Ohhhhh dat is mooi!!!! Tja dat zal ik niet kunnen doen, beval als het goed is in het ziekenhuis dus dan komt hij met opa en oma mee.
Had ook 1 geluk: Kyra kon al snel weer naar huis komen! Ze lag nog maar amper bij opa in bed of we belde alweer dat ze terug mocht komen!!! Dinja werd namelijk om 6.27 uur al geboren!
Heel toevallig hebben we onze oudste naar opa & oma gebracht om te logeren nog geen 3 uur voor de bevalling omdat ik ziek was. Ik kon niet voor hem zorgen dus werden opa en oma gevraagd. Een geluk bij een ongeluk
Ik werd op vrijdag ochtend wakker. Jason sliep voor de verandering weer eens tussen ons in. Toen mijn man wakker werd heb ik als eerste gezegd dat Jason vanavond gaat logeren bij opa en oma. Net alsof ik het aanvoelde komen, want die zelfde dag ben ik nog bevallen van Anthony. Mijn man heeft Jason daarna opgehaald zodat hij als eerste naar zijn broertje kon kijken.
Vind het ook lastig hoor. We hebben geen familie in de directe buurt wonen (zus en schoonzus wonen ongeveer drie kwartier rijden, hebben gewoon werk en wisselende diensten en oma's kunnen het niet meer) en geen vrienden in de buurt die ik hiervoor wil vragen. (meeste zonder kids, raken al in paniek bij 1 uurtje oppassen...) Wil thuis bevallen, bij 1e ook goed gegaan, dus hoop dat ze of naar KDV is (kan eventueel extra dagje) of dat het 's nachts is en ze lekker door kan tukken. Eventueel bij de buren als die thuis zijn (maar ja, dat kun je niet afdwingen dat die thuis blijven voor het geval dat). En om nou een schema te maken voor de komende 2 weken met op welke dag ze naar wie kan vind ik ook wat te ver gaan. Dan heb ik straks zoveel mensen te bellen om te zeggen dat het niet nodig is. We hebben wel een nieuw speelkeukentje van Ikea voor dr gekocht dat mn vriend in elkaar zet bij mn eerste weeen (het gaat erom spannen wie het eerste klaar is... whahahahaha) zodat ze daar mee kan spelen. (ze vind het geweldig als we bij Ikea zijn en is niet weg te slaan). Maar ja, als de vliezen breken en de kleine heeft in het vruchtwater gepoept dan hebben we zeg maar wel een probleem als we halsoverkop naar ZH moeten. Maar dan bellen we gewoon rond tot er iemand is die haar kan komen halen en tot die tijd moet ze dan maar mee of blijft papa thuis (we wonen naast het ziekenhuis zo ongeveer, naar het ziekenhuis is korter dan binnen in het ziekenhuis naar de afdeling verloskunde )
Mijn moeder zou onze oudste naar het KDV gaan brengen, ik was 's nachts begonnen en toen lag hij lekker te slapen, dus die hebben we gewoon laten slapen. Op een gegeven moment mijn moeder gebeld en toen ze hier was zei de vk dat de baby er echt snel zou zijn, dus is zij met onze oudste een half uurtje beneden gebleven, toen was broerlief er inderdaad al! Van tevoren had ik me er ook helemaal druk over gemaakt, inderdaad voor het geval ik naar het ziekenhuis zou moeten midden in de nacht. Er stond al weken een logeertas voor onze oudste klaar om naar opa en oma te gaan als dat nodig zou zijn, maar het probleem loste zich vanzelf op!
