Overlast van bomen in de straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik ons in de straat staan 3 lariksen, ieder jaar in de herfst laten die hun naalden vallen. We hebben het altijd mooie bomen gevonden maar door de jaren heen zijn ze zo ontzetten groot geworden dat wij en de buren er zoveel overlast van hebben. De naalden opvegen is niet te doen , ze blijven aan de grond plakken met vegen zeg maar. En als ik de gemeente bel om ze op te vegen komen ze met zo een veeg machine en dan alleen op de straat, de parkeerplaats waar de bomen staan komen ze dan niet omdat daar auto's staan.
    Maar die naalden gaan in de roosters van de auto's zitten, alles word hier mee naar binnen gelopen ( ik kan nu 3x per dag stofzuigen) en met slecht weer lopen de naalden de putten in.
    Is dit een reden om aan een gemeente te vragen om deze bomen te vervangen voor andere bomen met bv gewoon blad?

2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Dat hebben ze hier aan de andere kant van het dorp wel gedaan. Die bomen lieten van dat plakkerige spul los op de auto's die langs de weg en op de parkeerplaats stonden. Dat hardnekkige spul was moeilijk te verwijderen. Ze hebben die straat opnieuw ingericht (gelijk riolering en bestrating aangepakt). Die bomen zijn verwijderd en er andere voor in de plaats terug gezet.

Maar hoe dit allemaal in zijn werking is gezet weet ik niet.

Misschien de gemeente eens bellen?

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    In ons huis stonden ook enorme esdoorns waar iedereen last van had door het vele bladverlies en de propellertjes die er afkwamen en weer veel onkruid gaven.
    Een van onze buren is toen begonnen met het inzamelen van handtekeningen en heeft het ingediend bij de gemeente.
    Later kregen we een brief thuis van de gemeente waarin een aantal opties stonden voor nieuwe bomen, je kon je keuze doorgeven en de boom met de meeste stemmen werd het dan.
    Daarna nog keurig een brief gekregen met waar ze geplant zouden worden enz. Wij wilden 1 van de bomen naast ons huis graag op een andere plek en dat was ook met 1 telefoontje geregeld.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Niet alle gemeentes zijn zo makkelijk. Wij hebben prachtige bomen in de straat staan maar meerdere keren per jaar geven ze overlast. De peulen die eraf vallen zijn heel glad en het blad is zo klein dat het onder je schoenen blijft plakken en overal naar toe waait. Mijn hele huis ligt altijd vol in deze periode, vreselijk!
    Er zijn handtekeningen ingezameld en iedereen was voor het weg halen van de bomen maar helaas... ik zou beginnen met een klacht indienen over het snoeien en vragen of er meer klachten zijn binnen gekomen. Informeer eens in je straat of er meer mensen last van de bomen hebben. Samen kun je eventueel iets naar de gemeente uit doen.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In jullie huis stond een enorme esdoorn? :p

@Yellowsun. Ik zou gewoon gemeente eens bellen, je verhaal doen en informeren wat er mogelijk is. Willen ze niet helpen kun je altijd nog met de buurt naar de gemeente gaan met handtekeningen bijvoorbeeld.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    😂😂😂😂

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij hebben in de straat prachtige grote bomen. Maar niet iedereen is er blij mee. Ze laten een plakkerig goedje vallen en de auto's die er onder geparkeerd staan komen er onder. En het gaat maar moeilijk van de auto's af.
    Er is al vanalles aan die bomen gedaan, maar niets hielp. Toen heeft iemand uit de straat handtekeningen ingezameld en die ingediend bij de gemeente. En toen kwam er een plan met nieuwe kleinere bomen. Goed plan vonden wij, maar helaas hebben een paar mensen ertegen geprotesteerd en nu is het hele plan achterin de kast verdwenen.

Maar ik denk dat je met een handtekeningenaktie best een goede start hebt om de bomen weg te krijgen.

Deel Deze Pagina