Bij aanschaf al rekening houden met volgende kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MaudvanL, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Bij D. wisten we het geslacht niet dus alles neutraal gehouden. Hadden we het geslacht wel geweten hadden we de kinderwagen etc (de dure/grote dingen) ook neutraal gehouden. Bij L. wist ik wel dat het een meisje was en heb ik klein beetje geslachtsgericht gekocht (extra dekentje enzo)

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zeker de grote spullen als wieg, kinderkamer, maxi-cosi, kinderwagen etc. allemaal neutraal gehaald. Als je dat niet doet ben je n dief van je eigen portemonnee toch? Ik had twee jaar geleden een beige wandelwagen met knalroze dekentje. Nu dezelfde wagen met blauw dekentje. Maxi-cosi idem, andere doek erin en klaar. Moet er niet aan denken dat je alles opnieuw moet kopen.
    En nu achteraf heb ik zelfs spijt dat ik niet nog meer neutraal gehaald heb. Van mijn eerste (zoon) had ik bijna alles weg gedaan al. Dus ik moest met de tweede heel veel opnieuw kopen. Toen veel dingen neutraal gehaald, maar als ik nu kijk had ik bijv. alleen maar roze rompers, slabbetjes en sokken. En ook dingen als slaapzakken etc had ik beter neutraal kunnen halen. Dat heb ik nu weer allemaal opnieuw moeten halen.......

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, hier hebben we daar wel een beetje rekening mee gehouden. Dit ook omdat ik graag niet teveel leeftijdsverschil tussen de kindjes wilde. En ben zelf ook niet zo'n roze-fan. Dus heb wel een hoop dingetjes die nu weer meekunnen (behalve kleertjes dan, ik heb wel echte meisjeskleding voor mijn dochter gekocht en niet alles uniseks).

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor speelgoed is dat trouwens ook handig. Ik heb nu een groen/blauwe driewieler waar mn dochter op fietst, die kan straks weer mee voor de jongste. Zelfde met babyspeelgoed, mobile voor boven de box, loopauto etc.

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kleding ik ook niet. Maar ik deed soms wel de helft van een setje. Dus bijv wit broekje met roze truitje. Dat roze truitje heb ik nu niks meer aan, maar die witte broek kan wel weer n ronde mee.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier wel rekening mee gehouden met meubels en kinderwagen/maxicosi. We weten sowieso niet wat het word, dus alles is neutraal, van kleertjes tot kamertje.
    Meubels van kamertje was duurste aankoop, maar wel hele goede kwaliteit, we willen het zeker nog wel een keer(of mss wel voor 3e keer) gebruiken. Meubels zijn wit en vrij tijdloos, dus prima voor evt. volgende kindje. Daarnaast hebben wij er ook rekening mee gehouden dat meubels(vooral bedje & box), kind-proof moeten zijn. Ze blijven niet eeuwig baby en kunnen soms flink duwen en trekken aan de spijlen, etc. als ze het ergens niet mee eens zijn. De boel moet natuurlijk niet na paar jaar gebruik al in elkaar storten.

Ik ben ook geen type voor alles roze of blauw. En bij mijn man moet ik daar al helemaal niet mee aankomen, haha! Mijn man mocht de kleur vd kinderwagen kiezen, hij moet er uiteindelijk ook mee lopen. Hadden keuze uit rood, zandkleur en antraciet. Hij koos antraciet, echte mannenkleur, maar ik vind hem ook mooi, en is ook niet zo besmettelijk(aangezien ik van plan ben om met baby & hond naar het bos te gaan).

We hebben volgende week 20 weken echo, mochten we dan te weten komen wat het is, dan koop ik mss nog wel iets typisch jongens- of meisjesachtigs qua kleertjes of speelgoed.

7. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij weten al wel wat het wordt, maar ik heb er bewust voor gekozen om niet alles roze te doen. Ten eerste omdat we het hopelijk nog een ronde kunnen gebruiken, ten tweede ben ik niet zo enorm dol op roze.
    Het kamertje is neutraal(dus ook dekentjes enzo), de kinderwagen, maxi cosi, slaapzakken etc ook allemaal voor beide geslachten ok. Alleen de kleertjes zijn wel overwegend meisjesachtig :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, wij hebben er wel rekening mee gehouden, ook met de babykamer, kinderwagen, maxi cosi... We wisten direct al dat als het ons gegund was, we snel een 2e zouden willen en dat is gelukkig gelukt; een jongen! We hebben een zwarte maxicosi, een jeans kinderwagen en een neutrale kinderkamer. Ook de vervolgautostoel kan straks voor hem; hij is dan wel zwart met paars maar dat vind ik geen echte meisjeskleur.

