nog steeds nachtvoeding (11 maanden) ??

Discussie in 'Voeding' gestart door silly88, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    die kleine is ondertussen al 11 maanden en komt nu nog steeds s'nachts voor een fles.
    het ging hiervoor steeds beter en kwam steeds later. dus ongeveer tussen 5.00-6.30
    maar de laatste maand ongeveer, misschien zelfs wel langer al, komt ie steeds eerder. vannacht om 3.00 al! geef zn speen en loop dann weg maar hij krijst en huilt dan de hele boel bij elkaar. soms kan ik het nog 30 min uit stellen maar dan is het ook echt over en haal ik hem eruit.
    hoe kom ik hier nou vanaf? het CB zei dat ik langzaamaan minder schepjes erin moet doen dus nu 5 ipv 6 dus dat doe ik nu maar hij lijkt nu s'morgens ook eerder wakker te worden
    heeft iemand een idee hoe ik dit op los? :)

groetjes

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik bleef gewoon n flesje geven, maar had wel regels nooit eerder dan om 5 uur in de ochtend, als hij niet sliep(elke nacht tussen 2-5uur was dat) wiegen zingen etc tot 5 uur en als hij nog steeds niet sliep dan maar n flesje. dat omdat hij al op max stond QUA flesjes, als hij n flesje had om 5 uur geen flesje in de ochtend.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook weer sinds kort meer "honger" dan voorheen (bv). Ik vermoed dat het een fase is, ze zit ook overdag nl duidelijk in een sprongetje, hangt aan mijn "rokken" (nou ja broeken ;) ), wil continu op schoot, krijst steeds bij het wegleggen voor slaapjes en ook in de nacht, etc.

Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is Silly? Maar ik vermoed in elk geval dat het met groeien te maken heeft en straks ineens weer over is, blijkbaar hebben ze "honger" naar iets, eten danwel een warm buikje, danwel even lekker bij mama in de armen :). Ik probeer er dus maar aan toe te geven.

Ik wil de nachtvoedingen ook gaan aanpakken, maar ik wacht wel even tot het sprongetje over is en ze weer haar vrolijke zelfstandige zelfje is.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier krijgt DL een fles als ik naar bed ga , rond uur of 12.. doe ik dat niet, dan word ik ook midden in de nacht gewekt.. haar zus heeft zon late fles gekregen tot ze 1.5 jaar was..

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft het ook gehad een week of twee dat ze wakker werd van de honger. We hebben het opgelost door 's avonds gewoon een pyamapapje te geven. Ze wordt nu nog wel steeds vroeg wakker maar dat is van doorkomende tandjes.

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb wel zitten denken om dan om 12 uur bijv de fles te geven, maar ik zie de bui alweer hangen dat ie dan om 4 uur alsnog komt. vind het echt lastig zeg

7. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje kwam tot 20mnd ook standaard s nachts voor de fles. Ik heb hem zelf laten afbouwen.

Gezien het gewicht van jouw zoontje zou ik die fles niet extra geven, maar overdag minder melk geven. Dat je in totaal bijv 400cc geeft.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hij krijgt 2x flesvoeding. om 4.00-6.00 (ergens :p) en om 19.00 voordat ie naar bed gaat. en dan 180 cc met 6 schepjes meestal
    voor de rest alleen beetje yoghurt na het eten
    dus op zich is het toch niet teveel die fles s'nachts? hoe dan ook zal ik het moeten blijven geven want hij is er blijkbaar nog niet aan toe om er afstand van te doen

Deel Deze Pagina