Nee gewoon niks! Eerst werd er gezegd dat het een lichte kromming was maar die man van die de ruggenprik deed vond het toch wel een flinke kromming. Nooit meer naar laten kijken eigenlijk.
Op welke plek zitten je pinnen? Ik heb ook een lichte scoliose en schroevem etc in mijn rug op L5-S1. Ik heb een pre-bevallingsconsut bij de anesthesiast gehad en een ruggenprik kon gewoon. Wel iets hoger dan waar ze hem normaal zetten. Ik ben beide keren bevallen met een ruggenprik. In overleg met gyn en aneasthesiast wel de ruggenprik al gezet voordat ik weeën kreeg zodat ik goed kon ontspannen en ze goed de tijd hadden om te prikken.
Als dit een vraag naar mij is: geen idee eigenlijk. Ik weet alleen dat de anesthesioloog in het systeem heeft gekeken en iets opschreef waaruit zij concludeerde dat het niet vertrouwd was om daar naalden in te gaan steken. Maar mijn scoliose was ten tijde van de operatie ook niet licht. Mijn bovenbocht was meer dan 50 graden en deze is (helaas slechts) vastgezet. Kon -zelfs op mijn leeftijd van 12 jaar- al niet meer gecorrigeerd worden.
Nee klopt! Wist er zelf nooit wat vanaf tot ik naar een fysio ging. Heel ernstig zal het niet zijn. Heb ook geen last of iets. Alleen de ruggenprik werkte dus niet. Die van de keizersnede werkte dan gelukkig weer wel
Ik heb bij mijn 2e een ruggenprik gehad maar door mijn scheve rug/bekken werkte die niet. Niets anders nodig gehad want het hele idee kwam niet bij mij vandaan, maar zou het ook nooit meer doen. Daarvoor en daarna zonder pijnstilling bevallen en dat hoop ik nu weer te kunnen doen.
Twee x bevallen met pca pomp. Vond het heerlijk. Bij de eerste echt niks gevoeld en de tweede kwamen de persweeen er door heen met 6 cm. Mij is juist verteld dat de baby meer last heeft van de ruggenprik dan van pca pomp.
Hier ook morfinepomp gehad bij de 2e. In eerste instantie vond ik dat heel fijn. Beetje high, dat wel haha. Alleen op het moment dat je mag persen gaat die pomp eraf. En ik vond dat contrast zooo groot. Van geen pijn, naar de ergste pijn Heb bij de eerste perswee overgegeven van de pijn. Voordeel is wel dat je energie hebt op het moment dat je moet gaan persen doordat je tijdens de ontsluitingsweeën minimaal pijn hebt gehad. Bij de 1e geen pijnbestrijding gehad. En was tegen de tijd dat ik moest persen helemaal uitgeput van de ontsluitingsweeën.
Ik heb uiteindelijk bij de jongste ook geen pijnbestrijding gehad. Moet wel zeggen dat ik deze bevalling veel intenser heb beleeft als mijn eerste bevalling. Dit komt ook omdat ik de zogez. utidrijving (het eruit persen van de baby) heb ervaren. Dat heb ik bij de oudste niet. Die bleef steken en moest via vacuümpomp eruit worden gehaald. Dat ging echt in 1 seconde (in mijn beleving). Moet zeggen: dat steekt flink... (en oja, lag ook weer wat persweeën weg te puffen...)