worden met 37+6 maar op de dag van ks bleek ze alsnog te zijn gedraaid...het draaien kan dus nog heel laat!!

13. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier ligt ons kindje weer in een stuit. Gisteren bij de vlos ontdekt en nu over twee weken nog een echo ter controle. Dan moet de beeb ook echt gedraaid zijn. Hier voelt het ook alsof de kleine soms overdwars ligt.

14. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Vandaag ook weer controle gehad en ook hier ligt ons eigenwijsje nog in stuit (35 weken vandaag)... Ze zei dat het wel een consequente baby is, haha. Ze ging voelen en zegt: 'o hij ligt al mooi met zijn hoofdje in het bekken'. Dus echokop erop, maar ze kon het hoofdje niet vinden daar. Dat was dus zijn kontje die daar in het bekken ligt.

In ieder geval moeten wij dus volgende week aangeven of we een draaipoging willen of niet. Hebben jullie daar al over nagedacht?

Ik vind het overigens zelf echt heel erg moeilijk om te voelen waar hij nou ligt en dat vind ik behoorlijk vervelend... ik ben ook echt zenuwachtig elke afspraak en ben nog steeds veel bezig met waar ik wat nou voel... Nou ja schijnbaar is het ook moeilijk te voelen bij mij, aangezien zelfs de gyn dacht dat het hoofdje beneden lag...

Maar goed ik vroeg me af of niemand 'last' heeft van de stuitligging. Hij ligt namelijk zo hoog met zijn hoofdje dat het best wel pijnlijk is... Ook heeft mijn maag zo weinig ruimte dat ik heel moeilijk kan eten en enorm last heb van maagzuur... Maar ja het zijn de laatste loodjes!

@vlinder: ik ben ook best wel benieuwd of jouw eigenwijsje zich gedraaid heeft! Laat je het even weten?

15. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier ook nog altijd een stuitligger. We gaan geen draaipoging doen, is te riskant bij mij. Dus de natuur zijn gang laten gaan en hopen dat hij zich nog draait. Wat waarschijnlijk niet meer gaan lukken ivm te weinig ruimte. Ik zal maandag wel horen bij de gyn wat de planning is. Dan ben ik 33 en een halve week. Ik voel wel heel goed hoe de baby ligt. Als ie zich zou draaien zou ik het ook heel goed moeten voelen. Dit is dus nog niet gebeurd. Ik heb alleen last van het hoofdje af en toe en dat trekt dan naar mijn rug toe. Verder niet echt last van mijn maag of maagzuur gelukkig. Maar het hoofdje ligt ook naar een kant en niet recht boven mijn navel zeg maar.

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn zoon heeft altijd in stuit gelegen, enis met 35wk gedraaid dmv acupunctuur.
    Deze baby lag met 32 wk ineens in stuit, lag altijd goed, en is met 35 wk spontaan zelf gedraaid, heb het zelfs gefilmd, mijn buik ging echt te keer, hihi

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    mijn dochter heeft tot 35.4 in stuit gelegen

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier een opgewekte vlinder :D :D
    Uk ligt mooi met het hoofdje naar beneden en ligt ook al in de bekken en is dus bezig met indalen, de kans dat het nu weer gaat draaien is erg klein volgens de vk. :D :D
    Alleen nog wel korte bovenbeentjes maar verder is alles perfect.

Voor de echo vroeg ze of ik misselijk ben geweest.
    Nou dat ben ik, ik ben 2 dagen flink beroerd geweest en uk was flink druk.
    Ze zei dat het dan waarschijnlijk gedraait is want dan kun je flink misselijk zijn, nou ze had dus gelijk. :)

19. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb ook zo'n eigenwijs kind. Ons meisje ligt al heel lang afwisselend in stuit en dan weer dwars. Nu hebben we vorige week vrijdag een draaipoging laten doen en die was gelukt.Viel me overigens echt mee!
    Maar na vandaag weer op controle geweest te zijn, ligt ze weer vrolijk in de stuit. Nu moeten we beslissen wat we willen, opnieuw een poging vrijdag of afwachten en evt keizersnede als ze niet meer draait.

Vind het echt zo lastig, enerzijds denk ik laten we het nog maar proberen een keer, keizersnede zie k ook tegenop. Anderzijds, als het zo snel ongemerkt s teruggedraaid dan heeft het blijkbaar echt een voorkeursligging, en gaat het dan niet tegen de natuur in om weer te draaien?

Wat zouden jullie doen?

gr

Deel Deze Pagina