Wel heb ik natuurlijk veel dingen in 't roze gehad bij mn dochter; haar draagdoek is roze dus heb ik een eigen doek gekocht voor mn zoon, een wit/blauwe. Ook omdat ze erg gehecht is aan haar doek. De voetenzak voor de wagen, die is wel roze. Deze winter vond ik dat niet erg, mn zoon groeide pas in maart uit zn wagenbak dus die ene maand dat hij een paar keer in die roze voetenzak zit vind ik niet erg. Volgend winter past mn dochter niet meer in de kinderwagen en zal ik wel een andere voetenzak voor hem kopen.

9. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier niet echt,
    Al kan bijna alles wel een 2e ronde mee voor eventueel een jongen.
    Behalve de maxi cosi, die is roze.

Kinderwagen (Bugaboo) heb ik zowel de roze als zilveren bekleding dus die kan ook voor beide.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier min of meer, maar wij wilden sowieso een neutrale basis. Dus kinderwagen, meubeltjes, maxicosi etc; alles is geschikt voor zowel een meisje als een jongen, alleen hebben we dat niet enorm bewust zo gedaan. Verder is de aankleding wel relatief roze, maar we hebben ook veel witte rompertjes die wel een tweede kindje mee kunnen, en ook dingen als hydrofielen etc.

11. rums

rums Niet meer actief

Wij wisten niet wat het zou worden. Maar als we het wel hadden geweten dan hadden we het ook allemaal neutraal gehouden. Vind het jammer om bijv. een blauw badje te kopen en 2e kindje misschien een meisje is.
    Enige wat nu geslachtsbepalend is in de uitzet is een blauwe difrax fles.

12. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik hou er geen rekening mee, wie zegt dat je een volgend kindje ken en mag krijgen, en als dat wel het geval is dan wil je vaak toch nieuwe spulletjes kopen....
    wij krijgen een jongen en kopen wat echt voor een jochie is....

13. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Met onze oudste wisten wij het geslacht niet dus veel wit.... Bij onze 2e dochter wisten wij het wel en alles lekker roze! Dit keer willen wij het weer niet weten.... Na 2 meiden is alles wel.vrij snel roze hydrofiele luiers, dekens, lakens met meisjes teksten gelukkig hebben wij nog neutrale dingen van de 1e maar ben benieuwd of alles nu weg kan ;)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, wel gedaan bij de grotere, duurdere items. De kinderwagen is rood (kan prima voor jongen en meisje vind ik). Dure slaapzakken in een neutrale kleur (behalve een roze die mijn man heeft gekocht zonder nadenken). Lakentjes blauw en wit. Kussenhoes voor de commode wit (hoewel die best snel slijten, dus die had ik ook roze kunnen doen).

De babykamer is bij ons ook neutraal, zoals de gordijnen en de decoratie op de muren. Deze kamer is heel klein, dus er wordt hoe dan ook doorgeschoven een paar maanden voor de nieuwe baby komt.

Zelfs pyjamaatjes doe ik nog wel eens zo, dat ik er 1 unisex koop en 1 meisjesachtig. Rompertjes doe ik ook een klein deel meisjesachtig en de rest neutraal.

Voor mij hoeft trouwens ook niet alles roze te zijn voor een meisje.

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bij duurdere dingen sowieso wel dus kinderstoel, kinderwagen, meubels e.d. Andere dingen wel veel roze. Fietsje e.d. zijn hier ook roze en zoals t nu lijkt krijgen we weer een dochter dus dat komt mooi uit.

16. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij willen het geslacht niet weten, dus kopen alles neutraal.
    Als de kleine er dadelijk is, komt er wat meer roze of blauw in..

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier was ook alles roze roze roze, en nu komt er gewoon blauw blauw blauw bij :D!

Deel Deze Pagina