embryo te klein?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door annet1985, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo

Ik vroeg me wat af, ik heb gister een bloeding gehad, ( rood helder bloed ) spoed echo gehad het vruchtje zit er gewoon en het hartje klopt ook heel hard. Alleen ik dacht dat ze rekenden vanaf je laatste ongesteldheid, dan zou ik dinsdag 8 weken zijn. Maar ik ben 8 dagen terug gezet en ben dus nu 6 weken en 5 dagen zwanger het vruchtje was 6,9 mm . Ik ben nu een beetje bang dat het vruchtje niet goed groeit? of zegt dit niet zoveel? En wat ik me ook afvroeg is het normaal dat je na je bloeding gewoon nog een beetje navloeit? Het is nu wat bruinig?

Alvast bedankt

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is inderdaad normaal dat je nu nog wat bruinig bloedverlies hebt, is oud bloed. Is niet erg.

We rekenen inderdaad vanaf eerste dag laatste menstruatie om de zwangerschapsduur te berekenen in eerste instantie, maar uiteindelijk houden we de echo tussen 10-12 weken aan om de uitgerekende datum te bepalen, want dit is het betrouwbaarst.
    Je kan nu minder ver zijn omdat we niet weten wanneer de bevruchting is geweest, maar ook niet hoe snel bij jullie de deling en de innesteling is gegaan.
    Dus je mag er vanuit gaan dat nu alles goed is.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina