Borstonsteking wat doe je eraan..

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetcandie, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Wie heeft ook borstonsteking gehad bij het voeden. Ik heb vanaf gisteren heel erg pijn en vannacht had ik 39.8 koorts.

Heeft iemand tips. Ik heb de dokter al en ze zeiden even afwachten en de borst leeg maken. Door te masseren onder de douche maar dat helpt niet bij mij.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes sweetcandie

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Extra vaak aanleggen aan die kant (maar wel opletten dat je aan de andere kant dan geen ontsteking krijgt) en dan zo dat het kinnetje naar de zere plek wijst. Verder veel rusten. Evt. de zere brst tussendoor leegkolven/leegmasseren. Evt. pijnstiller nemen en de borst goed warm houden (hittepit of kruik ertegenaan)

Als je langer dan 24u koorts hebt moet je meestal aan de antbiotica

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het wel een beetje vreemd dat je gezegd word even af te wachten, ik zou je verloskundige bellen. Ik heb een borstontsteking gehad, en iemand van het borstvoedingcentrum toen thuis gehad. Ik kreeg wel meteen antibiotica. Goed leeg laten drinken of leegkolfen en als ik jou was zou ik geen genoegen nemen met afwachten, want als je eenmaal een echte borstontsteking hebt ga je door een hel!

Heel veel succes!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Warmte voor het voeden op de borst, zorgen dat de borst goed leeg wordt, het pijnlijke/rode gedeelte masseren naar de tepel toe met het voeden. Rust, rust, rust en idd antibiotica.
    En weet dat je niet hoeft te stoppen met borstvoeding. Is juist goed als je kindje je borst leeg drinkt.

5. Blijft de koorts langer dan 24 uur krijg je meestal wel antibiotica hoor. Warmte tijdens het voeden zorgt voor goede doorstoming. Proberen goed te masseren onder een hele hete douchestraal...hoe zeer dit ook doet :(
    Pijnstiller tegen de pijn mag, geen aspirine, maar paracetamol.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb het twee keer gehad. Heb de eerste keer een nacht aangetobd voor ik naar de huisartsenpost ging. Deze HA zei mij volgende keer eerder te komen. heb meteen antibiotica gekregen. had dit ook echt nodig om het weg te krijgen. Verder inderdaad kindje bij elke voeding aan die borst aanleggen (andere borst ook leegkolven met regelmaat). Bij hevige pijn kan een koudecompres helpen. Bv. maandverband natmaken in de vriezer leggen en daarna op je borst op de pijnlijke plek. kan verlichten.
    in elk geval niet mee rond blijven lopen, terug naar de huisarts.

succes

Karin

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoe is het nu sweetcandie ?

8. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Bedankt voor de reakties allemaal.. Het is gelukkig na twee dagen overgegaan. En heb maar gelukkig een nacht koorts gehad. Ik heb de borst leeg laten drinken en dat helpt.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Fijn dat het toch nog gauw is opgelost!

Deel Deze Pagina