Hier heb ik er lang over na moeten denken hoe ik het wil (voor zover je dit allemaal kunt plannen natuurlijk) Ik ben echt enorm op mijn privacy gesteld en weet nog van de eerste keer dat ik niet wilde dat er ook maar iemand was die wist dat ik bezig was. Is bij de tweede wat lastiger om voor elkaar te krijgen haha. Dus toch maar besloten dat hij naar mijn schoonouders gaat. Die kunnen we in principe 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen. Mijn schoonvader stelde zelfs voor dat hij als het midden in de nacht gebeurd, bij ons zou komen zodat de oudste door kan blijven slapen. Hebben nu geregeld dat als het even kan mijn vriend onze zoon wegbrengt (ongeacht het tijdstip, we hebben een makkelijke slaper). Lukt het niet, omdat ik m bijvoorbeeld niet weg laat gaan, komt schoonvader m ophalen. Daarna eerst onze zoon kennis laten maken met zusje voor de rest welkom is. Gr Heel PS ga er natuurlijk gewoon helemaal vanuit dat ik de oudste 's-ochtend naar KDV breng, vervolgens 'eventjes' beval en dat mijn vriend m 's-middag weer ophaalt
s'morgens braken me vliezen om 9 uur en gelijk me moeder en tante gebeld me moeder is bij de oudste gebleven in huis en me tante is meegegaan samen met mijn man naar ziekenhuis
Mijn beste vriendin is sowieso standby tegen die tijd, die kan ik dag en nacht bellen, die is hier binnen een half uur. Mijn moeder is sowieso bij de bevalling dus daar kan ze niet naartoe. Als het overdag gebeurt en ze is op het kdv hebben we gelukkig wel een vangnet van mensen die haar op kunnen komen halen.
Ik ben 's nachts thuis bevallen. De oudste lag lekker te slapen en heeft er niets van meegekregen. 's morgens kon hij als eerste naar zijn kleine zusje komen kijken. Mijn weeën begonnen eind van de middag. Een goede vriendin, die dichtbij woont, heeft de oudste opgehaald uit het kdv en naar mij toe gebracht (ik kon niet meer goed over straat; tussen de weeën door ging het prima maar tijdens moest ik echt even puffen). Ik heb zelf gekookt en met hem samen gegeten. Daarna kwam papa thuis en heeft hem naar bed gebracht. Als we plots weg hadden gemoeten, of als we om een andere reden de oudste ergens anders hadden willen onderbrengen, hadden we die vriendin weer kunnen bellen om hem even op te halen, ook 's nachts.
Ik hoop dat ik niet op zaterdag beval, want dan kan mn moeder niet en is het kdv dicht Wij beslissen gewoon op dat moment zelf. Of naar het kdv, of mn moeder bellen. Mocht er haast achter zitten dan hebben we nog lieve buurvrouwen die wel een uurtje willen waarnemen tot mn moeder er is. Maak me er niet zo druk om. Ik verwacht eerlijk gezegd toch neit dat het dit keer wel vanzelf begint...
Zelf ook bevallen d.m.v. een geplande ks! Mijn schoonouders waren hier om 9 uur en om 10 uur moest ik me melden in het zh. Toen Tessa om 11.37 was geboren, hebben we eerst even met zijn drietjes gezeten en toen de ouders gebeld rond 13 uur (die overigens hoogstverbaasd waren, want ik zou pas om 13 uur geopereerd worden, maar de ks was vervroegd!) Zij kwamen met de oudste naar het zh en belden toen ze aankwamen. Mijn man is haar toen beneden gaan halen, terwijl zij in de hal bleven en wij dus een gezinsmomentje hadden. Na een minuut of 10 heeft hij zijn ouders (en de mijne, want die waren en intussen ook) naar boven laten komen!
Ik heb deze keer ook een dilemma.Onze zoon krijgt namenlijk sondevoeding op een voedingspomp en wij zijn de enige die dit kunnen bedienen.Als hij namenlijk misselijk is moeten we zijn maag leeg pompen en dat kun je niet aan opa en oma overlaten.Wij gaan vragen of onze zoon tijdens de bevalling (ik beval in het ziekenhuis wegen medische indicatie)kan worden opgenomen op de kinderafdeling en dan kan mijn moeder natuurlijk wel bij onze zoon blijven terwijl dat ik beval
Mijn ouders zouden de oudste ophalen of evt. bij ons thuis komen als ik midden in de nacht naar het ziekenhuis moest. Mijn moeder liep al 5 weken dag en nacht met haar mobiel op zak, maar had hem net heel even op de keukentafel laten liggen terwijl ze een brief postte, toen ik uiteindelijk belde. Mijn vader zat net tussen kantoor en huis, dus ik kon ze niet bereiken. Toen maar een vriendin gebeld, want ik moest de oudste snel kwijt, omdat de bevalling snel verliep. Zij heeft later mijn ouders gebeld en die hebben de oudste toen opgehaald en meegenomen naar de Mac. Hij heeft daar ook geslapen en ze hebben hem de volgende dag verteld dat de baby er was en hem thuisgebracht.
