Ik vroeg me af of er wel eens bij de twintig weken echo het geslacht verkeerd is gezien. Ben benieuwd.
Hoi, waarom vraag je dat? Ben je bang dat het bij jou verkeerd is gegaan? Ik heb wel eens gehoord dat het verkeerd is gegaan. Maar dan eerder verhalen van er met 15/16 weken werd gezegd van het is het een en dan met de 20 weken het is toch het ander. Van geslachtsbepaling rond de 20 weken heb ik nog nooit gehoord dat het verkeerd was, maar dat wil niks zeggen natuurlijk.
Nee dat niet, de echoscopist heeft t 3x laten zien omdat ik.t niet geloofde dus inmiddels geloof ik t wel, maar vroeg t me gewoon af.
Volgens ons ziekenhuis zou dat bij 20 weken nog steeds rond de tien procent zijn! Al heb ik het zelf nog nmoit gehoord. Wel een keer dat ze het niet konden zien omdat de navelstreng tussen de beentje lag.
Bij ons in de vriendengroep is dat gebeurt,alleen bij de twintig weken echo het geslacht gehoord meisje,het is toch echt een jongetje geworden!kamertje knalrose etc Oeps
Hier ook een collega gehad die meisje verwachtte en een jongetje kreeg bij geboorte. Voor mijn een reden om het meerdere keren te laten checken tijdens zwangerschap. Heb 16 weken pretecho gehad, binnenkort 20 weken echo en met 28 weken ook nog een keer.
Toch nog wel? Meestal meisjes die toch stiekem een jongentje blijken te zijn. Ps sorry voor de fouten, ik zit op mijn telefoon. Gaat wat lastiger.
Ik moet dit niet lezen... Roze kinderwagen, kast vol jurkjes en roze dingen Echoscopiste zei wel dat ze 100% garantie gaf op een meisje... Maar toch haha
Ik heb laatst ook gehoord dat iemand een meisje verwachte, ook roze kamer enz maar bij de geboorte bleek het toch echt een jongen te zijn. Het zal je maar gebeuren...
Ha hoor het gaat zeker wel eens mis. Maar idd vooral dat meisjes tich jongens blijken. Andersom nog nooit gehoord. Maar hier geloofde ik het na de echo met 16 weken ook niet. Bij de 20 weken is het door een andere ook bevestigd en rond 28 weken gaan wij nog een pret 3d echo maken dus san ff voor de 3e keer checken!
Wij hadden een vruchtwaterpunctie laten doen en dan kunnen ze het zien aan de chromosomen of het een jongen of meisje is. Toch heb ik bij de 20 weken echo bij de verloskundige nog voor de zekerheid gevraagd of het klopt dat het een meisje is want ja ze zullen het maar verkeerd opgeschreven hebben in het zkhs, hahaha. Maar goed, het belangrijkste was dat het gezond was en of het een jongen of meisje was maakte ons niks uit.
Gisteren de 20 weken echo gehad en de echoscopiste zei eerst, overduidelijk een jongetje,.... Kwartier later zwoer ze dat het een meisje was. Vanuit een andere hoek gezien (wij zagen het ook zo),.... Bij. Doorzoeken bleek er toch nog wel een piemeltje verstopt te zitten, maar die was vanuit een bepaalde hoek gewoon niet in beeld! Het blijft dus lastig en vergissen blijkt heel menselijk,... Gelukkig was dit voor ons de 3e bevestiging dat een jongen is, dus nu geloven we het wel?..
