bij bezoek cb heupje vermoedelijk niet goed, ervaring gezocht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag de echo gehad en nu wachten op de uitslag.
    Het is een twijfelgeval volgens degene die de echo maakt.
    Onder de 60% zou er een afwijking zijn en daarboven niet.
    Nu heeft ze rechts een percentage van 61% volgens hun brekening en links een percentage van 66% (dus goed).
    het is nu afwachten hoe de radioloog het berekend en of er dan dus toch verder naar gekeken moet worden.

helaas dus geen duidelijkheid hier, had liever gehad dat het duidelijk wel of geen afwijking was, nu toch weer 2 dagen onzekerheid en ik wordt ondertussen gek van al dat wachten, want het is niet alleen dit wat we afmoeten wachten met haar, maar nog zoveel andere dingen.

Hebben jullie toen ook percentages gekregen en hoe waren die?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet niet eens meer wat de percentages waren maar ze waren echt heel erg slecht. Daarom zit hij nu ook al 6 maanden 24/7 in die spreidbroek. Maar probeer je niet te druk te maken hoor, echt waar. Als het moet dan moet het, en met een lichte afwijking zal ze er niet te lang in zitten en ben je een heleboel problemen later in het leven voor.

Ik heb 2 zorgenkindjes. Mijn dochter heeft schisis en mijn zoontje heupdysplasie en zo erg eczeem dat hij bij de dermatoloog loopt. Neem dit advies van me aan, ga er in mee. Maak je niet te veel zorgen. Vecht niet tegen het feit dat je steeds weer naar andere afspraken moet in het ziekenhuis en zo. Vergelijk je kind niet met kindjes die wel gezond zijn, daar word je alleen maar gefrustreerd van. Geniet van je meisje, wat ze wel allemaal kan en mee heeft, en hoe goed ze zich door alles heen gaat slaan.

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Even benieuwd hoe het nu met je meisje is. Was de uitslag goed?

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    goh Juul, bij ons is het precies andersom: zoon met schisis en dochter met heupluxatie.
    Sluit me volledig bij je aan. Als je dan een ander kindje met HD in ziekenhuis ziet denk je vaak dat het bij die van jezelf nog best mee valt. En zoals eerder gezegd, ze pikken hun mogelijkheden zo rap op, je staat echt versteld van wat ze met een spreidmiddel kunnen (uit bed klimmen gaat ook heel goed met een campspreider :) )

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

hoi dank jullie wel.

De uitslag was gelukkig goed.
    ben van de week naar de kinderarts geweest voor controle voor haar reflux en gevraagd of hij nog even wilde kijken naar de ongelijkheid van de beentjes, maar die was volgens hem nihil, terwijl het cb anders zei.
    Het valt dus gelukkig allemaal mee en dit schrappen we alvast van ons lijstje.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gelukkig dat je dit van jullie lijst af kunnen strepen!
    Cb is vaak sneller met het denken van dingen.
    Een arts heeft er toch meer verstand van ;)

Deel Deze Pagina