mijn weeen kwamen 's nachts op gang rond 1 uur. om kwart voor 3 was de vk er voor het eerst om te checken, toen bleek ik al 4-5 cm te hebben en aangezien ik in het ziekenhuis wilde bevallen, zei de vk dat we meteen maar moesten gaan. toen hebben we mn moeder gebeld en die is naar ons huis gekomen en in ons bed verder gaan 'slapen' (dat kon ze niet echt meer natuurlijk wetende dat ik aan het bevallen was), maar de oudste sliep dus gewoon door. we waren om 7.15 uur weer thuis met de beeb en toen sliep hij nog. ideaal! mn vriend heeft m om 8 uur zelf uit bedje kunnen halen toen ie wakker werd, en toen hebben we de beeb kunnen laten zien aan m. ging heel relaxed allemaal!
Ik vind dit zo ontzettend lastig! Ik zit te twijfelen over een thuisbevalling, maar dan kan ik onmogelijk mijn zoontje thuis hebben. Gezien het geluid wat ik de vorige keer heb geproduceerd, denk ik niet dat hij daar doorheen slaapt Maar tegelijkertijd ben ik ook snel bevallen en wonen onze ouders niet om de hoek. En ik vind het ook zo sneu om zoonlief midden in de nacht in de auto van mijn moeder te stoppen om vervolgens weer een eind te moeten rijden. Overdags is het wel te regelen met het KDV, twee buurvrouwen en een vriendin. Maar 's nachts weet ik dus nog niet... Ik ga een buurvrouw wel vragen of zij dat eventueel zou willen doen, maar ik voel me ook een beetje bezwaard om het te vragen. Zij heeft namelijk ook gewoon een drukke baan en om haar dan midden in de nacht uit d'r bed te moeten bellen... Lastig lastig.
Yukl, je zult nog versteld staan van waar kinderen doorheen kunnen slapen.... da's tenminste mijn ervaring. Ik heb bij de 2e bevalling ook stevig lawaai gemaakt. Daarnaast natuurlijk het geloop op de trap, de deurbel die steeds ging (vk, kraam)... maar meneer heeft er echt niets van gehoord. Ik zou zeggen: vraag het voorzichtig aan die buurvrouw (of een vriendin in de buurt), misschien vindt ze het juist geweldig dat ze dit voor je kan doen.
Vind het hier ook erg lastig vooral in de nacht schoonouders wonen hier 3 kwartier rijden vanaf mijn ouders ( ja s,nachts kan mijn vader niet rijdn inverband medicijnen mijn moeder en broertjes kunnen geen auto rijden .. ja 1 wel maar die zit met werk met openen van deuren voor colega,s dus heeft zijn rust wel nodig als di er om half 5 moet staan .. verder ben ik van iris best snel bevallen 4 uurtjes in totaal incl het toen naar het ziekenhuis rijden .. Ook wil ik graag mijn moeder en schoonmoeder bij de bevalling hebben misschien dat het haalbaar is dat mijn schoonvader tenminste als het allemaal op tijd is op iris kan passen .. Mijn vader en broertjes worden moeilijk s,nacht,s Overdag kan ik altijd eens aan buren vragen mits ze natuurlijk werken de meeste werken hier overdag
bij mijn 2e kreeg ik om 17.00 weeën om de 5 minuten mijn 1e was toen 13 maanden, die heb ik toen gauw eten gegeven en naar bed gebracht (schoonouders wonen naast me maar waren die dag weg) om 19.00 uur kwam de vk en had ik 6 cm een uur later werd de kleine geboren en door ademhalingsmoeilijkheden moesten we naar het ziekenhuis, mijn schoonzusje was er gelukkig die heeft toen op de oudste gepast, gelukkig heeft ze van het hele verhaal niks mee gekregen. Hopenlijk kan ik dit keer thuis blijven en zijn mijn schoonouders er ook, zou wel makkelijk zijn