bij aangifte van baby naam verkeerd geschreven

Discussie in 'De lounge' gestart door denise89, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Alleen is in dit geval waarschijnlijk t kind die op de blaren moet zitten en niet zn papa ;) Want t jochie moet er nog een jaartje of 80 mee en zal t dan heeeel vaak moeten spellen en uitleggen enzo.
     
  2. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb de achternaam van mijn dochter, en later ook mijn zoon, laten wijzigen. Kosten volgens mij 450 euro, die vooraf betaald moesten worden, ongeacht of de koningin het verzoek wel/niet zou goedkeuren.
     
  3. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    jeetje, wat vervelend zeg. Ik heb hier geen ervaringen mee maar ik hoop dat dat bij jullie goed opgelost zullen worden. Ben wel benieuwd. Laat je ons weten dan?
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Voor zover ik heb begrepen worden roepnamen ook niet opgenomen in de gemernteljke administratie. Alleen je voornamen.
    Dus als je voornamen Jacoba Petronella zijn en je roepnaam Chantal, dan staan alleen Jacoba en Petronella in de administratie. Wil jr dat Chantal daar ook in wordt opgenomen, dan moet je die naam ook als voornaam opgeven.
     
  5. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  6. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Klopt ;) dat leidt op diploma-uitreikingen nog wel eens tot grote verwarring ;)

    Leerlingen die bijv keesje heten en dan worden opgeroepen met Catharina Hendrika ofzo ;)

    Maar zoals ik al eerder typte, het is een spelfout en kan gewijzigd worden.
     
  7. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    oh das balen, mijn naam is ook destijds verkeerd in de computer gezet, en ze hebben gezegd dat het alleen kan verandert worden door de rechter. Maar ik schrijf mijn naam overal op zoals ie echt is dus niet zoals in de paspoort is geschreven , heb ook geen problemen mee gehad hoor.
     
  8. bonita

    bonita Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat de vader op een roze wolk heeft gezeten, kan ik helemaal begrijpen. Maar ik denk dat de ambtenaar het niet verweten kan worden dat hij niks gezegd heeft van een eventueel verkeerd opgeschreven naam. Een naam als Froy komt nu eenmaal niet vaak voor. Mocht die al als Fory opgeschreven zijn, dan kan ik me indenken dat de ambtenaar die even bijzonder zou hebben gevonden als Froy. Had misschien alleen voorkomen kunnen worden als de ambtenaar hardop had voorgelezen wat op het papier stond ;) .
     
  9. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
  10. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    suenne, mensen die zo denken noemen wij hier aso. Lekker volwassen, zelf een fout maken en proberen een ander er voor op te laten draaien!

    Rozemarijke; Vind je dit niet een beetje kwetsend voor TS? Je hebt het wel over haar neefje!

    TS: wat een ontzettend vervelende kwestie voor je zus en haar gezinnetje. Hopelijk kan het snel worden opgelost zonder al teveel gedoe.
     
  11. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Napoleon, eehh hier staat toch juist dat het wel via de rechter moet?
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik vind het nogal flauw om keihard te zeggen dat het zn eigen schuld is, ach zo'n man heeft toch ook wat aan zn hoofd, die is net 24 of 48 uur papa. Natuurlijk zeggen ze dat je goed moet opletten, maar mijn vriend die was zo in de wolken dat hij niet eens meer wist hoe hij zn eigen achternaam moest schrijven. En die is niet zo ingewikkeld hoor. Toen de ambtenaar vroeg controleer het even, heeft hij zn id erbij gepakt;) Toen adviseerde ze hem wel om mij even te bellen om zeker te weten hoe de voornaam geschreven moest worden, maar hij had een getypt briefje bij:)
     
  13. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    wat vervelend! hopelijk wordt het snel en goed opgelost!
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je ne eigen achternaam niet eens meer kunt schrijven... Ik bedoel, je hoeft niet een half uur na de bevalling aangifte te doen ofzo. Je kunt er eerst heerlijk een nachtje over slapen. Het is natuurlijk wel een drukke en spannende tijd, maar lezen en schrijven moet toch nog wel lukken, lijkt me.

    Ik hoop voor het betreffende gezin dat het een fout van de ambtenaar is. Gelukkig is dat zo terug te zien. Anders wordt het een vervelende en dure bezigheid, vrees ik. Of je moet er voor kiezen om het zo te laten en de juiste naam als roepnaam te gebruiken. (Ik woon in het zuiden van hetland en hier zijn maar weinig mensen die gewoon hun eigen naam op hun paspoort hebben staan, heb ik de indruk.)
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    hij heeft 1,5 dag na de geboorte aangifte gedaan, maar was helemaal in de wolken en ook zenuwachtig dat hij dat moest doen, zo gek is dat toch niet??
     
  16. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Dan neem je toch een uitgeprint briefje mee met de goede naam? Die kan je voor de geboorte al maken, in alle rust.
    Ik kan me er weinig bij voorstellen dat, als er uitdrukkelijk op gewezen wordt, een vader (of moeder) niet supergoed de naam controleert. Die naam heb je al zo vaak genoemd, wellicht opgeschreven, dat ie toch gegraveerd moet staan in je geheugen?
     
  17. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.033
    1.139
    113
    Centrum België
    Bij de aangifte moesten we zelfs eerst de volledige naam in drukletters uitschrijven op een wit blad. Vind dit al een goede manier om er zeker van te zijn dat je het juist doorgeeft.
    En zoals reeds gesuggereerd: op voorhand de naam ook een keertje op papier zetten en mee in de portemonnee, in geval de zenuwen idd de overhand nemen.

    Ben dus ook van mening dat je echt wel in staat moet zijn om de naam van je eigen kind juist te spellen...
     
  18. adi

    adi Niet meer actief

    En als je de naam definitief beslist als je al aan het bevallen bent? ;)

    Wij hebben de naam van onze zoon definitief besloten toen ik al 7cm ontsluiting had, en gereden werd naar de OK :D
     
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Een heerlijk nachtje? Nou zo heerlijk waren die eerste nachtjes niet hoor.

    Anywho, TS ik hoop dat het snel genoeg opgelost kan worden.
    De achternaam van mijn man is een jaar of 80 geleden verkeerd gespeld. Met een ij op het einde ipv een y.
    Nu spreekt iedereen de achternaam dus verkeerd uit, héél irritant maar niet meer aan te passen.
     
  20. fafa

    fafa Niet meer actief

    dan ben je dusdanig cool, dat zo'n aangifte ook een eitje is ;)
     

Deel Deze Pagina