Ik ken 3 van dit soort gevallen... - Gezegd dat het een jongen is, meisje geboren! (20w.echo) - Gezegd dat het een jongen is, meisje geboren! (20w. echo en 2 pretecho's (allemaal bij verschillende echo bureau's) - Gezegd dat het een meisje is, jongen geboren! (20w.echo)
Toen ik van mijn dochter liep wilde ik het heeeeel graag weten! Bij de 20 weken echo werd gezegd: Jongen! Bij 24 weken echo werd gezegd: Nee toch meisje! Bij de echo van 28 weken werd gezegd: nee toch jongen Met de 30 weken echo werd gezegd: euhm ik DENK een jongen maar ik weet het niet zeker Daarna was mevrouw ingedaald met haar kont en konden we het niet meer zien. Maar omdat er 3x was gezegd: Jongen. En ik zelf dacht dat het een jongen was had ik allemaal jongensspul gehaald Mijn familie echter zo snugger om toch wat meisjes kleding van hun dochters te geven, en dat heb ik uitgewassen. Naar het ziekenhuis toe, heb ik 3 setjes jongenskleding meegenomen, 1 setje meisjeskleding want: Het werd toch een jongen.. De gynaecoloog zei na de keizersnede: Mevr Leona, gefeliciteerd met uw dochter! Waarop ik de beste man aankeek: Wat nou dochter?! Ik heb een zoon!!! Ze hebben het me ook echt moeten laten zien, voordat ik geloofde dat het een meisje was bij onze zoon wilde ik het wl/niet weten, toen er met de 20 weken echo werd gezegd: u krijgt een zoon, geloofde ik het ook maar half Met 24weken heb ik gevraagd of ze me een duidelijke echo konden maken waarop IK kon zien dat het ook écht een zoon was. Die kreeg ik, en pas toen was ik overtuigd
Inderdaad, meisjes blijken toch nog wel eens stiekem een jongetje te zijn. Ik ken iemand die was ook in shock na de geboorte, want ze zou een dochter krijgen maar was een knul. Die had behalve de 20-wk echo verder geen echo's laten maken dus was van 1x uitgegaan. Bij mezelf is het nu wel duidelijk. Heb heb 5x gezien waarvan op echo nr. 5 het wel heeeeeeeeeel duidelijk was, dus ik twijfel niet meer haha!
Als ik dit zo lees wordt ik wel een beetje bang. Hier ook alles roze geverfd.. roze kleertjes.. Alles is voor een meisje. Heb een 30 weken groei echo gehad (vanwege hematoom)Daar konden ze helaas niet zien of het echt een meisje was. Over 3 weken krijgen we nog een echo om te kijken of de groei wel goed gaat(ze loopt wat achter). Nu hoop ik toch echt dat ze het dan kunnen bevestigen.. Het is namelijk zo dat bij de 20 weken echo werd gezegd dat de placenta aan de rechter voorkant lag. En nu bij de 30 weken echo blijkt hij links tegen de rug aan te liggen.. Dat heeft ze dus ook fout gezegd. Bij de 20 weken echo had madammeke steeds haar beentjes over elkaar gekruist liggen. Wel heel kuis, maar wij konden het zelf dus niet heel goed zien of het echt een meisje is. Met 15 weken hadden we een echo vanwege de hematoom en toen vonden wij het allebei heel duidelijk dat het een meisje is, maar ja.. dat kan nog wat vroeg zijn volgens mij.
Wij zijn nu nog aan het twijfelen of we het willen weten. Ik denk dat ik het alleen wil weten als de echo zo duidelijk is dat ik het weer zelf goed kan zien.
Ik heb dit heel vaak gehoor en meestal bleek het dan na de geboorte een jongetje te zijn ipv een meisje. Ik zou het eerst echt wel ze3lf willen zien en bevestigd willen hebben. We hebben ook een unisex kamer want ik zou het stiekem toch niet helemaal vertrouwen..
Ik ga VL dit onderwerp niet laten lezen. Bij ons wisten ze het iedere keer niet zeker, maar zeiden ze wel steeds een meisje... Pas bij de meest recente echo zei de echosopiste dat ze het zeker wist... Maar toch laten we het komende echo (ivm zwangerschapsdiabetes krijg ik veel groeiecho's) weer checken!