bij bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door onyeka37, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onyeka37

onyeka37 Actief lid

6 dec 2008
    233
    0
    0
    tilburg
    ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn 4e kindje,ik heb twee dochters van 13 en 10,en een jongen van 6,nu weet ik dat mijn vriend wel in het ziekenhuis zou zijn maar er niet echt bij wil zijn,(vind ik ook geen probleem)
    maar nu zou ik het wel leuk vinden als mijn dochter van 10 erbij is,zij wil dat ook wel,maar is dat wel een goed idee?
    wie heeft er ook hun kind bij de bevalling gehad?

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik heb er zelf totaal geen ervaring mee,

maar ik zou dat toch niet snel doen denk ik. Je bent toch haar moeder, en zij is 10 het lijkt haar misschien leuk,

maar zij ziet dus wel haar eigen moeder met heel erg veel pijn, en jij weet ook niet precies hoe je gaat reageren tijdens je bevalling, want dat is niet te voorspellen van te voren lijk me.

stel dat je ineens een spoedkeizersnede zou moeten, lijkt me niet fijn als je dochter van 10 dat allemaal mee krijgt.

maar, dat is mijn mening :)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    ik heb mezelf meegemaakt tijdens de bevalling ennuh... dat ga ik mijn dochter later echt niet aandoen.
    Ik was redelijk de weg kwijt en ik denk als (over 10 jaar dan he..) mijn dochter erbij zou zijn ik me toch erg opgelaten zou voelen.

Maar jij moet doen wat jij wilt!! Je kunt ook zeggen dat ze metéén mag komen! Dus als beebje op je buik ligt. Of er bij mag zijn als de navelstreng doorgeknipt wordt.succes

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Zou ik echt NIET doen! Denk dat je haar een ervaring meegeeft die ze haar leven niet meer vergeet in een verkeerde manier.

Zij ziet op haar leeftijd de bevallingen voor zich van de film. Paar keer pijn leiden en dan ongelofelijke blijdschap vanwege de geboorte van de kleine. Totaal niet realistisch. Wat als er wat mis gaat en je krijgt een vacuumpomp? Denk je echt dat je haar dat wilt leren? Meisjes van die leeftijd moeten alleen de rooskleurige kant van het verhaal zien anders heb je kans dat ze een hele lange tijd babys gaat associeren met een hoop pijn en ellende.

Wat je wel kunt doen als je haar er echt bij wilt hebben is haar bijvoorbeeld op de gang laten wachten. Weeen doe je zelf, persen doe je zelf en vlak voor het hoofdje staat roep je haar erbij.

Ik zou hier echt goed over nadenken want je kunt hier echt een hoop fout mee doen.

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Een vriendin van mij is als kind (volgens mij was ze 10 of 11) ook bij de bevalling geweest van haar moeder.. nou, die vond het echt vreselijk.. zij heeft het eigenlijk best wel als traumatisch ervaren.
    Ik zou het niet doen, ik vind ook dat een kind daar niet bij hoeft te zijn, maar dat is mijn mening. ;)

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik zou je dochter er denk ik ook niet bij laten ivm de redenen die hierboven al genoemd werden. En waarom je dochter van 10 en niet die van 13?

Offtopic: knap dat je 't oké vindt dat je vriend niet direct bij de bevalling wil zijn. Had mijn man me dat verteld dan had 'ie toch wel een heel erg groot probleem gehad...;)

7. Alita

Alita Niet meer actief

tja ligt ook aan je kindje vindt ik, weet niet of ik het zou doen.
    en dat je man niet erbij is vindt ik ook knap dat je dat "goedvindt" hoort erbij vindt ik maar dat was niet je vraag....

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind 10 wat aan de jonge kant, als het nu thuis was en ze kon gewoon gaan en staan waar ze wil (dus ook gewoon naar haar eigen kamer lopen) dan was het weer een ander verhaal maar in het ziekenhuis en ze kan nergens heen, nee vind ik niets voor zo'n meid MAAR ik ken je dochter niet ik weet niet hoe haar karakter is dat verschilt natuurlijk wel een beetje..

Ik vind het zoiezo maar raar dat je partner niet graag bij is het is toch jullie kindje...? beetje raar eigenlijk als ik eerlijk ben... je dochter is geen vervanging van een partner en zou ook niet mogen ze is nog geen volwassende en die verantwoordelijkheid moet je haar ook niet geven, als het thuis was geweest en ze had een bijrolletje kunnen hebben was het een ander verhaal..

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ken wel verhalen van vrouwen die hun oudere kind(eren) er bij hadden en vaak gaat dat goed.
    Maar ik zou het alleen doen als er een volwassene is die je kind kan opvangen, of haar dingen kan uitleggen als ze ergens van schrikt. Je weet nooit wat er gaat gebeuren, en jij kunt haar waarschijnlijk niet goed opvangen als dat nodig is.
    En dan bij voorkeur nog iemand die er voor jou is, maar misschien wordt het dan een beetje druk aan je bed...

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat bedoel ik idd, thuis gaat dat vaak wat makkelijker met bv een oma of tante die al thuis is en kan begeleiden in het "kijken" maar in het ziekenhuis zitten ze er denk ik ook niet op te wachten en hun kunnen niet de aandacht geven die je oudere dochter verdiend denk ik..

11. Shyen

Shyen Actief lid

7 sep 2009
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik naar mijn bevalling kijk zal ik dat een kindje van 10 niet aandoen. Maar zoals al wordt gezegd, het is JOUW keus!

12. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    zoals mijn bevalling was zou ik zeggen kan makkelijk maar hoe zijn jouw 3 eerdere bevallingen geweest? veel pijn met scghreeuwen ed zou ik het echt niet doen..
    kan je goed tegen de pijn en blijf je heel rustig zou t denk ik wel kunnen maar ik zou r niet op de eerste rang zetten maar gewoon bij je hoofd zeg maar.
    En zoals eerder gezegd zorg wel voor goede opvang voor je dochter voor het geval ze ergens van schrikt.
    En miss brutaal maar waarom wilt je partner niet bij de bevalling zijn? ik vond t juist heel prettig dat hij erbij was.

13. onyeka37

onyeka37 Actief lid

6 dec 2008
    233
    0
    0
    tilburg
    hee bedankt allemaal voor jullie reacties,ik ben er nu toch een beetje anders over gaan denken en ik denk inderdaad dat het toch beter is om haar er niet bij te laten(mijn dochter van 13 wilde het niet vond het eng)
    mijn partner komt uit afrika en daar is het echt iets voor vrouwen,hij vind het ook heel eng,en ik vind het eigenlijk niet zo erg dat hij er op het moment dat het echt geboren word er niet bij is,als hij er daarna maar meteen is.
    bij mijn vorige bevallingen is ook niet alles zo goed gegaan,alleen bij de laatste wel,maar je weet het nooit en er kan van alles gebeuren,daar heb ik niet zo goed bij nagedacht,vandaar dat ik haar maar niet erbij laat,bedankt allemaal voor jullie menigen,groetjes onyeka

Deel Deze Pagina