Zijn er altijd voortekenen?

Discussion in 'De bevalling' started by Josien, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi allemaal,

Ik ben zomaar eens benieuwd. Zijn er altijd voortekenen van een naderende bevalling?

Ik heb de hele zwangerschap nog geen harde buik of voorwee gehad. Wel verlies ik nu langzaamaan steeds stukjes van de slijmprop. Maar verder dus nergens last van.

Ik vraag me heel erg af hoe de bevalling dadelijk gaat beginnen. Nu is dat bij iedereen natuurlijk anders, maar omdat ik dus helemaal geen voortekenen heb vraag ik me af of het niet gewoon nog vier weken gaat duren?

Groetjes,
    Josien

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,220
    113
    Brabant
    nee hoor, er zijn niet altijd voortekenen in de zin van dat je een aantal dagen bepaalde symptomen MOET hebben voor het echte werk begint.

Bij mij begon het echt te rommelen 's nachts (ik snapte de term voor die nacht ook niet echt, maar het was alsof ik ziek werd zonder me ziek te voelen. Onrustige buik, zelf een vervelend gevoel, niet geslapen etc). De middag daarop begon de bevalling op volle sterkte...

Succes meid, ik hoop dat het snel doorzet!!!
    (heb je trouwens wel gevolgd:) maar nooit echt gereageerd. Ik heb je gevolgd sinds je op het ronduit forum iets poste:) en ben zo blij nu te lezen dat er bijna zover is voor jullie!!!)

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hee josien!

volges mij hoef je totaal geen voor tekenen te hebben, en kan het zomaar ineens beginnen..

wel spannend dat je nu stukjes vd slijmprop verliest... wie weet is dat een voorteken?? ( hoeft ook weer niet altijd zo te zijn volges mij) maar goed.. wie weet ;) haha spannend hoor!

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Nee hoor, ik verloor om 15.00u een beetje vruchtwater, om 19.00u had ik mijn eerste wee en om 23.20u is mijn dochter geboren :). Van te voren nergens last van gehad.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier ook totaal geen voortekenen, afgezien van een zwangerschap van inmiddels 40+4. Om 17:00 typte ik nog op de hyves van mijn man dat ik wilde weten wanneer dat kind nu eindelijk eens ging komen, twee uur later had ik de eerste wee.

Ik hoop voor je dat het een teken is dat het gaat beginnen en dat je snel je kindje in je armen mag houden! :)

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik lees even met jullie mee. Ben ook wel heel erg benieuwd! Zelf tot op de dag van vandaag ook nergens last van, vandaar.

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook geen voortekenen. Ik had wel al vanaf week 20 steeds harde buiken, dat was dus geen voorteken van een naderende bevalling.
    Het begon 's avonds om 21 uur met ongi-pijntjes en natuurlijk had ik die tijdens de zwangerschap al vaker gevoeld, maar nu zat er regelmaat in (om de 20 minuten) en duidelijk een piek en een dal. Door die 2 dingen begon ik te denken aan weeen. 's nachts om de 10 minuten, waardoor ik om de 10 minuten wakker werd. Pas om 9 uur 's morgens werd het pijnlijker en 17 uur later was onze zoon er.
    Die krampjes waren dus duidelijk een voorteken.
    Geen slijmprop gezien, geen plotselinge diarree aanvallen ofzo en vliezen zijn in het ziekenhuis bij 7cm ontsluiting gebroken.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ook geen voortekenen. ik werd gewoon ineens wakker met rugpijn. dat was dus een wee al wist ik dat toen nog niet :)

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Oeh meiden...wat spannend! Het zegt dus eigenlijk helemaal niks dat ik nog niks voel ;).

Lief dat jullie even de moeite namen om te reageren!

Liefs,
    Josien

10. Ook hier geen voortekenen, ik werd 's ochtends wakker met een licht rommelend gevoel in m'n buik en 's avonds was de kleine er.

Groetjes,

Savita

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    447
    83
    Limburg
    Hier ook niet echt voortekenen. Ook bijna geen harde buiken ofzo. Het enige wat ik had is de dag voordat de vliezen braken ik me neit lekker voelde.

12. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Voortekenen? ik heb ze niet gehad. Spontaan braken mijn vliezen terwijl ik de avond ervoor nog van alles heb gedaan. Het overviel me dat ik ging bevallen :)

Trouwens, ik wil je vast een hele mooie tijd wensen met je kindje straks, Je hebt er lang op moeten wachten!

13. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier ook niet bi jde eerste hoor. geen voorween harde buiken niks van dat al. dafg ervoor nog op controle die zei ook duurt ngo wel ff want ze is nog niet ingedaald maar de volgende ochtend stond ik op en braken mijn vliezen enhups ff later begonnen de weeen. en smiddags was ze er.

14. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    En bij hoeveel weken was dat dan mama Suus? Twee weken geleden was ons wonder wel al een stukje ingedaald, maar vandaag op controle bleek dat hij/ zij er weer terug uitgefloept was,....

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn voorteken was dat ik mijn slijmprop zaterdag verloor vorig jaar en de dag er na begonnen mijn weeen

16. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hier ook niks. Heb in mn zwangerschap heel vaak harde buiken gehad. En ook wel eens wat kramp. Maar niks wat er voor mij op wees dat de bevalling wel eens zou kunnen beginnen. 'S nachts braken mn vliezen. Totaal onverwacht dus. 2u later kreeg ik weeen

17. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dat zal gaan.
    Ik heb tot nu toe ook geen last gehad van harde buiken (wat is dat...;)), indalingsween, voorween... geen slijmverlies.
    Ik heb daarom echt het gevoel alsof de baby heel lang op zich gaat laten wachten (42 weken).
    Maar als ik dit allemaal zo lees hoeft dat dus niet perse...

Josien, in ieder geval heel veel sterkte met de laatste loodjes.

Grt Vanilia

18. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Hier ook geen voortekenen gehad. (Ben met ruim 41 weken bevallen). We waren die dag zelfs nog de hele dag van huis geweest en een uurtje na thuiskomst braken m'n vliezen.

19. Alita

Alita Niet meer actief

eerst slijmprop verloren en een paar dagen later had ik blijkbaar weeën maar niet echt in de gaten, tenminste lag die dag aan de ctg en had toch echt wel weeën, kwam er dus toen achter! diezelfde avond braken de vliezen dus had wel voortekenen

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Geen voortekenen gehad, ik dacht echt dat ik tot 42 weken door ging lopen, voelde me nog prima, was geen slijmprop verloren, tekende niet.
    Maar al bij 39+5 's ochtends braken spontaan mijn vliezen en 3,5 uur later was zoontjelief er.

Share This Page