bij aangifte van baby naam verkeerd geschreven

Discussie in 'De lounge' gestart door denise89, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik snap dat ook niet en begrijp het ook niet. daarom ben ik daar vandaag maar niet al te lang gebleven want erger me er erg aan.
    denk dat ze het nog niet helemaal door hebben hoe serieus probleem dit is. heb het ze wel gezegd maar dringt niet echt door en denken dat wordt dinsdag wel weer allemaal recht gezet.
    maar als het hun fout is kan het nog wel eens een gedoe worden had die man van de gemeente het over.

    zal zo meteen nog even met mijn zus bellen of ze nu al meer weet
     
  2. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    En heb je al gebeld? Ik krijg ook de indruk dat die vader dondersgoed weet dat ie fout zat en dit is dus eigenlijk gewoon uitstel van executie. Want uiteindelijk zal het toch wel uitkomen. Kan ie beter gewoon eerlijk toegeven dat hij fout zat en proberen een oplossing te bedenken dan er zo omheen te draaien. Hoop inderdaad voor het kindje dat het opgelost gaat worden...
     
  3. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Misschien maar goed ook dat ze niet door hebben hoe groot het probleem kan gaan worden. Eerst dinsdag maar eens afwachten en laat ze tot die tijd lekker genieten van hun kleine kereltje. Denk dat dat op dit moment het belangrijkste is, dat andere hebben ze nu toch nog even geen invloed op.;)
     
  4. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    zoals ik al vermoede heeft de zus van de vader alle papieren van het gezag opgestuurd met daarbij ook het formulier van de aangifte die ze er niet bij had moeten doen.

    zus kan het dus nu nog niet nakijken en baalt er wel van. zei gelijk ook al dat ze voortaan een ander niks meer voor haar laat regelen want ze is er nu goed zat van.

    maar in ieder geval pas weer meer nieuws dinsdag over hoe het nu verder gaat.
     
  5. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Mijn overbuurvrouw was een dag voor mij bevallen en toen onze meid geboren was gingen mijn vriend en de overbuurman samen de kindjes aangeven.. en wat denken jullie.. geven ze beide de verkeerde geboortedatum op!! Kwamen we achter doordat de overbuurman belde naar Ricardo van mij en zei he jonge moet vandeweek ff terug heb de verkeerde geboorte datum doorgegeven.. Ricardo helemaal dubbel dus ik vroeg toen wat er was.. hij vertellen.. ik zeg tegen m welke datum heb jij opgegeven dan?? Ja zegt die de 19e! Ik zeg oooooooo sukkel.. Gilani is de 18e geboren.. dus zodoende konden buurman & buurman weer terug naar het gemeentehuis hahahaha en die vrouw aan de balie had dit nog nooit meegemaakt en lag helemaal dubbel!
     
  6. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook fout door vader.. mijn ex (niet om die reden mijn ex hoor ;) ) was erg zenuwachtig..
    Jayro zou de namen Jayro Joel Bastiaan krijgen.. de laatste is een vernoeming naar mijn oma Bastiaantje (oude meisjesnaam)...
    En nu heet onze stoere grote brede halfbloed Jayro Joel BastiaanTJE :)

    Bij onze 2e zoon (ja ik wilde evengoed nog een 2e van hem ;) ) is het gelukkig wel goed gegaan, maar die was ook makkelijker; Kenji Carlos Jan (roepnaam en naam van papa+opa).. Ik had wel een briefje klaarliggen met de naam in blokletters.. maar die was ie vergeten.. Ik was dus heeeel opgelucht dat het goed was gegaan :)

    Maar goed.. volgens mij gaat het inderdaad 450 euro kosten en mag dit 1 maal in je leven. Voor volwassenen in ieder geval, maar eigenlijk flauw als ze een spelfout niet zouden corrigeren :(
     
  7. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou als ik de moeder was ook niet op dinsdag wachten en vandaag al de gemeente bellen en vragen of zij kunnen nakijken hoe het op het papier staat..
     
  8. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    nou kan eindelijk melden dat het goed is afgelopen.

    de gemeente zag het inderdaad als een spellensfoutje en ze gaan het nu aanpassen.

    er hoeft verder dus niks meer officieel geregeld te worden.

    de fout lag toch bij de vader die had er zo overheen gelezen bij het controleren van alles en heeft het zo ondertekend.

    overigens is hij niet de enige geweest die er overheen gelezen heeft want mijn eigen moeder pakte het formulier en zei ook al het staat hier wel goed hoor. maar was het toch fout. blijkbaar lees je er dan toch snel over heen.

    maar goed mochten ze ooit nog een 2e krijgen dan hoop ik dat hij hier van geleerd heeft en die fout niet nog eens maakt
     
  9. klavertje4

    klavertje4 Bekend lid

    15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    gelukkig is het nog goed afgelopen.
     
  10. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Fijn dat het nu opgelost wordt!
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    dan hebben ze geluk als ik de andere verhalen zo lees.
     
  12. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Fijn dat het opgelost wordt en dit is alvast een leuk verhaal om te vertellen bij Froys verjaardagen e.d. :)
     
  13. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Fijn dat het opgelost is! Mijn naam is toendertijd ook verkeerd opgeschreven of doorgegeven maar dit kon niet meer veranderd worden... ik schrijf dan zelf overal mijn naam op zoals het eigenlijk is maar op officiele papieren staat het wel met de spelfout.
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sisserrrrrrr............
     
  15. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    gelukkig is het goed afgelopen..
     
  16. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik wist dat ze moeilijk zouden doen en heb om die reden mijn vriend een papiertje meegegeven met alle namen voluit gespeld en de geboortedatum enz. en hij moest 3 dubbel checken alvorens te tekenen van mij.

    ik heb zelf een verkeerde doopnaam waardoor ik bijna mijn diploma niet kreeg was nog een hele toestand en commotie toen. ik had volgens die oubollige examinator een jongensdoopnaam. wat ook zo was omdat mijn vader ook te suf was om goed op te letten.maar ik kon mooi bewijzen dat het klopte. moest ik met de directeur naar het gemeentehuis voor een uitreksel wat ze al hadden, maar goed.

    een jongen waarmee ik gewerkt heb heette thuis anders als officieel. heel stom op zijn werk de officiƩle kant heette hij dus anders als wanneer je thuis bij hem langs ging. dat had hij de danken aan degene die zijn moeder zwanger had gemaakt en toen dumte. die kreeg lucht van zijn geboorte en is voordat hij aangegeven werd zelf langsgegaan en heeft hem aangegeven. toen ging dat blijkbaar nog wat makkelijker dan nu. ze hebben het nooit kunnen veranderen.

    ik heb begrepen dat het via gerechtelijke weg moet en veel geld kost en lang duurt.ik lees dat het goed is afgelopen maar officeel zou dat niet mogen kunnen. dan hebben ze jullie echt gematst.
     

Deel Deze Pagina