Toch maar even hier van mij afschrijven. Na op ons zoontje vier jaar te hebben gewacht en nu alweer vier mislukte cryo tp en een mislukte ivf poging in januari ben ik in onze rustmaand spontaan zwanger geraakt. Wat een wonder, maar ook ontzettend spannend. Helaas gaat dit niet helemaal zoals wij gehoopt hadden. Afgelopen dinsdag hebben we een echo gehad en ik zou volgens mijn eigen berekening zes en een halve week zwanger zijn. De echo liet alleen een beeld zien van een zwangerschap van vijf weken. Nu zou dit nog kunnen ivm late eisprong/innesteling. Maar ik verlies vanaf vorige week zondag ook wat bloed. Het begon met oud bloed maar is inmiddels veranderd in helder rood bloed. Afgelopen vrijdag weer gebeld, omdat ik veel last had van pijn boven in mijn buik en ik mocht weer komen voor een echo. Na mijn verhaal te hebben gedaan zei de gyn ook dat dit niet heel hoopvol klonk (andere gyn als dinsdag) Ik zei ook dat ik dit zo niet wil en dat ik het dan weg wou laten halen, als het dan toch niet goed was. De gyn zei dat hij voor mij zou bellen, maar hij wou eerst een echo maken. En deze zag er tot mijn verbazing redelijk goed uit. Het vruchtzakje zag er goed uit, er zat geen bloed omheen en hij zag er zelfs heel klein iets inzitten. Moet volgende week vrijdag weer voor een echo. Maar nu verlies ik vanaf vrijdag alleen maar meer bloed. Eerst was het alleen met afvegen en nu zit het ook in het maandverband. Weliswaar nog niet superveel, maar met afvegen wel. Verder is er nog niks "raars" losgekomen. Heeft iemand hier ervaring mee? En zou een miskraam zolang kunnen duren voordat er wat loskomt? Weet niet meer goed wat ik nu moet doen en wat ik er van moet denken. Ben bang dat als ik morgen bel dat ze toch zeggen dat ik af moet wachten. Sorry voor mijn lange verhaal, maar wel fijn om even van mij af te schrijven.
Hallo Elin26, Wat een vervelend lang verhaal. Zelf heb ik in november een miskraam gehad. Bij mij begon het langzaam met het verliezen van oud bloed (alleen bij afvegen) en soms hield het een aantal dagen weer op. Omdat het niet zoveel en oud bloed was, heb ik geen echo laten maken. Had namelijk ook geen buikpijn hierbij. Dit alles heeft vier weken geduurd, totdat ik helderrood bloedverlies kreeg met stolsels. Na een echo bleek dat het vruchtje grotendeels al verdwenen was. Het is misschien niet fijn om dit verhaal te lezen, maar ik hoop dat je veel energie kunt halen uit het feit dat je een goede echo hebt gehad. Heel veel sterkte toegewenst de aankomende tijd.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Hier gaat het na omstandigheden redelijk. Vind het alleen heel oneerlijk voelen. Na zoveel ellende eindelijk spontaan zwanger en dan loopt het zo af. Zie dat veel van jullie het ook hebben mee gemaakt. Vind het heel heftig, voor jullie ook allemaal een hele dikke knuff! Heb nog wel een vraagje, hoelang hebben jullie gevloeid? Ik dacht dat het na gisteren wel minder zou worden, maar vanmiddag begon het weer heel erg. Is dit normaal? En hoelang zou dit nog aanhouden?
Ik ken het gevoel,ik denk iedere week aan hoever ik zou zijn! Zou nu in mijn 12de week zitten,zo oneerlijk! Jet vloeien duurt bij iedereen anders. Op dinsdag kregen wij de echo en het slechte nieuws. Op donderdag begon ik te vloeien en op maandag ben ik gecuretteerd. Daarna nog 1week gevloeid. Dus In totaal 14dg. En als je even denkt "yes,dit was het" kont er nog een lading! Grrrrr Hahaha. Heel veel sterkte meid!