omdraaie in bed help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jaimy en remco, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden ik heb tips nodig mijn zoontje is 6 maanden en een week en hij draait snachts en savonds het hele bed door hoe strak ik ook de dekens doe en met trappelzak, maar aangezien die nog nie terug draait van zijn buik naar zijn rug kom ik wel eens boven en ben ik bang dat iej stikt wat kan ik hier aan doen

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Jaimyenremco,

wij hebben hier hetzelfde probleem, (zie mijn topic Ons draaikontje: ff lachen - staat ze mooi op de foto). Ik heb hier een aerosleep op het matrasje liggen: als ze dan onverhoopt met haar neus in het matras kotm te liggen, kan ze gewoon door ademen. Overigens: op deze leeftijd zullen ze dat volgens mij al niet meer doen, mits ze hun nekje goed op kunnen tillen. Maar ook ik voel me er wel prettig bij als ik zeker weet dat Thirza haar neus niet in het matras drukt, dus vandaar de aerosleep.
    Dat is een dun dekmatrasje met een speciale structuur, waardoor er heel gemakkelijk lucht door heen kan: ze kunnen dus gewoon door blijven ademen. Nieuw zijn ze aardig prijzig, maar via marktplaats kun je ze voor een goeie prijs zo overnemen... Omdat ze gewoon in de wasmachine kunnen, kun je ze dus ook rustig tweedehands kopen, :)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ze stikken niet zo snel hoor, vooral niet op deze leeftijd. De meeste babies draaien op hun buik, niks aan de hand. Mijn zoontje slaapt vanaf maand of 6 veel op zijn buik. Hij begint op zijn rug, soms tref ik hem op zijn zij aan en vaak op zijn buik.
    Niks aan de hand.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje begon daarmee rond de 4 maanden. Maar toen hebben we met behulp van een slaapzak het nog 1,5 maand kunnen vertragen.
    Hij speelde overdag vrij veel op zijn buik, en kon zijn hoofd prima optillen. Dus heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt.
    Wel legde ik hem, als hij goed sliep, terug op zijn rug. En in zijn slaap draaide hij toen nog niet. Dus dan sliep hij toch op zijn rug.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Mijn dochtertje slaapt in een Safe T Sleep slaapwikkel. Dit is een wikkel die je om het matras bevestigd, waarop weer een wikkel zit die je met klittenband om het lijfje bevestigd. Daardoor ligt ze altijd op haar rug en kan ze zich verder ook niet door het bed verplaatsen. Ik vind dit wel een veilig idee, dat ze hierdoor niet anders kan komen te liggen en heb haar daarom al vrij snel aangewend om in die slaapwikkel te slapen. Daardoor is ze dan ook niet anders gewend dan dat ze op haar rug slaapt. Misschien is het een idee om die voor je zoontje aan te schaffen. Om te zien hoe het ding eruit ziet, kun je het beste even googlen op de naam. Ze zijn o.a. bij Prenatal te koop.

;) Frieda

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb altijd gedacht dat dit soort hulpmiddelen niet mochten i.v.m. veiligheid.

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij leggen de onderkant van het slaapzakje vast onder het matras. Tot nu toe kan hij zich zo niet omdraaien van rug naar buik. Overdag leg ik hem gewoon "los" in bed en dan slaapt hij ook altijd op zijn buik.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Naar mijn idee is moet een kind gewoon kunnen draaien en daarmee zijn favoriete slaappositie vindt,ik vind het ook niet lekker om plat op mijn rug te liggen als ik moet slapen... Mijn zoontje draaide zich met 5 maanden om en dat heb ik toen maar zo gelaten. Ik vind het namelijk zielig om hem te beperken in zijn vrijheid maar goed dat is mijn mening. Nu slaapt ie soms lekker op z'n buikje, vindt ie lekker!

Hulpmiddelen zijn helemaal niet nodig, je kindje moet gewoon lekker z'n eigen positie vinden.

Deel Deze Pagina