Bij bijna 11 weken vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ouders en schoonmoeder al op de hoogte gebracht met de positieve test (vrij snel na miskraam). Rest van de familie en een paar goede vriendinnen met 8 weken (na mooie echo) en de rest met 13 weken na de cominatietest.

Je moet doen wat je zelf het best vindt. Als je een goeie echo hebt morgen, dan kun je het volgens mij prima vertellen aan iedereen die je ervan op de hoogte wilt brengen. De kans dat het dan nog misgaat is niet onmogelijk, maar wel erg klein. Onmogelijk zal het nooit zijn, ook tijdens of zelfs na de geboorte niet.

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ouders hebben wij het direct met 4 weken verteld.
    Broers/zussen na onze eerste echo met 8 weken.
    Ivm mijn werkzaamheden heb ik het ook op mijn werk met 8 weken verteld en omdat ik niet wilde dat collega's het eerder zouden weten dan vrienden hebben we het hun ook verteld met 8 weken.

Voor mij voelde het goed zodra ik een hartje zag kloppen, de kans dat er dan nog iets mis gaat is alweer veel kleiner.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de eerste kon manlief niet wachten en zijn we onmiddellijk bij 4w naar de ouders en so gegaan om het te vertellen. De 'wereld' wist het pas na de eerste echo, maar ook op 8w omdat ik echt een buikje had.

Bij de tweede wilde ik wachten. Kerst was bij ons rond de 11w, en hebben het toen ahv een cadeautje bekend gemaakt bij ouders en so. En daarna mochten ze het nieuws bekend maken.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij vertelden het ook an de 1e echo met 10.1 weken. Familie wist het vrij snel na de positieve test en goede vrienden niet veel later.

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    wij hadden een 12-weken echo daarna zouden we het vertellen, bleek toen pas 10w4d te zijn. Hebben het alsnog verteld .. Het voelde gewoon goed en inmiddels 14 weken!

6. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik heb het ook met 10 weken verteld. Ik kon echt m'n mond niet meer houden. Maar wel alleen aan m'n ouders.
    De buitenwereld moest maar wachten tot 12 weken

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben het met 8 weken, na de eerste goede echo, verteld aan schoonouders en schoonbroer/ schoonzus, na de 2de echo met 10 weken hebben we het de rest van mijn schoonfamilie verteld en na de termijnecho met 12 weken hebben we het aan de rest van de wereld verteld :D

Je moet doen wat voor jou goed voelt.

8. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier aan de ouders en beste vriendinnen direct verteld na een positieve zwangerschapstest. Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest en zwanger geraakt na de eerste iui. De mensen die dit traject wisten die vroegen er natuurlijk steeds naar dus verteld. Daarna langzaamaan aan meerdere familieleden e.d. verteld. Tweede kerstdag gaan we mijn oma een lijstje met daarin een echo cadeau doen en vertellen dat ze overgrootmoeder wordt:D Ben zo benieuwd of ze doorheeft wat ze openmaakt, ze is 87.
    Vanaf 12 weken mag van mij de hele wereld het weten ;)

9. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hier ook ouders en broers en zussen verteld na de positieve test. Toen we met 8wk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleken te hebben was ik heel blij dat mn familie ons kon steunen. Vond het fijn dat ze het wisten!
    Bij de 2e zwangerschap weer na de positieve test verteld, toen dachten we een miskraam te hebben (weer steun van familie, erg fijn ). Gelukkig bleek het achteraf geen miskraam te zijn geweest. Toen hebben we het na de termijnecho van 12wk wereldbekend gemaakt. Het is ieders eigen keuze.. en alles is goed. Wat anderen idd zeggen het kan altijd nog mis gaan, natuurlijk is de kans in de eerste 12wk het grootst, daarom hebben wij deze echo afgewacht voor de buitenwereld..

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hey Dames,

Ik ben op 11+2 gezet vandaag.

Toch besloten het te vertellen, stel er is iets dan is het ook fijn als mensen weten wat er aan de hand is.

Ik heb pas 23feb weer een echo, dat duurt wel errug lang hoor..

Deel Deze Pagina